رکورد شکنی TVL شبکه ترا

لونا (LUNA) در آستانه تصاحب جایگاه سولانا (SOL) در بازار

لونا (LUNA)، توکن بومی در بلاکچین ترا روز چهارشنبه برای مدتی از سولانا (SOL) پیشی گرفت و ششمین ارز بزرگ بازار ارزهای دیجیتال از نظر مارکت کپ شد. ارز LUNA همچنین با افزایش پذیرش DeFi به رکوردهای بالاتری می رسد و به نظر می رسد رود صعودی آن همچنان ادامه خواهد داشت.

ارز LUNA برای مدت کوتاهی به رکورد 119.10 دلار رسید و ارزش بازار آن 41.3 میلیارد دلار بود. افزایش اخیر این ارز را می توان به بایننس نسبت داد که استکینگ استیبل کوینUST را با بازدهی نزدیک به 20 درصد ارائه می کند.

این توکن پس از رسیدن به کمترین حد خود در سال 2022 در ماه فوریه، در حال صعود است. بخش اعظمی از آن به دلیل محبوبیت فزاینده UST و محبوبیت بلاک چین Terra به عنوان یک پلت فرم DeFi است.

رشد DeFi عامل کلیدی رالی LUNA 

محبوبیت Terra در فضای دیفای (امور مالی غیر متمرکز) توسط تلاش های جامعه برای حفظ نقدینگی پشتیبانی می شود. Terra در حال حاضر دومین بلاک چین بزرگ DeFi با ارزش کل قفل شده 21 میلیارد دلار است.

این به نوبه خود کاربرد و موارد استفاده از LUNA را افزایش داد، با توجه به اینکه رسانه اصلی برای انجام معاملات در زنجیره است.

پروتکل انکر (ANC)، بزرگترین پروتکل در زنجیره ترا، همچنین با ارائه بیشترین بازده در DeFi، نزدیک به 20 درصد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اگرچه این پلتفرم اخیراً به کاهش بازده رأی داده است، اما همچنان بیش از 16 میلیارد دلار TVL دارد که سومین پلتفرم برتر در میان پلتفرم‌های DeFi است.

علاوه بر این، جامعه Terra به طور منظم LUNA را برای ضرب کردن UST می سوزاند – اقدامی که عرضه کلی ارز لونا را کاهش می دهد و قیمت آن را افزایش می دهد. طبق داده‌های Terra Analytics، نزدیک به سه میلیون توکن در پنج روز گذشته سوزانده شده است. این امر کل عرضه LUNA را به پایین ترین سطح یعنی 351 میلیون توکن می رساند.

ترا به تسلط بر بازار استیبل کوین ها چشم دوخته است

بنیانگذار ترا Do Kwon بارها هدف خود را مبنی بر تبدیل UST به محبوب ترین استیبل کوین بیان کرده است. برای این منظور، جامعه Terra به طور مداوم بیت کوین (BTC) را خریداری کرده است تا از آن به عنوان ذخیره ای برای UST استفاده کند – حرکتی که محبوبیت LUNA را نیز افزایش داده است و پیش بینی قیمت ارز لونا در سال 2022 را صعودی کرده است.

    کوون در مصاحبه اخیر خود گفت:

    هدف تبدیل شدن به بزرگترین استیبل کوین در بلاک چین ترا نیست، بنابراین ما به اکوسیستم های سولانا، آوالانچ، اتریوم و پالی گان گسترش می دهیم. ما قصد داریم در هر جایی که توسعه دهندگان و کاربران هستند حضور داشته باشیم.

ترا یو اس دی با نماد UST بزرگترین استیبل کوین با پشتوانه الگوریتمی است که از ترکیبی از ذخایر و توکنومیک برای حفظ ارزش دلاری خود استفاده می کند.

Kwon قصد دارد تا 10 میلیارد دلار بیت کوین جمع آوری کند تا از آن به عنوان ذخیره استفاده کند. این حرکت برای LUNA مثبت خواهد بود، زیرا نقدینگی کافی را در تمام پروتکل‌های DeFi Terra تضمین می‌کند. تا کنون، جامعه Terra حداقل 3 میلیارد دلار بیت کوین به دست آورده است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments