اعتراض مردم السالوادور نسبت به لایحه بیت کوین

اعتراض مردم السالوادور به لایحه بیت کوین

پس از نظرسنجی ها، اکثریت شهروندان السالوادور به لایحه جدید بیت کوین (BTC) اعتماد ندارند و معترضین در خیابان های اطراف مجلس شورای ملی این کشور تجمع کرده اند.

لایحه رئیس جمهور جوان السالوادور، بوكله كه به بیت کوین وضعیتی قانونی اعطا كرد، در ماه سپتامبر اجرا می شود اما پس از آشكار شدن بی اعتمادی این كشور به قانون جدید از طریق نظرسنجی، مردم این کشور نسبت به قانون استفاده از بیت کوین مخالفت خود را در خیابان ها اعلام كردند.

بوکله به لطف اکثریت حزب خود در پارلمان لایحه قانونی بودن بیت کوین را پیش برد، اما شهروندان در خارج از مجلس شورای ملی در السالوادور تظاهرات می کنند تا نارضایتی عمومی خود را نسبت به این قانون ابراز کنند.

نه به بیت کوین

با توجه به آگهی های صریح “مبارزه علیه رژیم بوکله” و “نه به بیت کوین” که در ویدیوی مشترک روزنامه La Prensa Gráfica نشان داده شده است، معترضین در مورد عدم تمایل به بیت کوین در السالوادور قاطع بودند.

یک جنبش چپ گرا که این اعتراض را سازماندهی کرد، با ارائه خلاصه ای از قانون لغو قانون بیت کوین، اظهار داشت که “این قانون توسط رئیس جمهور نایب بوکله بدون مشورت با مردم، بداهه و بدون مطالعات فنی تحمیل شده است.”

نمایندگانی که این بیانیه را صادر کردند، استدلال کردند که قانون جدید فعالیت های غیرقانونی، هرج و مرج پولی را تسهیل می کند و به طبقه پایین و متوسط آسیب بیشتری می رساند.

نوع دیگری از مقاومت

این جنبش استدلال می کند كه طبق نظرسنجی ها، بیشتر شهروندان السالوادور و بیشتر بازرگانان این قانون را تایید نمی کنند زیرا این امر عواقب منفی بر قیمت و درآمد کل کشور خواهد داشت و فقط به نفع برخی افراد است. همچنین یکی از نمایندگان حامی جنبش علیه پذیرش بیت کوین در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که “هیچ کس بیت کوین نمی خواهد.”

با وجود اینکه بوکله هنوز هفته ها برای تکمیل مراحل این قانون وقت دارد، اظهار داشت:

هرگز کسی نگفته بود که این کار آسان خواهد بود.

منبع: سایت خبری Cryptoslate

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments