افزایش قیمت بیت کوین

رالی صعودی بازار رمز ارزها پس از جلسه FOMC | افزایش قیمت ها ادامه دارد؟

بیت کوین، آلت کوین ها و سهام اندکی پس از اینکه فدرال رزرو نقشه راه سیاست خود را برای سال 2022 ارائه کرد، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کردند، اما خرس ها همچنان در این هفته که 755 میلیون دلار قرارداد اختیار منقضی می شوند، نسبت به گاو ها برتری دارند.

قیمت بیت کوین (BTC) از زمان بالاترین رقم 69000 دلاری در تاریخ 10 نوامبر، زمانی که گزارش ها نشان داد که تورم در ایالات متحده به بالای 6.2 درصد رسیده است، روند نزولی داشته است. در حالی که این خبر می‌تواند برای دارایی‌های غیر تورمی مفید باشد، اما رد شدن صندوق ای تی اف (ETF)  بیت‌کوین VanEck توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در 12 نوامبر، برخی از سرمایه‌گذاران را ناامید کرد.

نمودار بیت کوین

در حالی که به طور کلی رد درخواست ETF قابل انتظار بود، دلایل ارائه شده توسط تنظیم کنندگان و قانون گذاران ممکن است برای برخی از سرمایه گذاران نگران کننده بوده باشد. SEC ایالات متحده به ناتوانی در جلوگیری از دستکاری بازار در بازار گسترده بیت کوین به دلیل مبادلات غیرقابل تنظیم و حجم معاملات سنگین بر اساس استیبل کوین تتر (USDT) اشاره کرد.

در چنین شرایطی تجزیه و تحلیل ساختار گسترده تر بازار بسیار مفید است، به ویژه با توجه به اینکه سرمایه گذاران از نزدیک بر جلسات برگزار شده توسط فدرال رزرو ایالات متحده نظارت می کنند. صرف نظر از شدت کاهش تپرینگ در برنامه بازخرید اوراق قرضه و دارایی فدرال رزرو، حرکات بیت کوین بازدهی خزانه داری ایالات متحده را در 12 ماه گذشته دنبال کرده است.

نمودار آبی بازده خزانه 10 ساله و نمودار نارنجی قیمت بیت کوین

این همبستگی تنگاتنگ نشان می دهد که سیاست پولی فدرال رزرو در رابطه دارایی های پرخطرتر از جمله بیت کوین چقدر تعیین کننده بوده است. علاوه بر این، کاهش بازدهی طی سه هفته گذشته از 1.64 به 1.43 تا حدی ضعف مشاهده شده در بازار کریپتو را توضیح می دهد.

بدیهی است که عوامل دیگری نیز در بازی وجود دارد، به عنوان مثال، عقب نشینی بازار در 26 نوامبر اساساً بر اساس نگرانی در مورد نوع جدید COVID-19 بود. در مورد بازارهای مشتقات، قیمت بیت کوین زیر 48000 دلار به خرس ها کنترل کاملی بر روی انقضای 755 میلیون دلاری آپشن های بیت کوین در روز جمعه می دهد.

در نگاه اول، قراردادهای اختیار کال (خرید) 470 میلیون دلاری ابزارهای پوت (فروش) 285 میلیون دلاری را تحت الشعاع قرار می دهد، اما نسبت 1.64 خرید به فروش فریبنده است، زیرا کاهش 14 درصدی قیمت از 30 نوامبر احتمالاً بسیاری از ابزارها را از بین خواهد برد. 

اگر قیمت بیت کوین در ساعت 8 صبح UTC در 17 دسامبر زیر 49000 دلار باقی بماند، تنها 28 میلیون دلار از این قراردادهای اختیار کال (خرید) در انقضا در دسترس خواهد بود. به طور خلاصه، حق خرید بیت کوین با قیمت 49000 دلار در صورتی که کمتر از این قیمت معامله شود، ارزشی ندارد.

برای آگاهی از آخرین تغییرات نرخ ارز ها به صفحه لیست قیمت ارز دیجیتال مراجعه نمایید.

در جلسه FOMC چه اتفاقی افتاد؟

فدرال رزرو در این جلسه برای سال آینده میلادی سه مرحله افزایش نرخ بهره در نظر گرفت. با این حال پیش بینی فدرال رزرو درباره افزایش تورم همچنان صعودی بوده است و احتمالا سه مرحله افزایش نرخ بهره هم برای کنترل تورم کافی نیست. 

در این جلسه رئیس فدرال رزرو در پاسخ به سوالی که از او درباره استیبل کوین ها پرسیده شد به حمله های سایبری اشاره کرد و بیان داشت که حمله های سایبری بسیار مهم هستند بنابراین از اقدامات کارگروه رئیس جمهور بایدن در رابطه با استیبل کوین ها حمایت خواهم کرد. چرا که  استفاده از استیبل کوین ها تحت قوانین مشخص می تواند مفید باشد.

وی همچنین افزود که اگرچه رمزارزها به دلیل نداشتن پشتوانه دارایی های پرریسکی هستند اما تهدیدی برای ثبات مالی به حساب نمی آیند.

بازارها گاهی تا روزها پس از اعلام اطلاعات جدید ممکن است شاهد نوسان‌های گسترده و احساسات سرمایه گذاران باشد. همانطور که شاهد رشد قیمت ها پس از اعلام افزایش نرخ بهره در این جلسه بوده ایم.

خرس ها با بیت کوین زیر 57000 دلار راحت هستند

در اینجا سه ​​سناریوی محتمل برای انقضای قراردادهای اختیار 755 میلیون دلاری جمعه  آورده شده است. عدم تعادل به نفع هر طرف نشان دهنده سود نظری است. به عبارت دیگر، بسته به قیمت انقضا، میزان فعال شدن قراردادهای call (خرید) و put (فروش) متفاوت است:

  •     بین 45000 تا 47000 دلار: 110 خرید در مقابل 2400 فروش. نتیجه خالص 105 میلیون دلار به نفع گزینه های put (خرس ها) است.
  •     بین 47000 تا 48000 دلار: 280 خرید در مقابل 1900 فروش. نتیجه خالص 75 میلیون دلار به نفع قراردادهای اختیار  put (خرس ها) است.
  •     بین 48000 تا 50000 دلار: 1190 خرید در مقابل 1130 فروش. نتیجه خالص بین گزینه‌های فروش و خرید متعادل است.

این تخمین خام، قراردادهای اختیار خرید را در شرط‌بندی‌های صعودی در نظر میگیرد و گزینه‌های فروش را منحصراً در معاملات خنثی به نزولی قرار می‌دهد. با این حال، این ساده سازی بیش از حد، استراتژی های سرمایه گذاری پیچیده تر را نادیده گرفته است.

گاو ها برای متعادل کردن وضعیت به قیمت 48000 دلار یا بیشتر نیاز دارد

تنها راه برای گاوها برای جلوگیری از ضرر قابل توجه در انقضای 17 دسامبر، حفظ قیمت بیت کوین بالای 48000 دلار است. با این حال، اگر احساسات منفی کوتاه‌مدت فعلی غالب شود، خرس‌ها به راحتی می‌توانند قیمت را از 48500 دلار فعلی 4 درصد پایین بیاورند و اگر قیمت بیت‌کوین زیر 47000 دلار بماند تا 105 میلیون دلار سود خواهند داشت.

در حال حاضر، داده های بازار قراردادهای اختیار اندکی به نفع گزینه های put (فروش) است و فرصت هایی برای فشار منفی اضافی ایجاد می کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments