ارزهای انفجاری این ماه

17 ارز دیجیتال انفجاری برای خرید در این ماه ( می 2024)

البته که پیدا کردن و شناسایی یک ارز دیجیتال که تضمینی برای داشتن یک بازار قوی و انفجار قیمت در سال 2024 باشد، غیرممکن است. چنین انتخاب هایی همیشه به شانس و حدس و گمان زیادی بستگی دارد. با این حال، پروژه‌های ارز دیجیتالی خاص شانس بیشتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برای موفقیت دارند و تلاش برای شناسایی پرچمداران رالی صعودی بزرگ بعدی بیهوده نیست.

در این نوشته می خوانید : پنهان

در این مقاله ارزهای بعدی که میتوانند در بازار کریپتو منفجر شوند بررسی میشوند . این ارزها شامل ترکیبی از پروژه های کوچکتر و نسبتاً جدیدتر در کنار چندین کوین اصلی بازار ارز دیجیتال است که فضای زیادی برای رشد صعودی در ماه می 2024 و بعد از آن را دارند.

خرید تتر پی98

17 ارز دیجیتال برای خرید در این ماه

پیدا کردن ارز دیجیتال بعدی برای داشتن یک سال درخشان دشوار است و این شامل بررسی دقیق پتانسیل مثبت هر پروژه، یافتن در دسترس بودن دارایی های دیجیتال پروژه در صرافی ها، تعیین میزان حضور در رسانه های اجتماعی وبرخی موارد دیگر است.با در نظر گرفتن این موضوع، در این مقاله درمورد 17 پروژه بلاک چین وجود دارد که می توانند در سال 2024  رشد صعودی داشته باشند بخوانید.

1. سولانا (Solana) – پلتفرم مقیاس پذیر در قراردادهای هوشمند 

سولانا یک پلتفرم قراردادهای هوشمند با معماری منحصربه‌فرد است که به آن امکان می‌دهد هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کند و در عین حال کمیسیون تراکنش هارا را بسیار پایین نگه دارد. سولانا با استفاده از الگوریتم اثبات تاریخ و اثبات سهام به این تراکنش ها دست می‌یابد. سولانا  یکی از ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای انتقال در بازار است، زیرا کاربران به طور متوسط ​​کمتر از 0.001 دلار کمیسیون برای هر تراکنش پرداخت می کنند.

سولانا در سال 2018 توسط آناتولی یاکوونکو تاسیس شد. شبکه اصلی این پلتفرم در مارس 2020 راه‌اندازی شد و در سال 2021 با افزایش بی سابقه تمایل سرمایه گذاران شد. در حالی که سولانا افت قیمتی را در بازار نزولی سال 2022 تجربه کرد، هنوز به عنوان یکی از چشمگیرترین ارزهای دیجیتال بر ای سرمایه گذاری انتخاب می شود .

سولانا

چرا سولانا پتانسیل انفجار قیمت دارد؟

سولانا اخیراً شاهد اخبار مثبت زیادی بوده است و اگر بازار ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی روند صعودی داشته باشد، می تواند موقعیت بسیار خوبی داشته باشد.

بنیانگذار بلاکچین پیشنهاد می‌کند از پایگاه کد سولانا برای ساخت بلاک چین جدید MakerDAO استفاده شود.با وجود اینکه سولانا در بین تمام ارزهای دیجیتال در رتبه پنجم قرار دارد، اما بیش از 49 درصد از بالاترین رکورد خود سقوط کرده است، که این اتفاق در حال حاضر به عنوان یک احتمال هیجان انگیز برای صعودی شدن دوباره ی سولانا می تواند در نظر گرفته بشود.

2. آوالانچ (AVAX) – جایگزینی مقیاس پذیر اتریوم

آوالانچ (Avalanche) یک پلت فرم بلاک چین بسیار مقیاس پذیر است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند. شبکه اصلی آوالانچ برای اولین بار در سپتامبر 2020 راه اندازی شد. یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های این ارز دیجیتال این است که از ساب نت (Sub nets) پشتیبانی می کند، که شبکه های قابل شخصی سازی هستند که از امنیت ارائه شده توسط اعتبارسنجی آوالانچ بهره می برند. یک زیر شبکه می تواند از یک یا چند بلاک چین تشکیل شده باشد.

شبکه اولیه این ارز (که نوع خاصی از زیر شبکه است) از سه بلاک چین تشکیل شده است: زنجیره P (سرمایه گذاری و اعتبارسنجی)، C-Chain (قراردادهای هوشمند و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز) و X-Chain (ارسال و دریافت وجوه).

علت اینکه آوالانچ میتواند صعود چشمگیری داشته باشد چیست؟

افزایش قیمت عظیم سولانا در دارایی بومی اش نشان داده است که علاقه زیادی به رقبای معتبر اتریوم وجود دارد.آوالانچ که در حال حاضر دارای ارزش قیمتی در حدود یک سوم سولانا است، می‌تواند بلاک چین بعدی باشد که از آن سود می‌برد زیرا سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به دنبال پشتیبانی از پلتفرم‌های بسیار مقیاس‌پذیر برای قراردادهای هوشمند هستند.

اوالانچ

آوالانچ نیز شاهد پذیرش قابل توجهی است، بانک های بزرگی مثل JP Morgan و Apollo اخیراً با استفاده از بلاک چین آوالانچ، اثبات مفهومی را برای توکن سازی دارایی های دیجیتالی در دنیای واقعی ایجاد کرده اند. این پلتفرم که اونیکس (Onyx) نام دارد برای نشان دادن چگونگی تغییر مدیریت پورتفولیو با استفاده از قراردادهای هوشمند و بلاک چین طراحی شده است.

البته، مانند هر رقیب اتریوم که تلاش می کند خود را با مقیاس پذیری برتر متمایز کند، نظارت بر پیشرفت پروژه های لایه 2 که در بالای اتریوم ساخته می شوند بسیار مهم است. اگر فناوری لایه ۲ اتریوم به اندازه کافی توسعه یابد، این امکان وجود دارد که بسیاری از رقبای اتریوم منسوخ شوند.

3. دوج کوین – اولین میم کوین بازار

دوج کوین (DOGE) یک میم کوین که در سال 2013 به عنوان یک شوخی راه اندازی شد، یکی دیگر از ارزهایی است که در این مقاله بررسی میشود.

در سال 2021، قیمت دوج کوین به بالاترین حد خود یعنی نزدیک به 0.74 دلار رسید که باعث تثبیت میم کوین در گروه 10 سکه برتر با ارزش قیمتی بالا در بازار کریپتو شد. در حالی که دوج کوین بیش از 70 درصد از ارزش خود را از زمان رکورد بالاترین قیمت خود از دست داده است، این ارز می تواند به سرعت پس از پایان چرخه فعلی بازار که نزولی است بهبود یابد. در نوامبر 2022، مدیر عامل تسلا و مالک توییتر، ایلان ماسک، تصویری از سگ خود (از نژاد شیبا اینو، درست مانند لوگوی دوج کوین) در پیراهنی با لوگوی توییتر به اشتراک گذاشت که جرقه سرمایه گذاری های پر سود و قابل توجهی را در توییتر به راه انداخت. 

دوج کوین

علت اینکه قیمت دوج کوین پامپ می شود چیست؟

در 3 ماه گذشته دوج کوین عملکرد قیمتی قابل توجهی از خود نشان داد و در بازه زمانی کوتاهی بیش از 75 درصد رشد کرده است. که بیستمین میم کوین برتر در میان 100 ارز دیجیتال بود. اگر این روند ادامه پیدا کند، دوج کوین می تواند یکی از ارز هایی باشد که در سال 2024 به 1 دلار برسد.

4. پیکامون(Pikamoon) – پروژه متاورس گیم فای

پیکامون(Pikamoon) یک ارز در زمینه بازی مبتنی بر مکانیک های موبا (MOBA) است که در آن بازیکنان با موجودات پیکامون و NPC ها مبارزه می کنند. هر پیکامون یک شخصیت NFT با توانایی ها و قدرت های منحصر به فرد خود است که برای پیشرفت در پیکاورس (Pikaverse) طراحی شده است.

یکی از جنبه های منحصر به فرد این بازی توانایی بازیکنان در رقابت برای جوایز توکن پیکا (PIKA) است که می تواند با انجام ماموریت های درون بازی این توکن را به دست بیاورند. از توکن پیکا (PIKA) می توان برای خرید آیتم های مختلف و ارتقاء بازی استفاده کرد. این بازی برای تمامی دستگاه های ایفون و اندروید در دسترس است.

پیکامون

علت اینکه پیکامون میتواند یک صعود چشمگیر داشته باشد چیست؟

محبوبیت بازی‌های موبا (MOBA) مانند لیگ افسانه‌ها(League of Legends)  و دوتا(DOTA)  به خوبی نشان می‌دهد که پیکامون (Pikamoon) به کجا خواهد رسید. لذت بردن از سبک بازی مورد علاقه خود و در عین حال کسب جایزه پول واقعی از طریق توکن پیکا (PIKA ) مطمئناً برای بسیاری از بازیکنان پیشنهادی فریبنده است. علاوه بر این، در دسترس بودن بازی بر روی آیفون و اندروید، برتری نسبت به سایر بازی های سنتی مثل موبا (MOBA )که کامپیوتری هستند ایجاد میکند.

5. سای (Sei) – بلاک چین فوق العاده سریع لایه 1

سای (Sei) می تواند 20000 تراکنش را در ثانیه انجام دهد و در کمتر از نیم ثانیه نهایی شود. بلاک چین سای (Sei) برای تجارت تخصصی است و تعدادی ویژگی را برای کاهش تاخیر و افزایش توان عملیاتی شبکه پیاده سازی می کند.

یکی از بزرگترین ویژگی های متمایز سای، استفاده از توربوی دوگانه (Twin-Turbo) است که به طور قابل توجهی فرآیند اعتبارسنجی بلاک چین را بهینه می کند و سرعت اعتبارسنجی تراکنش ها را افزایش می دهد.

سای کوین

علت اینکه سای میتواند رشد انفجاری داشته باشد چیست؟

توسعه دهندگان سای (Sei ) مطمئناً پس از یک موفقیت دست نگه نمی دارند و به دنبال توسعه و پیشرفت بیشتر هستند. جامعه سای (Sei) در حال حاضر مشتاقانه منتظر Sei v2 است، با این به روز رسانی تمامی مزایای بلاک چین سای (Sei) به راحتی در دسترس توسعه دهندگان اتریوم قرار می دهد. طبق گفته تیم ، Sei v2 سای (sei)با ارائه یک لایه اجرایی بسیار بهینه شده که با ابزارهای مورد استفاده توسعه دهندگان اتریوم نیز سازگار است، باعث میشود که بهترین سولانا و اتریوم را ارائه کند.

ارتقاء Sei v2 شاهد راه اندازی شبکه آزمایشی عمومی در سه ماهه اول امسال بود و انتظار می رود در ادامه  سال در شبکه اصلی Sei مستقر شود. در اواخر آوریل، تیم Sei اعلام کرد که اپدیت سای یعنی  “v2”  موفقیت انجام شده است. 

6. امیوتبل ایکس (Immutable X)  – گیمفای لایه 2 ساخته شده بر روی اتریوم

امیوتبل ایکس(Immutable X) یک پلتفرم مقیاس‌پذیر است که برای تقویت عملکرد NFT برای بازی‌ها طراحی شده است و به بازیکنان امکان می‌دهد مالکیت دیجیتالی واقعی دارایی‌های خود را داشته باشند. این پلتفرم یک راه حل لایه ۲ است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. که به پلتفرم اجازه می دهد تا کارمزدهای پایین و تراکنش های سریع را برای انتقال NFT ارائه دهد در حالی که همچنان از امنیت بسیار زیاد ارائه شده توسط شبکه اتریوم بهره می برد.

چرا امیوتبل ایکس میتواند رشد انفجاری خواهد داشت؟

امیوتبل ایکس (Immutable X) از فناوری جمع آوری دانش صفر  استار ایکس (StarkEX) استفاده می کند و به پلتفرم اجازه می دهد تا حداکثر 9000 تراکنش در ثانیه انجام دهد. شبکه امیوتبل ایکس (Immutable X) در حال حاضر شامل تعدادی از عناوین بازی های بلاک چین قابل توجه است، از جمله Gods Unchained، Illuvium، Guild of Guardians، Embersword و Kiraverse. اگر بخش بازی‌های بلاک چین مانند سال 2021 افزایش یابد، به راحتی می‌توانیم شاهد تبدیل شدن امیوتبل ایکس (Immutable X) به بزرگترین ارز دیجیتال در دوره صعودی بعدی باشیم (که به دلیل هاوینگ اخیر بیت کوین و ارتباط آن با گذشته ممکن است این صعود نزدیک باشد).

7. پروتکل مینا (Mina Protocol) – سبک ترین بلاک چین

پروتکل مینا(MINA) از قدرت اثبات دانش صفر برای ایجاد یک بلاک چین با اندازه تنها 22 کیلوبایت استفاده می کند، صرف نظر از مجموع تراکنش هایی که در شبکه انجام می شود. بلاک چین ان که برپایه ی اتریوم است در سال 2021 به بیش از 200 گیگابایت افزایش یافت.

اندازه کوچک زنجیره پروتکل مینا (Mina) به همه اجازه می دهد تا حتی بر روی موبایل خود که قدرت محاسباتی بسیار کمتری نسبت به رایانه های رومیزی یا سرورهای اختصاصی دارند یک چرخه ی تراکنشی کامل را اجرا کنند. به لطف معماری سبک بلاک چین، پروتکل مینا دارای درجه بالایی از یک پروتکل غیر متمرکز است.

علت اینکه پروتکل مینا میتواند ارز بعدی باشد که یک صعود چشمگیر دارد چیست؟

پس از عملکرد درخشان بازار پس از راه اندازی آن در سال 2021، پروتکل مینا با روند نزولی قابل توجهی مواجه شد که بیش از 90 درصد از ارزش قیمتی آن را در طول چرخه نزولی سال 2022 از بین برد. با این حال، پروتکل مینا (MINA) در حال حاضر بیش از 25٪ افزایش یافته است. اگر روند مثبت ادامه یابد، این پروتکل می تواند یک رالی صعودی باورنکردنی را تجربه کند. اتفاق مشابهی در بین ماه های ژوئیه و سپتامبر 2021 رخ داد، زمانی که پروتکل مینا (MINA )تنها در عرض چند ماه بیش از 500 درصد افزایش یافت.

8. ریپل (XRP)- یک راه حل پیشرو برای پرداخت در ارز دیجیتال 

توکن بومی ریپل (XRP)شبکه ریپل نت (RippleNet) است که در ابتدا در ژوئن 2012 توسط  اپن کوین (OpenCoin) راه اندازی شد و بعداً به ریپل تغییر نام داد. این توکن تراکنش‌های بسیار سریع و کم‌هزینه‌ای را ارائه می‌کند، که کوین را به بهترین راه‌حل‌های متمرکز بر حواله در بازار تبدیل می‌کند. با توجه به سابقه طولانی و درجه بالای پذیرش، ریپل یکی از در دسترس ترین راه ها برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد.

برخلاف اکثر پروژه‌های بلاک چین، شبکه ریپل (XRP) نه بر اثبات کار و نه بر اثبات سهام، بلکه بر الگوریتم اجماع ریپل تکیه دارد. ریپل بیش از 100 شراکت با موسسات مالی در سراسر جهان دارد، از جمله سانتاندر، بانک تجارت سلطنتی کانادا، یونی کردیت (Unicredit) و بانک ملی ابوظبی. در نوامبر 2022، ریپل با MFS آفریقا (بزرگترین فین‌تک در آفریقا) برای ساده‌سازی پرداخت موبایلی در 35 کشور همکاری کرد که یکی از بزرگترین مشارکت های مالی تا به به امروز بود.

xrp

چرا ریپل پامپ انفجاری خواهد داشت؟

از اواخر سال 2020، ریپل درگیر یک پرونده قضایی پرحاشیه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل فروش ثبت نشده توکن های ریپل شده است. بسیاری بر این باورند که اگر قضیه دادگاهی شدن این توکن برطرف شود XRP انتظار می‌رود ریپل در سال 2024 یک رالی صعودی تجربه کند، درست مثل تجربه ی اتریوم 4 دلاری در سال 2018.

یکی دیگر از عوامل رشد این توکن، اعلام آن در مورد یک استیبل کوین وابسته به دلار است. این شرکت قصد دارد عملیات تجاری خود را برای رقابت در بازار استیبل کوین که تحت سلطه (USDC Circle) و شرکت پشتیبان تتر (USDT) است، گسترش دهد. اگر استیبل کوین جدید ریپل موفق شود، توکن ریپل می تواند شاهد رونق قابل توجهی در بازار باشد.

9. آپتوس (Aptos) – شبکه لایه 1 با کارایی بالا

آپتوس (APT) یک بلاک چین لایه 1 در سطح سازمانی است که توسط کارمندان سابق متا که روی پروژه استیبل کوین دیم (Diem) که در ابتدا لیبرا (Libra) نامیده می شد توسعه یافته است. هدف تیم آپتوس ایجاد یک شبکه بلاک چین است که بتواند انتقال اینترنت از Web2 به Web3 را تسهیل کند.

آپتوس (Aptos) قادر است تا 100000 تراکنش در ثانیه (TPS) را پردازش کند که بسیار بیشتر از برخی ازرقبا بلاک چین خود از جمله بیت کوین (7 TPS)، اتریوم (15 TPS) و (Avalanche) و همچنین این مقدار تراکنش در مقایسه با بزرگترین شبکه های سنتی مانند مستر کارت( Mastercard) و(Visa ) بی سابقه است. همین تفاوت آپتوس را به یکی از امیدوارکننده ترین ارزهای دیجیتال جدید در بازار امروز تبدیل می کند.

اپتوس

علت اینکه آپتوس میتواند ارز بعدی باشد که یک صعود چشمگیر دارد چیست؟

اگر آپتوس (Aptos) در رسیدن به اهداف خود برای تبدیل شدن به بلاک چین پیشرو در لایه 1 موفق باشد و هزاران برنامه غیرمتمرکز (dApps) را در خود جای دهد، می تواند به راحتی تبدیل به ارز بزرگ بعدی در کریپتو شود. علاوه بر فناوری نوآورانه بلاک چین که از پروژه دیم (Diem) منتقل شده است، آپتوس (Aptos) از حمایت بزرگترین سرمایه گذاران در فضای کریپتو، از جمله بایننس لب (Binance Labs) وجامپ کریپتو(Jump Crypto)  برخوردار است.

با توجه به موفقیت سایر زنجیره‌های لایه 1، مانند آوالانچ ( Avalanche)، بایننس کوین(BNB)،سولانا (Solana) ،که با اتریوم در حال رقابت هستند، آپتوس (Aptos)  می‌تواند به راحتی این موفقیت را تکرار کند و حتی برخی از رقبای بزرگ‌تر و جاافتاده‌تر خود را از بین ببرد.

10. رندر توکن (Render Token ) – پروژه گرافیکی (GPU) غیرمتمرکز

سال 2023 بدون شک سال پیشرفت های هوش مصنوعی (AI) بوده است. ما شاهد ظهور انفجاری هوش مصنوعی جنریتیو (Generative) با چت جی پی تی (ChatGPT)، ربات های هوش مصنوعی محصولات و خدمات تولید کننده تصویر و موارد دیگر بودیم. فضای کریپتو همچنین خانه‌ای برای پروژه‌هایی بوده است که از قدرت هوش مصنوعی برای موارد استفاده منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند.

رندر نتورک (Render Network) یک پلتفرم غیرمتمرکز است که کاربرانی را که به رندر GPU نیاز دارند با کسانی که GPU های بیکار دارند متصل می کند. این امکان دسترسی آسان تر به رندر GPU را برای کاربران فراهم می کند در حالی که به صاحبان سخت افزار اجازه می دهد از منابع استفاده نشده خود درآمد کسب کنند. اگرچه رندر نتورک (Render Network) تمرکز خاصی روی هوش مصنوعی ندارد، اما می‌تواند با ارائه قدرت محاسباتی GPU، که برای فناوری‌هایی مانند چت جی پی تی بسیار مهم است، به افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی کمک کند. رندر نتورک (Render Network) در حال حاضر از تولید تصاویر با استفاده از مدل های یادگیری عمیق مانند استیبل دیفیوژن (Stable Diffusion) پشتیبانی می کند.

rndr

علت اینکه رندر توکن می تواند ارز بعدی باشد که یک صعود چشمگیر دارد چیست؟

رندر توکن (Render Token) در سال 2023 عملکرد قوی را نشان داده است و در طول سال بیش از 400٪ سود به دست آورده است که با اشتیاق رو به رشد برای هوش مصنوعی که توسط چت جی پی تی (ChatGPT) و سایر ابزارهای هوش مصنوعی تقویت شده است، هماهنگ است. همچنین، رندر توکن (Render Token)  به طور فعال در حال کار بر روی گسترش تیم خود و ارائه خدمات سطح 1 و سطح سازمانی به طور گسترده تر است. این تیم همچنین در حال اضافه کردن موتورهای رندر جدید (از جمله آرنولد) و ارائه پشتیبانی از نسخه های اکتین (Octane) متعدد به شبکه رندر (Render) است که می تواند پروژه را به عنوان ارائه دهنده ابر GPU پیشرو در فضا تثبیت کند.

11.شیبا اینو (Shiba inu) – میم کوین محبوب

شیبا اینو (SHIB) در آگوست 2020 به عنوان “آزمایشی در ایجاد جامعه غیرمتمرکز” آغاز شد. قیمت شیبا (SHIB)  میلیون ها درصد افزایش یافت و تبدیل به یکی از موفق ترین پروژه های ارز دیجیتالی در جهان شد.

سیستم شبکه ای شیبا اینو (Shiba Inu)  از چندین ویژگی اصلی، از جمله پلت فرم مبادله غیرمتمرکز(DEX)،شیبا سواپ(ShibaSwap)، پورتال شیبا برنینگ (SHIB Burning) و همچنین NFT و پیشنهادات متاورس تشکیل شده است. در این شبکه سه توکن، از جمله لیش (LEASH) شیبا (SHIB) و بون (BONE) استفاده می شود . به‌اصطلاح «ارتش شیب»، که دارای بیش از میلیون‌ها دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی است، وباعث توسعه سریعتر و بیشتر شیبا اینو، توسط شیوتشی کوساما(Shytoshi Kusama)، مدیر پروژه اش میشود.

shib

چرا این ماه شیبا اینو بخریم؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود شیبا اینو بتواند در سال 2024 یک رالی صعودی دیگر در بازار کسب کند. استفاده روزافزون از شیبا ریوم (Shibarium) ، یک راه حل لایه 2 برای شیبا اینو (Shiba Inu) ، می تواند هزینه تراکنش ها را کاهش دهد و سرعت تراکنش ها را افزایش دهد. علاوه بر این، اثر سوزاندن توکن شیبا (SHIB)  می‌تواند منجر به کاهش شدید در دسترس بودن شیبا در گردش صرافی ها شود، که همین می‌تواند به توکن کمک کند تا در دراز مدت به 1 سنت یا حتی شیبا به نقطه عطف 1 دلار برسد.

12. فایل کوین (Filecoin) – سیستم اشتراک گذاری غیرمتمرکز

فایل کوین (FIL) بدون شک منحصر به فردترین پروژه در این مقاله است. پلتفرم فایل کوین (Filecoin) که توسط پروتکل لب (Protocol Labs)  ساخته شده است، قصد دارد فضای ذخیره سازی رایانه را غیرمتمرکز کند و به هر کسی اجازه می دهد فضای خالی دیسک خود را برای ذخیره فایل ها فراهم کند. شبکه همتا به همتا دارای انگیزه‌های اقتصادی داخلی است که تضمین می‌کند فایل‌ها در طول زمان ایمن و قابل بازیابی هستند.

فایل کوین (Filecoin) که از ترکیب اثبات تکرار و اثبات فضازمان برای رسیدن به الگوریتم اجماع استفاده می کند، در نیمه اول سال 2021 از 30 دلار به بالاترین رقم تاریخ خود یعنی 236 دلار صعود کرد که این رقم پس از بازگشت دوباره تبدیل به  98 درصد سود شد.

فایل کوین

چرا فایل کوین رشد قیمت قابل توجهی خواهد داشت؟

اگر فایل کوین (Filecoin )به مرحله ای برسد که به رقیب مستقیم راه‌حل‌های ابری متمرکز مانند گوگل درایو(Google Drive)  و مایکروسافت آشور(Microsoft Azure) تبدیل شود، قیمت فایل کوین (FIL) می‌تواند شاهد یک رالی صعودی شود. به عنوان بخشی از نقشه راه 2024، تیم فایل کوین (Filecoin) قصد دارد قراردادهای هوشمند تخصصی راه اندازی کند که قادر به بهره برداری از داده های غیر متمرکز برای فعال کردن عملیات در مقیاس اینترنت هستند. در صورت موفقیت، فایل کوین (FIL) به راحتی می تواند به پروژه بزرگ بعدی ارزهای دیجیتال تبدیل شود که می تواند هم Web3 و هم فضای سنتی رایانش ابری را متحول کند.

13. راکت پول (Rocket Pool) – سرویس اتریوم استکینگ

یکی از بزرگ‌ترین اخبار در حوزه ارزهای دیجیتال در سال 2022، انتقال اتریوم از اثبات کار (PoW) به بیش از 99 درصد کارآمدتر اثبات سهام (PoS) بود.  راکت پول(Rocket Pool) اولین استخر در نوع خود است که غیرمتمرکز است. راکت پول به کاربران اجازه می دهد تا با واریز 0.01 اتریوم به استخرهای سهام، جوایزی کسب کنند.

علاوه بر این، راکت پول (Rocket Pool) به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک گره اتریوم را با 16 اتریوم اجرا کنند، که دقیقاً نیمی از چیزی است که هنگام شرط‌بندی مستقیم اتریوم (ETH) از طریق قرارداد هوشمند اتریوم 2.0 لازم است. توکن بومی پلتفرم برای پاداش، بیمه و بودجه دولت ها استفاده می‌شود.

Rocket Pool

علت اینکه راکت پول می تواند ارز بعدی باشد که یک صعود چشمگیر دارد چیست؟

با توجه به علاقه عموم سرمایه گذاران  به سهام اتریوم (ETH) ، بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به دنبال راه هایی برای ایجاد بازده غیرفعال با اتریوم هستند. در نتیجه، شاهد افزایش محبوبیت سرویس‌هایی مانند لیدو (Lido )و راه‌حل‌های متمرکز صرافی‌هایی مانند بایننس (Binance) بوده‌ایم. اگر این روند ادامه پیدا کند، راکت پول (Rocket Pool)  می‌تواند به راحتی به یکی از دارایی‌های دیجیتالی با بهترین عملکرد در سال 2024 تبدیل شود. در واقع، قیمت راکت پول (RPL )در 6 ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است و این تأیید می‌کند که سرمایه‌گذاران کریپتو بسیار مشتاق سهام گذاری اتریوم (ETH) و خدمات هستند. 

14. پالیگان (Polygon)  یک راه حل مقیاس پذیر پیشرو برای اتریوم

یکی از بزرگترین موانع برای پذیرش بیشتر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) هزینه های بالای گاز در اتریوم است. پالیگان (Polygon MATIC) به نظر می رسد این مشکل را با انتقال برخی از فرایندهای تراکنش از بلاک چین اتریوم به لایه اختصاصی 2 حل کند. در اکتبر 2022، پولیگون (Polygon) شبکه آزمایشی عمومی(zkEVM)  را راه‌اندازی کرد، اولین راه‌حل L2 منبع باز دانش صفر (Zero Knowledge) با سازگاری کامل با EVM. ترکیب بتا با (Ethereum Mainnet) در سه ماهه اول 2023 دنبال شد.

در چند سال گذشته، پالیگان (Polygon) به عنوان راه‌حل پیشرو لایه 2 اتریوم ظاهر شد که پرداخت‌های مختلف، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و سرویس‌های متمرکز بر DeFi را تسهیل می‌کرد. علاوه بر این، این پروژه تعدادی از شراکت‌ها را با برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان از جمله، ردیت (Reddit)، دیزنی (Disney)  و حتی بانک دیجیتال نو بانک (NuBank) انجام داد.

matic

چرا قیمت ماتیک بالا میرود؟

پالیگان (Polygon) از نظر ارزش بازار در حال حاضر رتبه بیستم در بین بزرگترین ارزهای دیجیتال را دارا است و اگر به نوآوری خود ادامه دهد به راحتی می تواند حتی به بالاتر از این لیست صعود کند. در حالی که برخی نگران هستند که راه‌حل‌های L2s با افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم منسوخ شوند، خود ویتالیک بوترین اخیراً گفته است که L2 ها بخش مهمی از شبکه اتریوم هستند.

15. تون کوین (Toncoin)  – ارز تلگرام

بلاک چین تون کوین (TON)  یک پلتفرم بلاک چین اثبات سهام است که چندین فناوری مقیاس بندی را پیاده سازی می کند تا بتواند از پذیرش انبوه پشتیبانی کند. دارایی بومی بلاک چین تون نام دارد.

اجماع اثبات سهام در بلاک چین تون کوین (TON) توسط گره های اعتبارسنجی انجام می شود. در حالی که تبدیل شدن به یک اعتبارسنجی برای هر کسی قابل دسترسی است، اما این کار به مقدار زیادی تون کوین (Toncoin) نیاز دارد. دارندگان این کوین می توانند به عنوان نامزدهای انتخاباتی خدمت کنند و سکه های خود را به اعتبارسنجی واگذار کنند تا به آنها کمک کند تا به مقدار مورد نیاز برسند.

حتی اگر بلاک چین تون کوین (TON) اکنون از اثبات سهام استفاده می کند، توزیع اولیه ان از طریق استخراج انجام شد تا از راه اندازی منصفانه اطمینان حاصل شود. این کوین بر اساس کار انجام شده توسط تیم پشتیبانی پیام‌رسان تلگرام است که یک بلاک چین به نام شبکه باز ایجاد کرد، اما به دلیل مشکلات نظارتی مجبور به توقف توسعه شدند. اگرچه تون کوین (Toncoin) اکنون یک تلاش تحت رهبری جامعه است و دیگر توسط تلگرام توسعه نمی‌یابد، پیام‌رسان تلگرام همچنان در حال استفاده از آن در برنامه است.

ton

علت انفجاری بودن قیمت تون کوین چیست؟

تیم سازنده پیام رسان تلگرام با بنیاد (TON)  برای استفاده از تون کوین (Toncoin) در برنامه تلگرام همکاری می کند. به عنوان مثال، کسانی که کیف پول تون کوین (Toncoin) را نصب کرده اند، اکنون می توانند مستقیماً از منوی تلگرام به کیف پول خود دسترسی داشته باشند. بنیاد TON همچنین هدف بلند پروازانه ای دارد که تا سال 2028، 30  درصد از کاربران تلگرام را به تون کوین (Toncoin) جذب کند.

اگر تلگرام  از تون کوین (Toncoin) در این هدف استفاده کند، می‌توانیم شاهد تبدیل شدن TON به یکی از بهترین ارزهای ارزهای دیجیتال باشیم، زیرا تلگرام با عدد جهانی 900 میلیون کاربر فعال ماهانه جزو بهترین پیام رسان ها است. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که صعود تون کوین (Toncoin) می تواند با این واقعیت محدود شود. تون کوین (Toncoin) در حال حاضر دارای ارزش بازار 18 میلیارد دلار از آوریل 2024 است و همچنین یازدهمین دارایی  بزرگ ارز دیجیتال در بازار است.

16. سلستیا (Celestia)  – لایه 1 شبکه بلاک چین مدولار

سلستیا (Celestia) یک پلتفرم بلاک چین لایه 1 با رویکرد مدولار است که در اکتبر 2023 راه اندازی شد.سلستیا (Celestia)  توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به راحتی بلاک چین های جدید ایجاد کنند و معماری آن از اجماع موازی در بین زنجیره ها پشتیبانی می کند که از طریق اثبات در دسترس بودن داده ها تایید می شود. با استفاده از زنجیره‌های مدولار و نمونه‌گیری در دسترس بودن داده، چالش تایید داده‌ها در بلوک‌های بزرگ را برطرف می‌کند.

سلستیا (Celestia) همچنین جمع‌آوری‌ها را آسان می‌کند، نوعی از بلاک چین که برخی از کارها را به سلستیا (Celestia ) تخلیه می‌کند و امنیت بیشتری را فراهم می‌کند. که باعث می شود، راحتی لایه ها 2 را با حاکمیت لایه 1 ترکیب می کنند.

برخلاف ماهیت رقابتی شبکه های سنتی لایه 1، سلستیا (Celestia) همکاری را از طریق یک رویکرد بلاک چین مدولار ترویج می کند.

Celestia

علت اینکه سلستیا می تواند ارز بعدی باشد که یک صعود چشمگیر دارد چیست؟

سلستیا (Celestia) یکی از مورد انتظارترین پروژه های بلاک چین بود که در سال 2023 راه اندازی شد. علیرغم راه اندازی شبکه اصلی آن تا پایان اکتبر 2023، توکن اصلی سلستیا (Celestia) در حال حاضر دارای ارزش قیمتی 1.7 میلیارد دلاری است و در آستانه ورود به بازار کریپتو است. با توجه به اینکه در دسترس بودن داده ها در حال تبدیل شدن به موضوع مهمی در مقیاس بلاک چین است، سلستیا (Celestia )می تواند در آینده موقعیت بسیار خوبی داشته باشد. با توانایی ارائه داده‌های بسیار ارزان و سریع، این ارز می‌تواند به راه‌حلی برای برنامه‌های بلاک چین اصلی که نیاز به انجام مبلغ زیادی از تراکنش‌ها با کمیسیون ارزان دارند، تبدیل شود.

17. لوپرینگ (Loopring ) – راه حل لایه 2 برای اتریوم

لوپرینگ(LRC ) یک راه حل مقیاس پذیر است که از فناوری خود در لایه دوم اتریوم استفاده می کند. این سیستم از شبکه ای به نام (ZK-Rollups )استفاده می کند که به انتقال اکثر تراکنش های اتریوم (ETH)  از زنجیره اصلی به راه حل لایه 2 کمک می کند.در سال 2022، لوپرینگ (Loopring) وارد یک شراکت پرمخاطب ،بنام گیم استاپ (GameStop)  شد که شاهد بود این ارز، زیرساختی را برای تسهیل تراکنش‌های GameStop NFT فراهم می‌کرد.

ارز LRC

علت اینکه لوپرینگ می تواند ارز بعدی باشد که یک صعود چشمگیر دارد چیست؟

لوپرینگ (Loopring) با استفاده از شواهد دانش صفر به هر کسی اجازه می‌دهد تا مبادله غیرحضوری را در پلتفرم اتریوم سفارش دهد. از آنجایی که تراکنش‌ها می‌توانند خارج از زنجیره تسویه شوند، لوپرینگ (Loopring) ادعا می‌کند که DEX‌های آن می‌توانند تراکنش‌های سریع‌تر و کم‌هزینه‌تری را نسبت به رقبایی که از (ZK-Rollups) استفاده نمی‌کنند، ارائه دهند. در همین حال، توکن‌های لوپرینگ (LRC)  را می‌توان برای جمع‌آوری سهمی از هزینه‌های پروتکل ۷۰ درصدی که توسط صرافی‌های مبتنی بران برداشت می‌شود، استفاده کرد. توکن لوپرینگ (LRC) در سه ماهه اول 2024 بیش از 30 درصد افزایش قیمت داشته است که نشان دهنده پتانسیل ان برای یک رالی صعودی است.

جمع بندی

همانطور که در مقاله خواندید ، یافتن ارز دیجیتال بعدی برای داشتن عملکرد قوی در بازار نیازمند حدس و گمان و در نهایت شانس است. ارزهای دیجیتالی که در مقاله مشاهده کردید ، هر کدام شانس زیادی برای ثبت عملکردهای قیمتی قوی دارند، به محض اینکه خرس ها کنترل خود را رها کردند و فشار را از روی بازار کریپتو بردارند، این ارزها با ویژگی های منحصر به فرد و چشم اندازهای سودمندی که ارائه می دهند به شروع روند صعودی بعدی بازار کریپتو کمک می کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
غزال
غزال
13 روز قبل

عجب ارزای توپی ایول پی98