تحلیل قیمت بیت کوین در 2 مرداد 1400

تحلیل قیمت BTC در 2 مرداد 1400 | آیا این سیر صعودی مقاومت 40,000 دلار را لمس می کند؟

آیا افزایش فعلی قیمت بیت کوین (BTC) می تواند به بازگشت به 40,000 دلار ختم شود؟

آخر هفته بازار ارزهای دیجیتال با تداوم قرارگیری 10 آلتکوین برتر بازار در وضعیت سبز، از راه رسید.

کوین مارکت کپ
منبع: کوین مارکت کپ

امروز، ارزی که بیشترین رشد را تجربه کرد، BTC بوده است و در 24 ساعت 4.10 درصد صعود را ثبت کرد.

نمودار قیمت بیت کوین
منبع: TradingView

بر روی نمودار 4 ساعته، صعود این رمز ارز در مقابل کاهش حجم معاملات آن ادامه دارد. این بدین معنی است که یک اصلاح جزئی در نزدیکی مقاومت 34,000 دلار ممکن است رخ دهد. علیرغم این امر، سناریو میان مدت همچنان صعودی باقی مانده است.

نمودار BTC

در یک قاب زمانی بزرگتر، حجم معاملاتی هم در حال کاهش است و بدین معنی است که معامله گران به اندازه کافی برای یک حرکت جهشی فعال نبوده اند. هرچند خریداران، شبکه رو به سقوط را شکستند که می تواند پیش نیاز یک حرکت افزایشی به سمت قیمت 40,000 دلار باشد.

نمودار قیمت دلاری btc

با استناد به نمودار هفتگی، پیش بینی کلی بیشتر به سمت صعودی بودن میل می کند؛ طوری که خریداران موفق شدند پس از آزمایش مجدد سطح 30,000 دلار، یک افزایش قابل ملاحظه را رقم زنند.

با توجه به اینها، اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای 37,000 دلار ثابت کنند، احتمالاً شاهد مقاومت بعدی در 43,700 دلار طی هفته های پیش رو، خواهیم بود.

همزمان با این وضعیت بازار برای پرچمدار رمز ارزها، توییت اخیر ایلان ماسک هم حدس و گمان هایی در خصوص منظور آن به راه انداخته است.

او این بار به توییتر آمد و با مخاطبین خود، تصویری را به اشتراک گذاشت که به طنز، عدم اعتماد او به دولت را نشان می دهد. کاربران زیادی نظرشان این بوده است که این اشاره به حمایت دوباره ایلان ماسک از بیت کوینی دارد که به عنوان سیستم پرداخت همتا به همتا، مخالف دولت و سیستم مالی بر پایه ارز فیات و بانک ها است.

ایلان ماسک قبلاً در نوسانات بیت کوین مخصوصاً افزایش قیمت های چشمگیر آن تاثیر زیادی داشته است، طوری که آخرین بار پس از افشای اینکه او و شرکت های تسلا و اسپیس ایکس همچنان BTC دارند و قصد فروش آن را ندارند، توانست تاثیر مثبتی بر ریکاوری این رمز ارز داشته باشد. باید دید که آیا با وجود بهبود شرایط زیست محیطی استخراج این رمز ارز، آیا این کارآفرین میلیاردر هم حمایت سابق خود از Bitcoin را از سر خواهد گرفت یا خیر.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت 34,215 دلار در حال معامله می باشد.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments