میلیاردر های فوربز

انتشار فهرست ثروتمندترین افراد کریپتو توسط فوربز | میلیاردرهای ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

در حال حاضر نام 19 میلیاردر در فهرست ثروتمندان کریپتو وجود دارد. دستیابی به این رقم در حالی اتفاق افتاد که هفت نفر دیگر به جمع ثروتمندترین مدیران و بنیانگذاران صنعت پیوستند.

فهرست میلیاردرهای کریپتو بر اساس رتبه بندی مجله فوربز به روز رسانی شده است و تعداد افرادی که ثروت زیادی در دارایی های دیجیتال به دست آورده اند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

لیست نخبگان کریپتو اکنون 19 میلیاردر در خود دارد که هفت نفر بیشتر از سال گذشته است و تعداد افراد این لیست را 58 درصد افزایش داده است. این نشریه آخرین لیست ثروتمندهای بازار ارزهای دیجیتال را در 5 آوریل (16 فروردین) منتشر کرد، اما پادشاه ثروتمندان این حوزه همچنان بدون تغییر باقی می ماند.

چنگ پنگ ژائو، مدیرعامل و بنیانگذار صرافی بایننس، هنوز هم ثروتمندترین مرد در صنعت است و به دلیل ثروت نسبتاً تازه به دست آمده، در حال حاضر نوزدهمین ثروتمند جهان است. این حوزه، دارایی CZ را از 96 میلیارد دلار در سال گذشته به برآورد فعلی 65 میلیارد دلار کاهش داده است. با این حال با توجه به قیمت ارزهای دیجیتال، هنوز او ثروتمندترین فرد در صنعت ارزهای دیجیتال است.

سام بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل صرافی FTX، با ثروت خالص 24 میلیارد دلاری، جایگاه دوم را پس از “CZ” به دست آورده است. به او لقب «کریپتو رابین هود» داده اند، زیرا او بارها اعلام کرده است که می خواهد اکثریت این ثروت را ببخشد. اما با 24 میلیارد دلاری که هنوز در اختیار دارد، واضح است که او هنوز موفق به انجام این کار نشده است.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل و بنیانگذار صرافی کوین بیس با 6.6 میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد. کریس لارسن از ریپل و دوقلوهای Winklevoss از صرافی جمینی با حدود 4 میلیارد دلار نیز در لیست قرار دارند.

تازه واردان به لیست میلیاردرهای رمزنگاری شامل یکی از بنیانگذاران و مدیر فناوری FTX، گری وانگ، با دارایی خالص 5.6 میلیارد دلاری از 16 درصد سهام او در شرکت است. نیکیل ویسواناتان و جوزف لاو، بنیانگذاران بلاک چین و شرکت Web3 آلچمی نیز در به روز رسانی اخیر به لیست اضافه شده اند. بر اساس گزارش ها، این زوج هر کدام 2.4 میلیارد دلار دارایی خالص دارند که آنها را در رتبه یازدهم قرار می دهد.

دوین فینزر و الکس آتاالله، بنیانگذاران بازار توکن های NFT اپن سی نیز تازه واردان در فهرست ثروتمندان ارز دیجیتال امسال با ارزش خالص تخمینی 2.2 میلیارد دلار هستند.

چندین نام قابل توجه دیگر در این لیست وجود دارد، از جمله سونگ چی هیونگ، موسس صرافی Upbit کره جنوبی، که بنا به گزارش ها 3.7 میلیارد دلار ثروت دارد. معاون اجرایی دونامو کره جنوبی، کیم هیونگ-نیون، حدود 13 درصد از سهام Upbit را در اختیار دارد که به او 1.9 میلیارد دلار دارایی خالص می دهد.

مایکل سیلور از MicroStrategy با ثروت خالص 1.6 میلیارد دلار یک میلیاردر ارز دیجیتال باقی مانده است. سهام شرکت در دو سال گذشته به دنبال یک شرط بندی بزرگ بر روی خرید بیت کوین که نتیجه هم داد، چهار برابر شده است.

فوربز در ابتدا اولین فهرست نخبگان ارزهای دیجیتال را در سال 2018 منتشر کرد، زمانی که تعداد انگشت شماری از مدیران این رتبه را کسب کردند. در آن زمان، میزان ثروت بسیار پایین‌تر بود، به طوری که افراد با رقم ثروت 350 میلیون دلاری در این لیست قرار میگرفتند.

منبع: کوین مارکت کپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments