استخراجBTC کنندگان با انرژی سبز

افزایش تولیدات بیت کوین شرکت های استخراج با انرژی های جایگزین

شرکت بیت فارم (Bitfarm)، با کاهش سختی استخراج بیت کوین، BTC بیشتری را با هزینه کمتر تولید می کند.

شرکت استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی، بیت فارم، امسال در میان سرکوب ماینرها در چین و مهاجرت ماینرها از این کشور، بهره وری خود را دو برابر کرده است.

شرکت استخراج هیدروالکتریکی کانادایی ادعا می کند که در حال حاضر 1.5 درصد از کل شبکه بیت کوین را با بیش از 99 درصد انرژی سبز تجدید پذیر تأمین می کند.

در به روزرسانی استخراج 14 جولای (23 تیر)، این شرکت نشان داد که در شش ماه اول سال 2021، معادل 1,357 BTC استخراج کرده است و افزود که این بیشترین تعداد استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی است که توسط ماینرها گزارش شده است.

پیش بینی شده است برای ماه جولای بیش از 400 BTC تولید شود که دو برابر 199 مورد استخراج شده در ژانویه و بیش از 50٪ از مقدار 365 BTC در ژوئن است.

بیت فارم که در سال 2017 تاسیس شد، همچنین اظهار داشت که بیش از 95 درصد از تولید آن در سال جاری، (1445 BTC)، از 12 ژوئیه (22 خرداد) به پلتفرم های کاستدی واریز شده است.

در اوایل این ماه، بیت کوین به دلیل سرکوب استخراج در چین و در نتیجه تعطیلی فرایند استخراج، بزرگترین چالش کاهش سختی در تاریخ خود را تجربه کرد. BitInfoCharts از اواخر ماه مه 42.5٪ کاهش سختی استخراج را گزارش کرده است که بیش از نیمی از آن در این ماه رخ داده است.

این امر منجر به این شده است که بیت فارم مقادیر قابل توجه بالاتری بیت کوین با هزینه کمتر تولید کند. 

بنیانگذار و مدیر عامل بیت فارم، Emiliano Grodzki، اظهار داشت که تحریم استخراج بیت کوین در پکن خبر خوبی برای این شرکت بوده است که در نتیجه سهم بازار خود را تقریباً دو برابر کرده است.

گزارش ها نشان می دهد که ممنوعیت استخراج رمز ارزها در چین و خروج تجهیزات ماینینگ به دنبال میزبانی جدید ممکن است زمان  طولانی و زیادی نیاز داشته باشد. بیت فارم از موقعیت خوبی برخوردار است تا از فرصت اقتصادی که به طور چشمگیری بهبود یافته، استفاده کند.

Emiliano Grodzki

این شرکت در حال حاضر این فرآیند را با نصب 1500 استخراج کننده بیت کوین از MicroBT در مرکز داده خود در کبک (Quebec)، و افزودن 120 PH/s به کل تولید در ژوئن 2021 آغاز کرده است.

استفاده شرکت کامپس از انرژی هسته ای 

در یک توسعه مجزا در صنعت استخراج، شرکت استخراج Compass Mining یک قرارداد 20 ساله با استارت آپ هسته ای Oklo امضا کرده است که 150 مگاوات انرژی برای شرکت تأمین خواهد کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت کامپس، Whit Gibbs، اولین راکتورهای کوچک Oklo در سال 2023 یا 2024 مستقر می شوند و هزینه ها “به طور قابل توجهی” کمتر از منابع انرژی است که شرکت در حال حاضر استفاده می کند.

طبق گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، راکتورهای هسته ای هنگام کار آلودگی هوا یا دی اکسید کربن تولید نمی کنند، با این حال، مهمترین نگرانی زیست محیطی مربوط به آنها ایجاد زباله های رادیواکتیو است.

طبق گزارش نزدک، کامپس همچنین در حال مذاکره با شهر دوستدار رمز ارزها، میامی، در مورد تأمین انرژی از نیروگاه هسته ای Turkey Point است.

منبع: کوینتلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments