بازار گاوی بیت کوین

3 دلیل تریدر ها برای خوشبینی درباره بیت کوین و وضعیت بازار گاوی

تحلیلگران و تریدرهای بیت کوین سه دلیل عمده را برای اینکه چرا پیش بینی آنها درباره قیمت BTC در کوتاه مدت و بلند مدت همچنان صعودی است، ذکر کرده اند.

افت قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ 22 ژوئن (1 تیر) به زیر 29،000 دلار ، تعداد اندکی از تحلیلگران را دچار ترس و ابهام کرد به طوری که نگران افت احتمالی تا سطح زیر 20،000 دلار شدند.

بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال در توییتر بر روی شکل گیری صلیب مرگ در نمودار بیت کوین به عنوان سیگنالی از یک افت احتمالی دیگر در قیمت متمرکز شده اند، اما تحلیلگران با دیدگاه مخالف، این الگوی نمودار را به عنوان نشانه ای از زمان رسیدن به کف قیمتی در نظر گرفته اند.

سه دلیل که برخی معامله گران هنوز مورد بازار گاوی (صعودی) بیت کوین مطمئن هستند عبارتند از: ظهور مرحله “بهار” مدل انباشت Wyckoff ، خرید مداوم توسط دارندگان بلند مدت و تشکیل یک دام خرسی (bear trap) در نسبت طلایی که شبیه حرکاتی است در طی بازار های گاوی قبلی دیده شده است.

مدل Wyckoff می گوید بهار فرا رسیده است

مدل انباشت Wyckoff طی ماه گذشته در بین تحلیلگران ارزهای رمزنگاری بسیار پر هیاهو بوده است زیرا رفتار قیمت بیت کوین از زمان فروش گسترده و افت بازار در 19 مه ، این الگو را به طور دقیق دنبال می کند.

فاز بهار
مقایسه عملکرد قیمت BTC با مدل مدل انباشت Wyckoff

همانطور که در تصویر بالا که در توئیتر منتشر شده است مشاهده می کنید، سقوط Bitcoin به زیر 29،000 دلار و پس از آن بهبودی بالاتر از 32،000 $ ، برخی از تحلیلگران معتقدند که “آزمایش بهار” که در فاز C الگوی Wyckoff مشاهده شده است ، انجام شده است.

 این نشان می دهد که کف قیمتی اصلاح فعلی شکل گرفته است و نمودار قیمت  اکنون صعود ناپایدار را به سطوح بالاتر آغاز می کند.

اگر این واقعیت درست باشد ، BTC وارد مرحله D می شود ، همچنین به عنوان “مرحله نشانه گذاری” شناخته می شود که در آن روند صعودی جدید ایجاد می شود و “بازگشت به سطوح حمایتی جدید فرصت های خرید را فراهم می کند” که اغلب به عنوان فرصت هایی برای خرید در کف (buy the dip) شناخته می شوند.

در فاز D با اتمام چرخه و آماده شدن برای شروع مجدد، پس از شکست سقف های قیمتی، انتظار می رود که قیمت به بالاترین حد تاریخی خود برسد.

هولدر های طولانی مدت هنوز صعودی هستند

یکی دیگر از علائم صعودی که توسط تحلیلگران ذکر شده است، انباشت مداوم توسط هولدر های بلند مدت است.

موقعیت هولدر های بلند مدت
موقعیت هولدر های بلند مدت بیت کوین

موقعیت هولدرهای  بیت کوین نشان می دهد که سرمایه گذاران واقعاً از اواخر آوریل شروع به تجمع مجدد کرده و در ماه مه با کاهش قیمت به 30 تا 40 هزار دلار ، فعالیت خود را به طور قابل توجهی افزایش دادند. داده های زنجیره ای نشان می دهد که این سرمایه گذاران همچنان به خرید در آخرین افت قیمت ادامه می دهند.

این فعالیت نشان می دهد که معامله گران رمزنگاری باتجربه تر با چرخه های بازار بیت کوین آشنا هستند و دامنه فعلی را سطح خوبی برای باز کردن موقعیت های خرید می دانند وقتی ترس زیاد است و احساسات بازار در سطح پایین قرار دارد.

بیشترین پاداش نصیب کسانی می شود که در میان کاهش قیمت و احساسات منفی، ریسک خرید یک دارایی را می پذیرند.

یک دام خرس در نسبت طلایی کمین کرده است

سومین سناریو که برخی از تحلیلگران بر آن تمرکز دارند ، نشان می دهد که حرکات فعلی قیمت یک دام خرسی ایجاد کرده است که بازتابی از حرکتی است که در آخرین چرخه دیده می شود و شامل بازگشت به سطح  1.618 در golden ratio است که پس از آن شکست جدیدی به سقف های جدید به وجود می آید. 

تله خرسی

از این منظر ، بازار در حال حاضر در مرحله آگاهی (awareness ) از چهار مرحله روانشناختی حباب دارایی است. پس از تله خرسی، بیت کوین وارد مرحله شیدایی (mania) می شود که در آن پوشش گسترده رسانه ای توجه فعالان جدید بازار را به خود جلب می کند و سپس قیمت ها را به سمت سقف های جدید افزایش می دهند “براساس این توهم که افزایش قیمت دارایی برای همیشه ادامه خواهد داشت”.

⛔️ نظرات و تحلیل های بیان شده در اینجا صرفاً به استناد منابع معتبر جمع آوری شده است و حاوی سیگنال معاملاتی و سرمایه گذاری نمی باشد. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری شامل ریسک است ، هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات و تحلیل های خود را انجام دهید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments