پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2024 و بررسی چشم انداز آن

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2024 و بررسی عملکرد آن

دوج کوین یک میم سکه است که در سال 2013 به عنوان یک شوخی راه اندازی شد و در نهایت به ارزش کل بیش از 80 میلیارد دلار و بالاترین قیمت تاریخی 0.7376 دلار رسید. از آن زمان تاکنون، سکه 88.86 درصد کاهش یافته است. در این مقاله بررسی می کنیم که آیا دوج کوین می تواند دوباره به بالاترین اوج قیمتی خود دست یابد یا به طور کلی امسال رویای دوج کوین یک دلاری محقق می شود یا خیر! این پیش‌ بینی قیمت دوج کوین در سال 2024، به تاریخچه و پتانسیل رشد قیمت تا پایان سال را با تحلیل تکنیکال و محرک های قیمت بررسی می کند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه قیمت دوج کوین 

در ابتدا، دوج کوین در سال 2013 راه اندازی شد. این پروژه توسط مهندسان نرم‌ افزار بیلی مارکوس و جکسون پالمر ساخته شده است و بر اساس میم «دوج» است که در سال 2013 محبوبیت یافت و سگ شیبا اینو را به نمایش گذاشت.

طبق CoinMarketCap، قیمت اولیه دوج کوین 0.0002993 دلار بود و این سکه برای اولین بار در می 2017 به 0.001 دلار رسید. سپس در ژانویه 2018، قیمت دوج کوین برای مدت کوتاهی به 0.0146 دلار رسید اما سقوط کرد و سپس تا ژانویه 2021 زیر 0.01 دلار معامله شد.

در اوایل سال 2021، با شروع بازار صعودی کریپتو، قیمت ارزهای دیجیتال شروع به افزایش کرد. با این حال، برخلاف بازار گاوی قبلی، Dogecoin یک مزیت غیر منتظره داشت: یکی از ثروتمندترین مردان جهان، ایلان ماسک، یکی از طرفداران گسترده این پروژه شد.

مقاله ای که به فوریه 2021 توسط فاکس بیزینس برمی گردد نشان می دهد که ایلان قبلاً در سه ماهه اول 2021 جمع آوری دوج کوین را آغاز کرده بود و در همان دوره حمایت خود را به طور عمومی در توییتر اعلام کرد.

حمایت ماسک در ماه‌های بعد ادامه یافت و باعث شد که جامعه دوج کوین رشد قابل توجهی داشته باشد. در نتیجه، این امر باعث شد که قیمت Dogecoin منفجر شود و در 6 مه 2021 به رکورد تاریخی 0.7376 دلار برسد. این امر ارزش بازار را به 80 میلیارد دلار رساند و اصطلاح “میلیونر دوج کوین” را ابداع کرد زیرا بسیاری از سرمایه گذاران اولیه DOGE را فوق العاده ثروتمند کرد. اما آیا Dogecoin هنوز یک سرمایه گذاری خوب است؟

در نتیجه، دارندگان اولیه به شدت سود گرفتند و منجر به فروش شدید شد که ظاهراً در ژوئن 2022 به 0.05 دلار رسید. از آن زمان به بعد در اکتبر 2022 با بقیه بازار افزایش یافت و سپس در یک الگو مثلث نزولی قرار گرفت که سرانجام در ابتدای نوامبر 2023 از آن خارج شد. از آن زمان تاکنون 0.08 دلار را آزمایش کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا DOGE می تواند قیمتی بالاتر از این سطح را حفظ کند یا خیر.

در حال حاضر، قیمت دوج کوین 0.08212 دلار است که 88.86 درصد از اوج های بازار گاوی آن کاهش یافته است.

🔺نکات کلیدی در مورد تاریخچه قیمت دوج کوین:

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی و بر اساس الگوی رفتاری “doge” ایجاد شد.
در سال 2013 با قیمت اولیه 0.0002993 دلار عرضه شد.
قیمت در ماه می 2021 به 0.7376 دلار رسید.
Dogecoin بیش از 16 ماه را در یک الگوی مثلث نزولی گذراند، از ژوئن 2022 تا نوامبر 2023، قبل از اینکه به سمت صعود حرکت کند.
قیمت فعلی دوج کوین 0.08212 دلار است.

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2024

برای تعیین اینکه قیمت دوج کوین در سال 2024 به کدام سمت حرکت می کند، درک هدف خریداران برای سرمایه گذاری در دوج کوین ضروری است.

دوج کوین نوعی پرداخت کم کارمزد را ارائه می‌کند که بسیاری از فروشندگان از جمله تسلا، مایکروسافت و Twitch آن را می‌ پذیرند. با این حال، اکثر خریدارانی که در سال 2021، دوج کوین خریده بودند، سرمایه‌ گذاران ارز دیجیتال کمتر تجربه‌ ای بودند که آن را برای “سریع ثروتمند شدن” خریداری کردند.

به طور معمول، این شرایط فقط در بازار گاوی موجود است. بنابراین، بهترین شانس دوج کوین برای پامپ دوباره قیمت زمانی است که بقیه بازار صعودی باشد. در حالی که نتیجه هنوز مشخص نیست، کارشناسان پیش بینی می کنند که روند صعودی کریپتو در سال 2024 به دلیل رویداد هاوینگ بیت کوین آغاز شود.

اگر این اتفاق بیفتد، انتظار داریم که دوج کوین حرکت صعودی قابل توجهی داشته باشد، به خصوص که از حمایت ایلان ماسک و یک جامعه عظیم با بیش از پنج میلیون آدرس کیف پول برخوردار است.

چارت هفتگی دوج کوین

بنابراین،کارشناسان در پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2024 به طور بالقوه در بهترین حالت 0.19 دلار، پایین‌ترین قیمت 0.04225 دلار و میانگین قیمت 0.1161 دلار را تا پایان سال به ثبت خواهد رساند.

در حالی که پتانسیل صعود دوج کوین وجود دارد، عدم اطمینان مداوم در مورد رویدادهای اقتصاد کلان جهانی و مقررات ارزهای دیجیتال به این معنی است که تغییرات در قیمت Dogecoin ممکن است عمدتاً ناشی از حدس و گمان قیمت خالص باشد. به این معنی که رالی گاوی بعدی احتمالا برای DOGE کمتر تماشایی خواهد بود.

نظر سایر تحلیلگران برای پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2024 چیست؟

برای تعیین بهتر اینکه آیا دوج کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای تماشا است یا خیر، پیش‌ بینی‌ های چند تحلیل‌ گر دیگر را خلاصه کرده‌ ایم.

بر اساس پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2024 از نظر CoinPedia ارزش این توکن تا پایان سال می تواند به پایین ترین حد ممکن 0.31 دلار، حداکثر قیمت 0.52 دلار و قیمت متوسط 0.415 دلار برسد.

یکی دیگر از پیش‌بینی‌های قیمت دوج کوین که توسط Bitnation انجام شد، پایین‌ ترین قیمت بالقوه 0.180075 دلار، بالاترین قیمت 0.229186 دلار و میانگین قیمت 0.20463 دلار را تا پایان سال 2024 پیش‌ بینی کرد.

چه مواردی بر افزایش قیمت دوج کوین در سال 2024 تاثیر می گذارد؟

نکته اصلی که در حال حاضر قیمت دوج کوین را پایین نگه می‌ دارد، فشار فروش آن است. این چند دلیل دارد. اولاً، از آنجایی که سکه کاربرد زیادی ندارد، دارندگان پتانسیل بلند مدت آن اعتقاد کمتری دارند.

همچنین، عرضه بی نهایت آن به این معنی است که مقدار Dogecoin در حال افزایش است و رشد قیمت را در طول زمان بسیار دشوارتر می کند.

فرهنگ میم نیز نقش کلیدی در قیمت دوج کوین دارد. از آنجایی که کریپتو یک صنعت جامعه محور است که بر اساس رسانه های اجتماعی ساخته شده است، ایجاد و توزیع میم ها قبلاً آگاهی را در مورد Dogecoin تقویت کرده است و می تواند به راحتی دوباره این کار را انجام دهد.

بدون شک مهمترین تاثیر بر نوسانات قیمت دوج کوین، ایلان ماسک است. به خاطر تاثیری که بر قیمت DOGE داشت، اکنون به او لقب «پدر دوج» را داده اند.

برنامه ماسک برای ادغام دوج کوین در برنامه X و پشتیبانی مداوم از این سکه می تواند تعیین کند که آیا Dogecoin یکی از ارزهای دیجیتال با بالاترین پتانسیل است یا خیر. اگرچه توانایی هر شرکتی برای پیاده سازی Dogecoin به عنوان یک وسیله پرداخت هنوز در حال توسعه است، اتکای ظاهری به ادغام بالقوه X و توییت های گاهی عجیب الون آن را بسیار متمرکز و سوداگرانه می کند.

آخرین عامل موثر بر قیمت دوج کوین احساسات و حدس و گمان سرمایه گذاران است. بسیاری از مردم آخرین روند صعودی Dogecoin را از دست دادند. این باعث ترس از دست دادن (FOMO) می شود که ما به سمت بازار صعودی بعدی می رویم که به طور بالقوه منجر به افزایش قیمت DOGE می شود.

جمع بندی

دوج کوین یک رمز ارز پیشگام است. این آلت‌ کوین برخلاف سایر آلت‌ کوین‌ ها، سر تیتر اخبار شده است و احتمالاً آگاهی بیشتری در مورد این صنعت نسبت به سایر آلت‌ کوین‌ ها افزایش داده است. با این حال، در سال 2013 طراحی شد و عمدتاً در نوآوری و ارائه ارزش به دارندگان شکست خورده است.
اگرچه هنوز پتانسیلی برای Dogecoin برای ایجاد یک ATH جدید وجود دارد، اما هر روز تعداد پروژه های جدید تر، سریع‌ تر و غیرمتمرکز تر در بازار افزایش می یابد. پس این پروژه باید به ویژگی های منحصر به فرد خود بیفزاید تا همچنان در این صنعت پایدار بماند. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 8 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
الناز
الناز
4 ماه قبل

👌👌👌

samaneh
samaneh
4 ماه قبل

شوخی شوخی هشتاد ملیارد دلار شد!!