جان مک آفی

جان مک آفی فعال ارزهای دیجیتال و برنامه نویس کامپیوتر خودکشی کرد

بسیاری مک آفی را بخاطر اظهار نظر و اعلام افکار خود به صورت مستقیم درباره دولت و داشتن شخصیتی منحصر به فرد در فضای ارزهای رمزنگاری به خاطر می سپارند.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری بین المللی اسپانیا EFE ، جان مک آفی چهارشنبه در سلول خود در مرکز زندان کیفری Brians 2 پیدا شد.

مک آفی متولد 1945 ، در اوایل چهل سالگی شرکت نرم افزاری McAfee Associates را تأسیس کرد. شرکت وی مسئول یکی از معروف ترین برنامه های آنتی ویروس در آن زمان بود. او در سال 1994 از این شرکت استعفا داد و شرکت نرم افزاری Tribal Voice – که پشت یکی از اولین برنامه های پیام رسان فوری و گفتگوی اینترنتی بود – و همچنین شرکت فناوری QuorumEx و شرکت امنیتی و حفظ حریم خصوصی Future Tense Central را تاسیس نمود.

مک آفی در مقاله ای در سال 2017 پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین (BTC) تا پایان سال 2020 به 500000 دلار می رسد. این اظهار نظر در فضای رمزنگاری و رسانه های اصلی خبرساز شد. هنگامی که قیمت دارایی رمزنگاری در نوامبر 2017 حتی بیشتر صعودی به نظر می رسید ، پیشبینی مک آفی دو برابر شد و او اظهار داشت که BTC تا سال 2021 به یک میلیون دلار می رسد.

نه پیش بینی در نهایت به واقعیت پیوست و نه او شرط بندی خود را که در آن ادعا می کرد اگر قیمت بیت کوین به 500000 دلار نرسد، او دست به یک شوخی در تلویزیون ملی خواهد زد. با این حال ، یک انیمیشن به صورت ان افی تی (NFT) که به شوخی نشان می دهد پیرمرد 75 ساله به وعده خود در مورد این شوخی عمل کرده است، برای خرید از طریق بازار Rarible در دسترس است.

دولت ایالات متحده به دلیل اتهاماتی از جمله عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی از 2014 تا 2018 و ادعا عدم گزارش درآمد مربوط به فعالیت های تبلیغاتی در پروژه های رمزنگاری و کارهای مشاوره ای ، استرداد مک آفی را درخواست کرده است.

در کنار مسائل مربوط به فرارهای مالیاتی و پولشویی، مک آفی متهم به اجرای طرح های پامپ و دامپ (یک تاکتیک کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال برای افزایش سریع یک دارایی و سپس فروش آن با فریب افکار عمومی در شبکه های اجتماعی) در توییتر بود. به گفته مقامات مک آفی از شرکت‌های نوپا جهت ارتقا عرضه اولیه سکه پرداخت هایی در ازای تبلیغات غیر مستقیم دریافت کرده است.

در اکتبر سال 2020 ، مقامات مک آفی را در فرودگاه بین المللی بارسلونا دستگیر کردند و وی را تا زمان تصمیم گیری درباره استرداد بازداشت کردند.

مک آفی مرتباً حساب توییتر خود را به روزرسانی می کرد و در ابتدا می گفت از وضعیت خود “راضی” است و دوستانی در زندان دارد و همچنین شرایط حبس خود را شرح می داد. یکی از آخرین پیام های او می گوید که او تمام دارایی های رمزنگاری شده خود و بسیاری از دوستانش را از دست داده است.

تکه کوچکی از آسمان را می توان بالای دیوارهای بلند بتونی حیاط زندان دید. در مقابل ، به نظر می رسد که دیوارها آسمان عمیق آبی و ابرهای کرکی در آن فرورفته اند.
این پنجره کوچک آسمان را به جواهری از زیبایی خارق العاده تبدیل می کند.

جان مک آفی در توئیتر

اوایل روز چهارشنبه ، دادگاه اسپانیا حکم استرداد مک آفی را پس از تأیید شورای وزیران این کشور و فرصتی که تیم حقوقی وی برای تجدیدنظر در این تصمیم، ابلاغ نمود. این پیرمرد 75 ساله قبلاً استدلال می كرد كه اتهاماتی كه وی روبرو بوده با انگیزه سیاسی است و اگر حکم او اجرا می شد، بقیه عمر خود را در زندان می گذراند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments