هیوبی در چین

صرافی هیوبی معاملات مشتقات رمز ارز ها را برای کاربران در چین ممنوع می کند

در پی ممنوعیت های گسترده ای که دولت کشور چین برای رمز ارز ها ایجاد کرده است، کاربران چینی دیگر نمی توانند به ترید مشتقات ارزهای رمزپایه در صرافی هیوبی بپردازند. مشتقات ارزهای رمزپایه در چهار نوع عمده وجود دارند: قراردادهای آتی futures، قراردادهای فوروارد forwards، مبادله swaps و قراردادهای اختیارات options.

پلتفرم صرافی رمز ارز هیوبی (Huobi)، سند توافقنامه کاربر خود را به روز رسانی کرده و خرید و فروش مشتقات ارز های رمز پایه را برای مشتریان در چین ممنوع کرده است.

طبق بخش به روز رسانی شده توافقنامه کاربر در وب سایت Huobi Global، ممنوعیت تجارت مشتقات رمز ارز ها شامل کاربران در کشورهایی مانند چین، تایوان، اسرائیل و عراق می شود. سایر کشورهای ممنوع شده شامل انگلستان- محدود به مشتریان خرده فروشی- و همچنین بولیوی، بنگلادش و اکوادور می شوند.

این ممنوعیت جدید به قوانین ممنوعیت ترید و خرید و فروش این صرافی در مناطقی مانند هنگ کنگ، ژاپن، کوبا، ایران، کره شمالی، سودان، کانادا و ایالات متحده و غیره اضافه شده است. این پلتفرم هشدار داد حساب های کاربرانی که این محدودیت ها را نقض می کنند مسدود خواهد شد.

ممنوعیتی که Huobi برای معاملات ارز های رمز پایه برای کاربران چینی در نظر گرفته، احتمالاً به دلیل سرکوب مجدد رمز ارزها از سوی مقامات در پکن است. در اوایل ماه ژوئن، این پلتفرم کاربران جدید در کشور را از معامله مشتقات رمز ارز ها محروم ساخت  و در عین حال لوریج مجاز را از 125 برابر به کمتر از 5 برابر کاهش داد.

مقامات چینی در هفته های گذشته این محدودیت های اعمال شده بر رمز ارزها را افزایش دادند و حتی بخش ماینینگ را نیز هدف قرار دادند. به طوری که نزدیک به 90 درصد از استخراج کنندگان (ماینر های) بیت کوین (BTC) در این کشور را وادار به تعطیلی کرده اند.

برخی از شرکت ها در حال خروج از کشور هستند و انتظار می رود نرخ هش بیت کوین با آفلاین شدن بخش قابل توجهی از قدرت هش شبکه، حداقل به طور موقت، بیشترین افت را داشته باشد.

ممنوعیت های صورت گرفته از سوی Huobi باعث می شود که گزینه های موجود برای تریدر های (معامله کنندگان) چینی کاهش پیدا کند. احتمال می رود که پلتفرم هایی همچون بایننس (Binance) و اکی اکسچنج (OKEx ) گزینه های بعدی برای معاملات قراردادهای رمز ارز ها با لوریج بالا کاربران چینی باشند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments