احساسات منفی سرمایه گذاران پیرامون اتریوم

احساسات منفی موسسات سرمایه گذاری و خروج سرمایه از اتریوم در هفته گذشته

در هفته گذشته، به دنبال ادامه نوسانات اتریوم، این رمز ارز شاهد رکود جدیدی از خروج سرمایه بود. در حالی که گردش های بیت کوین شروع به تثبیت کرده اند. 

در هفته گذشته، Ethereum شاهد خارج شدن 50 میلیون دلار سرمایه از بازار خود بوده است که نشان دهنده احساسات نزولی در بین سرمایه گذاران نهادی می باشد. 

طبق گزارش منتشر شده از Coinshares, این سومین هفته پیاپی می باشد که اتریوم شاهد خروج سرمايه، از تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) می باشد. 

علیرغم برداشت های انجام شده، از آغاز سال 2021 تا کنون معادل 943 میلیون دلار در اتریوم و توکن های مرتبط با آن سرمایه گذاری شده است. 

با خروج 44 میلیون دلار سرمایه، تنها در هفته گذشته، در مجموع این روند برداشت ها چهارمین هفته متوالی خروجی خود را تجربه می کند  این گزارش تخمین زده است که از مجموع سرمایه خارج شده، 313 میلیون دلار آن متعلق به سرمایه گذاران نهادی می باشد که از اواسط ماه مه، شروع به برداشت کرده اند. 

با وجود این که تمام بازار ارز های دیجیتال در هفته قبل خروج سرمايه گسترده ای را شاهد بود، اما اتریوم بیشترین میزان را در این بین متحمل شده است. 

این در حالی است که در هفته گذشته، خروج سرمایه از بیت کوین به 1.8 میلیون دلار رسید که نشان از آهسته شدن این روند داشت. چراکه در هفته قبل از آن، این میزان معادل 89 میلیون دلار بود. با این حساب، این هفتمین هفته متوالی بود که BTC شاهد خروج سرمایه از بازار خود بود. 

برخی از شرکت ها اما شاهد یک افزایش جزئی در سرمایه بیت کوین خود بودند. برای مثال شرکت Grayscale که سرمایه گذاری آنها بر این رمز ارز، نشانه عدم قاطعیت در بین موسسات، مبنی بر احساسات BTC می باشد. 

نکته دیگری که Coinshares به آن اشاره کرده است، این است که سرمایه گذاری بر روی دارایی های دیجیتال چندگانه ادامه داشته است که نشان می‌دهد هنوز سرمايه گذاران به ارزهای دیجیتال امیدوار هستند، اما به تنوع در آن علاقه بیشتری پیدا کرده اند. 

دومین و سومین از بزرگترین منیجر های دارایی های دیجیتال یعنی Coinshares و 3iQ بالاترین حجم خروج دارایی را به ترتیب با 56.4 میلیون دلار و 27.1 میلیون دلار را در این هفته داشته اند. 

سرمایه گذاری بر روی اتریوم و زیر مجموعه های آن طی ماه‌های گذشته، عملکرد بهتری در مقایسه با Bitcoin از خود نشان داده است. طوری که کمی قبل تر، زمانی که BTC شاهد خروج سرمایه از شبکه خود بود، Ethereum ورود سرمایه گذاران را تجربه می کرد اما ظاهراً علاقه به دومین رمز ارز بزرگ جهان، از جانب موسسات مالی شروع به کاهش کرد. 

در حال حاضر که این خبر تنظیم می شود، اتر با 8.57 درصد افزایش در 24 ساعت، با قیمت 2.154 دلار در حال معامله می باشد در حالی که BTC با 1.5 درصد افزایش در 24 ساعت اخیر، با قیمت 35,045.61 دلار معامله می شود. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments