ساخت توکن و افزودن آن به لیست موتورهای جستجوگر | آموزش تصویری و گام به گام ایجاد Token

ساخت توکن و افزودن آن به صرافی های غیرمتمرکز | آموزش تصویری و گام به گام ایجاد Token

قبل از ایجاد توکن خود، باید کاربرد، توکنومیک و وضعیت قانونی آن را در نظر بگیرید. پس از این، انتخاب شما از بلاک چین، مکانیسم اجماع و معماری برای مرحله توسعه مورد نیاز است. در مرحله بعد، می توانید یک حسابرسی پروژه خود و یک بررسی قانونی نهایی را در نظر بگیرید. در حالی که تقریباً هر کسی می تواند یک ارز رمزنگاری شده ایجاد کند، توسعه یک پروژه قوی نیاز به کار و تعهد جدی دارد. ایده ایجاد ارز دیجیتال، موارد استفاده و مخاطبان خود برای بسیاری از طرفداران کریپتو، یک ایده هیجان انگیز است. اما بهترین مکان برای شروع کجاست؟ در واقع راه های زیادی برای ایجاد سکه و توکن وجود دارد. هزینه ها و دانش نیز بر اساس پیچیدگی پروژه شما متفاوت است. اگر به فکر ساخت توکن خود هستید، مقاله ما اصول اولیه شروع کار را به صورت تصویری و گام به گام به شما آموزش می دهید.

ساخت توکن با ایجاد یک سکه چه تفاوتی دارد؟

ساخت توکن با ایجاد یک سکه چه تفاوتی دارد؟

ساخت توکن بسیار ساده تر از ایجاد یک کوین است. ایجاد یک کوین نیازمند راه اندازی و توسعه یک بلاک چین است و با موفقیت آن را حفظ کنید. شما می توانید یک زنجیره موجود دیگر را فورک کنید (یک کپی ایجاد کنید)، اما این مشکل پیدا کردن کاربران و تایید کننده ها برای کمک به بقای شبکه شما را حل نمی کند. با این وجود، پتانسیل موفقیت با یک سکه جدید می تواند بالاتر از ساختن توکن باشد. در اینجا یک نمای کلی از دو گزینه آورده شده است:

ایجاد یک کوین

اگر بلاک چین خود را توسعه دهید، ایجاد یک کوین جدید می تواند زمان زیادی را ببرد. با این حال، فورک کردن یک بلاک چین قبلی می تواند به سرعت انجام شود و به عنوان پایه ای برای سکه جدید شما استفاده شود. بیت کوین کش (BCH) یکی از نمونه های پروژه فورکی است. برای انجام این کار، به دانش فنی و کدنویسی بلاک چین نیاز دارید. موفقیت پروژه شما همچنین به جذب کاربران جدید به شبکه بلاک چین بستگی دارد که یک چالش است.

ساخت توکن

ایجاد یک توکن در یک بلاک چین موجود می تواند اعتبار و امنیت آن را افزایش دهد. در حالی که کنترل کاملی بر تمام جنبه های توکن خود نخواهید داشت، هنوز تعداد زیادی سفارشی سازی در دسترس است. وب‌ سایت‌ها و ابزارهای مختلفی برای ایجاد توکن خود، به خصوص در بلاک چین اتریوم و بایننس اسمارت چین (BSC) وجود دارد.

توکنسکه
می تواند بر روی بلاک چین های موجود با پایگاه کاربری مستقر ساخته شودروی شبکه بلاک چین خود اجرا می شود
ایجاد نسبتاً ساده با ابزارهای از قبل موجود و کد منبع بازبه دانش پیشرفته بلاک چین و مهارت های کدنویسی نیاز دارد
توسعه توکن سریع‌تر، ساده‌تر و نسبتاً ارزان‌ تر استتوسعه بلاک چین هزینه بیشتری دارد و زمان می برد

ساخت توکن روی چه بلاک چینی انجام می شود؟

برخی از محبوب ترین بلاک چین ها برای ایجاد ارزهای دیجیتال اتریوم، بایننس اسمارت چین و سولانا هستند. هر دوی این شبکه ها راه هایی را برای ساخت انواع توکن ها بر اساس استانداردهای از پیش تعیین شده ارائه می دهند. استانداردهای توکن BEP-20 و ERC-20 نمونه هایی هستند که تقریباً هر ارائه دهنده کیف پول رمزنگاری می تواند از آنها پشتیبانی کند.

ERC-20 متعلق به بلاک چین اتریوم است، در حالی که BEP-20 بخشی از زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است. هر دو شبکه اجازه ایجاد و سفارشی سازی قراردادهای هوشمند را می دهند که به شما امکان می دهد توکن ها و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) خود را ایجاد کنید. با DApps، می توانید اکوسیستمی ایجاد کنید که موارد استفاده و عملکرد بیشتری را برای توکن شما فراهم کند.

همچنین می‌توانید به زنجیره‌های جانبی نگاه کنید که از امنیت یک زنجیره بزرگ‌ تر مانند اتریوم یا پولکادات استفاده می‌کنند، اما برخی سفارشی‌ سازی‌ها را نیز ارائه می‌ کنند. شبکه Polygon به اتریوم متصل است و تجربه مشابهی را ارائه می‌ کند، اما استفاده از آن ارزان‌ تر و سریع‌تر است.

پس از انتخاب یک بلاک چین، به یک روش برای ساخت توکن خود نیاز دارید. با BSC و سایر بلاک چین هایی که بر اساس ماشین مجازی اتریوم هستند، این فرآیند نسبتا ساده است. همچنین می‌توانید ابزارهای آماده‌ای را پیدا کنید که بر اساس پارامترها و قوانینی که ارائه می‌کنید، توکن‌ها را ایجاد می‌کنند. اینها معمولاً پولی هستند، اما برای کاربرانی که با قراردادهای هوشمند آشنا نیستند، گزینه کاربردی تری هستند.

اگر می خواهید بلاک چین و توکن خود را بسازید، احتمالاً به تیمی از توسعه دهندگان بلاک چین و متخصصان این صنعت نیاز خواهید داشت. حتی اگر به فورک کردن یک بلاک چین مانند اتریوم یا بیت کوین نگاه کنید، هنوز مقدار زیادی کار برای راه اندازی شبکه شما لازم است. این امر شامل تشویق کاربران به عمل به عنوان اعتبار بخشی و اجرای گره‌ها برای حفظ بلاک چین است.

هنگام ساخت رمز ارز چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؟

هنگام ساخت رمز ارز چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؟

جدای از انتخاب های واضح مانند بلاک چین یا ایجاد یک سکه یا توکن، چند نکته کلیدی دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

کاربرد ارز دیجیتال خود را تعریف کنید

رمز ارزها می توانند نقش های زیادی ایفا کنند. برخی مانند کلید برای دسترسی به خدمات عمل می کنند. برخی دیگر حتی سهام یا سایر دارایی های مالی را نمایندگی می کنند. برای درک و ترسیم فرآیند ایجاد رمزنگاری خود، باید ویژگی های آن را از ابتدا تعریف کنید.

توکنومیک خود را طراحی کنید

توکنومیک، اقتصاد حاکم بر رمز ارز شما است، مانند عرضه کل، روش توزیع و قیمت گذاری اولیه. اگر توکنومیک درست نباشد و کاربران برای خرید ارز دیجیتال انگیزه نداشته باشند، یک ایده خوب ممکن است شکست بخورد. برای مثال، اگر یک استیبل کوین ایجاد می‌کنید اما نمی‌توانید آن را به درستی متصل کنید، هیچ‌ کس تمایلی به خرید یا نگه داشتن آن نخواهد داشت.

مطابقت قانونی آن را بررسی کنید

کشورهای سراسر جهان قوانین خاص خود را در مورد ارزهای دیجیتال دارند. برخی از حوزه های قضایی ممکن است حتی استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند. به طور کامل تعهدات قانونی خود و هر گونه مسائل مربوط به انطباق را که ممکن است با آن مواجه شوید در نظر بگیرید.

آموزش گام به گام ساخت توکن

پیش از ساخت توکن به چه مواردی باید توجه داشته باشیم؟

اگر فقط یک توکن ایجاد می کنید، تمام مراحل آموزش زیر اعمال نمی شود. آنچه مهمتر است، سه مرحله طراحی بالا است. بیشتر دستورالعمل‌های ما ابتدا پیش از ضرب کردن سکه شما، اصول اولیه ایجاد یک بلاک چین را پوشش می‌دهند

انتخاب یک بلاک چین مناسب

برای ساخت یک توکن، باید بلاک چینی را انتخاب کنید تا ارز دیجیتال خود را بر روی آن ضرب کنید. BSC و Etheruem گزینه های محبوبی هستند، اما زنجیره های جانبی نیز می توانند ایده خوبی باشند. برای ایجاد سکه خود، باید به فکر طراحی یا استخدام فردی برای ایجاد یک بلاک چین سفارشی باشید.

انتخاب مکانیسم اجماع

اگر در حال ایجاد بلاک چین خود هستید یا مطمئن نیستید که کدام یک را برای توکن خود انتخاب کنید، به مکانیسم اجماع مورد نظر خود فکر کنید. این مکانیسم‌ها تعیین می‌کنند که شرکت‌ کنندگان چگونه تراکنش‌ها را در شبکه تأیید و اعتبار می‌دهند. بیشتر بلاک چین‌ها از الگوریتم اثبات سهام (POS) استفاده می‌کنند، زیرا نیازمندی‌های سخت‌ افزاری پایین و تنوع‌های مختلف زیادی دارد. اثبات کار، همانطور که در بیت‌کوین استفاده می‌شود، توسط برخی امن‌ تر تلقی می‌شود، اما نگهداری آن اغلب گران است و دوستدار محیط‌ زیست نیست.

حسابرسی رمز ارز خود و کد آن 

شرکت‌های حسابرسی مانند Certik می‌توانند کد بلاک چین و ارز دیجیتال آن را بررسی کنند تا هر گونه آسیب‌ پذیری را جستجو کنند. سپس می توانید ممیزی را به صورت عمومی منتشر کنید و همچنین بر اساس یافته های آن عمل کنید. این فرآیند برای شما به‌عنوان سازنده و هر کاربر یا سرمایه‌گذار بالقوه، تضمین‌های ایمنی را فراهم می‌کند.

بررسی جنبه های حقوقی 

اکنون که بلاک چین خود را راه اندازی کرده اید و آماده ضرب ارز دیجیتال خود هستید، بهتر است از مشاوره حقوقی متخصص بخواهید تا بررسی کنند که آیا نیاز به درخواست مجوز دارید یا خیر. باز هم، رسیدن به این مرحله به تنهایی دشوار است و نیاز به کمک خارجی دارد.

ضرب توکن ساخته شده

چه در حال ایجاد یک توکن یا سکه باشید، در مقطعی باید ارز دیجیتال را ضرب کنید. روش دقیق بر اساس توکنومیک شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، توکن های عرضه ثابت معمولاً از طریق یک قرارداد هوشمند به صورت یکجا ساخته می شوند. سکه هایی مانند بیت کوین به تدریج ضرب می شوند، زیرا ماینرها بلوک های جدید تراکنش ها را تایید می کنند.

آموزش گام به گام ساخت توکن bep-20

آموزش گام به گام ساخت توکن bep-20

زمان مورد نیاز: 10 دقیقه

برای ساخت توکن BEP-20، به برخی مهارت‌های کد نویسی اولیه برای استقرار یک قرارداد هوشمند در شبکه بایننس اسمارت چین نیاز دارید. همچنین باید کیف پول متامسک را نصب کرده و مقداری BNB در کیف پول خود داشته باشید تا هزینه های گاز را پرداخت کنید.
مطمئن شوید که شبکه اصلی BSC به متامسک اضافه شده است.(می توانید دستورالعمل های دقیق را در آموزش افزودن توکن در کیف پول متامسک بیابید.)

  1. مراجعه به سایت Remix

    به سایت Remix مراجعه کنید که یک برنامه آنلاین برای توسعه و استقرار قراردادهای هوشمند بر روی بلاک چین هایی که با ماشین مجازی اتریوم سازگار هستند. روی پوشه [contracts] کلیک راست کرده و گزینه [New File] را انتخاب کنید.
    مراجعه به سایت Remix

  2. انتخاب نام فایل

    نام فایل را BEP20.sol بگذارید.
    انتخاب نام فایل

  3. انتخاب زبان برنامه نویسی

    مطمئن شوید که زبان برنامه نویسی را به عنوان [Solidity] تنظیم کرده اید، در غیر این صورت قرارداد هوشمند شما کار نخواهد کرد. می توانید این کار را با کلیک کردن بر روی نماد زیر در سمت راست انجام دهید.
    انتخاب زبان برنامه نویسی

  4. کپی آدرس قرارداد هوشمند

    کد قرارداد هوشمند BEP-20 را در فایل خود کپی کنید. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پارامترها و عملکردهای کد در GitHub بیابید.
    کپی آدرس قرارداد هوشمند

  5. وارد کردن اطلاعات توکن

    نام، نماد، دسیمال و حداکثر عرضه را برای سکه خود تغییر دهید. در اینجا ما بایننس آکادمی کوین (BAC) را به عنوان نمونه با 18 رقم اعشار و مجموع عرضه 100,000,000 انتخاب کرده‌ایم. فراموش نکنید که به اندازه کافی 0 برای پوشش 18 رقم اعشار اضافه کنید.
    وارد کردن اطلاعات توکن

  6. گرد آوری قرارداد هوشمند

    در مرحله بعد، باید قرارداد هوشمند را گردآوری کنید. روی نماد نشان داده شده در زیر در سمت چپ صفحه کلیک کنید، [Auto compile] و [Enable optimization] را علامت بزنید، سپس روی دکمه [Compile] کلیک کنید.
    گرد آوری قرارداد هوشمند

  7. کپی کردن ABI

    برای کپی کردن ABI قرارداد، روی دکمه [ABI] کلیک کنید.
    کپی کردن ABI

  8. اتصال متامسک به Remix

    روی نماد مشخص شده در زیر در سمت چپ صفحه کلیک کنید. [Injected Web3] را به عنوان محیط خود انتخاب کنید و سپس به MetaMask اجازه دهید به Remix متصل شود. در نهایت، مطمئن شوید که قرارداد BEP20 خود را قبل از کلیک بر روی [Deploy] انتخاب کرده اید.
    اتصال متامسک به Remix

  9. پرداخت هزینه تراکنش و تایید کد منبع قرارداد

    اکنون باید هزینه تراکنش را از طریق MetaMask بپردازید تا قرارداد را در بلاکچین مستقر کنید. هنگامی که قرارداد هوشمند فعال شد، باید کد منبع قرارداد خود را تأیید و منتشر کنید.
    آدرس قرارداد را در BscScan کپی کنید، [Solidity (Single)] را به عنوان نوع گرد اورنده انتخاب کنید و با نسخه گردآورنده استفاده شده در مرحله 7 مطابقت دهید.
    پرداخت هزینه تراکنش و تایید کد منبع قرارداد

  10. انتخاب گزینه Flatten

    سپس، روی BEP20.sol در Remix کلیک راست کرده و [Flatten] را فشار دهید. 
    انتخاب گزینه Flatten

  11. تایید و انتشار

    کد را از BEP20_flat.sol خود در فیلد کپی کنید و مطمئن شوید که [Optimization] روی Yes تنظیم شده است. اکنون روی [Verify and Publish] در پایین صفحه کلیک کنید.
    تایید و انتشار

  12. اضافه کردن آدرس قرارداد در BSCscan

    اکنون صفحه نمایش موفقی را مشاهده خواهید کرد. با کد تایید شده، می توانید توکن خود را از طریق BscScan با استفاده از ضرب کردن در قرارداد پیاده سازی کنید. به آدرس قرارداد در BscScan بروید و روی [Write Contract] کلیک کنید، سپس روی [Connect to Web3] کلیک کنید تا حساب MetaMask خود را متصل کنید.
    اضافه کردن آدرس قرارداد در BSCscan

  13. یادداشت اطلاعات توکن

    صفحه را به سمت پایین به بخش Mint بروید و تعداد نشانه هایی را که می خواهید ضرب کنید وارد کنید. ما 100,000,000 BAC را می‌زنیم. فراموش نکنید که اعداد اعشاری را نیز اضافه کنید، در این مورد 18. روی [Write] کلیک کنید و هزینه را در MetaMask پرداخت کنید.
    یادداشت اطلاعات توکن

  14. مشاهده توکن های ضرب شده

    اکنون باید ببینید که توکن ها ضرب شده و به کیف پولی که قرارداد هوشمند را ایجاد کرده ارسال شده است.
    مشاهده توکن های ضرب شده

چگونه توکن ساخته شده را به لیست صرافی غیرمتمرکز اضافه کنیم؟

قبل از اینکه مردم بتوانند سکه شما را در صرافی های غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ معامله کنند، باید یک استخر نقدینگی ایجاد کنید. افرادی که نقدینگی ارائه می‌کنند (ارائه‌دهندگان نقدینگی) درصدی از تراکنش‌هایی را دریافت می‌کنند که از استخر نقدینگی استفاده می‌شود. این روش دیگری برای کسب درآمد در ارزهای دیجیتال است.

🔴بدون انجام این کار، هیچ مجموعه ای از سرمایه وجود ندارد که به کاربران اجازه انجام معاملات را بدهد. وقتی مردم سعی می کنند سکه شما را بخرند، با خطای «نقدینگی ناکافی» مواجه می شوند.

به عنوان سازنده سکه، شما باید اولین نقدینگی اولیه را ارائه دهید و ما دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

🥞در مرحله اول به وب سایت رسمی صرافی PancakeSwap مراجعه کنید و از بخش “Trade“روی گزینه “liquidity” کلیک کنید. همچنین با استفاده از یک مرورگر web3 کیف پول متامسک یا تراست ولت نیز اقدام کنید. 

مراجعه به صرافی پنکیک سواپ

🥞آدرس قرارداد توکن جدید ایجاد شده خود را کپی و جایگذاری کنید تا آن را در منوی کشویی توکن پیدا کنید. توکن خود را اضافه کنید تا معامله گران برای تبادل ارز بتوانند اقدام کنند.

جفت توکن نقدینگی خود را اضافه کنید

شما باید مقداری از توکن خود و جفت دیگر (در این مورد BNB) را ارائه کنید. نسبتی که عرضه می کنید قیمت توکن را تعیین می کند.

🥞شما باید مقداری از توکن خود و جفت دیگر (در این مورد BNB) را ارائه کنید. نسبتی که عرضه می کنید قیمت توکن را تعیین می کند. مقادیر را وارد کنید و Approve DBS سپس Supply را فشار دهید. جزئیات را تأیید کنید و Create Pool & Supply را فشار دهید.

جزئیات را تأیید کنید و Create Pool & Supply را فشار دهید

🥞این رمز ارزی است که در ازای توکن هایی که به عنوان نقدینگی ارائه کرده اید دریافت می کنید. اساساً می‌گوید که شما یک ارائه‌دهنده رسمی نقدینگی هستید و به شما اجازه می‌دهد درصد معینی از تراکنش‌هایی که از استخر نقدینگی استفاده می‌کنند، داشته باشید.

توکن قابل تبدیل است

اکنون سکه شما در PancakeSwap برای مبادله در دسترس است. حال زمان آن فرا رسیده است که تبلیغات را شروع کنید!

هزینه ساخت توکن چقدر است؟

هزینه ساخت توکن چقدر است؟

هزینه های مربوط به روش ها و تنظیماتی که انتخاب می کنید مرتبط است. اگر در حال ایجاد یک سکه و بلاک چین هستید، احتمالاً باید طی چند ماه به کل تیم پول پرداخت کنید. ممیزی کد از یک تیم قابل اعتماد نیز می تواند حدود 15000 دلار (USD) هزینه داشته باشد. در ارزان ترین حالت، یک توکن ساده در BSC را می توان با 50 دلار انجام داد. وقتی این را میانگین می گیریم، برای ایجاد یک ارز دیجیتال با شانس موفقیت، احتمالاً باید هزاران دلار برای ساخت، بازاریابی و ایجاد جامعه هزینه کنید.

جمع بندی

اگر تصمیم دارید ارز دیجیتال خود را بسازید، مطمئن شوید که از اطلاعات ما فقط به عنوان نقطه شروع استفاده می کنید. این یک موضوع عمیق است که برای درک کامل آن زمان زیادی طول می کشد. فراتر از ایجاد توکن یا سکه، باید به موفقیت پس از عرضه نیز فکر کنید. مطالعه پروژه‌های دیگر و راه‌اندازی آن‌ها برای دیدن اینکه چه چیزی خوب کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست، می‌تواند به ایجاد ارز دیجیتال خود کمک کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
javad
javad
11 ماه قبل

سلاماین خطا را می دهد هنگام ساخن توکن میشه کمک کنیدWarning: Visibility for constructor is ignored. If you want the contract to be non-deployable, making it “abstract” is sufficient.
–> BEP20.sol:352:3:
|
352 | constructor() public {
| ^ (Relevant source part starts here and spans across multiple lines).

ممد
ممد
1 سال قبل

سلام
یک راه آسونش هم اینه که می تونید از سایت های مثل app.mnfr.ga به راحتی با چند کلیک بدون هیچ برنامه نویسی توکن خودتون رو بسازید.

javad
javad
پاسخ به  ممد
11 ماه قبل

سلام سایت باز نمشه

جواد
جواد
1 سال قبل

سلام وقت بخیر در ساخت توکن bep20 قسمت 9 کجا باید منبع کد رو تایید کنم؟ و منبع کد منظور چیست؟
9)پرداخت هزینه تراکنش و تایید کد منبع قرارداد

اکنون باید هزینه تراکنش را از طریق MetaMask بپردازید تا قرارداد را در بلاکچین مستقر کنید. هنگامی که قرارداد هوشمند فعال شد، باید کد منبع قرارداد خود را تأیید و منتشر کنید.