هشدار برای کاهش قیمت بیت کوین تا سطح 14 هزار دلار

روند نزولی بیت کوین کی تمام می شود؟ آیا کف قیمت BTC سطح 14 هزار دلار است؟

بازار نزولی هنوز به پایان نرسیده است، اما به گفته گلس‌نود، چندین معیار نشان می‌دهد که تسلیم بیت کوین قبلاً اتفاق افتاده است و قیمت آن به کف رسیده است. 

روند نزولی کی تمام می شود؟” سوالی که در ذهن سرمایه‌ گذارانی است که زمستان جاری قیمت ارزهای دیجیتال را تحمل کرده‌اند و شاهد نابودی چندین پروتکل و صندوق سرمایه‌ گذاری در چند ماه گذشته بوده‌اند.

این هفته، بیت کوین (BTC) بار دیگر در حال آزمایش مقاومت در میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود است و چالش واقعی این است که آیا می‌تواند به سمت بالاتر حرکت کند یا اینکه قیمت بیت کوین به سمت محدوده‌ای که قبلاً بوده است روند نزولی دیگری را در پیش خواهد گرفت. 

بر اساس آخرین داده های شرکت تجزیه و تحلیل داده های درون زنجیره ای Glassnode، “مدت و بازه زمانی” تفاوت اصلی بین بازار نزولی فعلی و چرخه های قبلی است و بسیاری از معیارهای درون زنجیره ای اکنون با این ریزش های تاریخی قابل مقایسه هستند.

یکی از معیارهایی که ثابت کرده است شاخص قابل اعتمادی برای کف بازار نزولی است، Realized Price است، که ارزش کل بیت کوین به قیمت خریداری شده تقسیم بر تعداد BTC در گردش است.

تعداد روزهایی که قیمت بیت کوین زیر قیمت واقعی معامله شد.

🔺همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، به استثنای سقوط مارس 2020 که به مدت 7 روز زیر قیمت واقعی معامله شده است، در سایر ریزش های تاریخی خود، برای مدت طولانی بیشتر از 100 روز در بازارهای نزولی زیر قیمت واقعی خود معامله شده است.

گلاس نود گفت:

میانگین زمان صرف شده زیر قیمت واقعی 197 روز است، در مقایسه با بازار فعلی که فقط 35 روز در ساعت است.

این نشان می‌دهد که درخواست‌های کنونی برای پایان زمستان کریپتو زودرس است، زیرا داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که بازار هنوز چندین ماه پیش از روند صعودی اصلی بعدی، اقدام جانبی قیمت دارد.

آیا کف قیمت بیت کوین 14 هزار دلار است؟

وقتی صحبت از این می شود که معامله گران باید به دنبال چه چیزی باشند که به معنای پایان زمستان باشد، گلاس نود قیمت Delta و قیمت Balance را به عنوان «مدل های قیمت گذاری درون زنجیره ای که تمایل به جذب قیمت های لحظه ای در اواخر مرحله را دارند» برجسته کرد.

مقایسه قیمت واقعی، متعادل و دلتا بیت کوین

🎯همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، پایین ترین سطح اصلی قبلی بازار نزولی پس از “کاهش کوتاه مدت به قیمت دلتا” تعیین شد که با رنگ سبز مشخص شده است. یک حرکت مشابه در بازار امروز نشان دهنده پایین بودن بیت کوین نزدیک به 14215 دلار است.

این دوره‌های نزولی همچنین شاهد داد و ستد قیمت بیت کوین در محدوده انباشت «بین قیمت Balance (محدوده پایین) و قیمت واقعی (محدوده بالا)» بود که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کند.

یکی از نشانه‌های کلاسیک که نشان می‌دهد بازار نزولی رو به پایان است، یک رویداد بزرگ تسلیم شدن است که آخرین فروشندگان باقیمانده را خسته کرده است. 

در حالی که برخی هنوز در مورد اینکه آیا این اتفاق افتاده است یا خیر بحث می کنند، گلاس نود فعالیت درون زنجیره ای را در طول سقوط به 17600 دلار در ژوئن به عنوان نشانه احتمالی این که کف قیمت واقعاً رخ داده است، برجسته کرد.

در زمانی که بیت کوین به 17600 دلار سقوط کرد، حجم کل 9.216 میلیون بیت کوین وجود داشت که ضرر غیر واقعی داشت. پس از رویداد تسلیم شدن در 18 ژوئن، یک ماه تثبیت و افزایش قیمت به 21200 دلار، این حجم اکنون به 7.68 میلیون بیت کوین کاهش یافته است.

عرضه کل بیت کوین در ضرر

گلاس نود گفت:

آنچه نشان می دهد این است که 1.539 میلیون بیت کوین در آخرین معامله (بر اساس هزینه) بین قیمت 17.6 تا 21.2 هزار دلار انجام شده است. این نشان می دهد که حدود 8 درصد از عرضه در گردش در این بازه قیمتی تغییر کرده است.

📍در حال حاضر شواهد دیگر از تسلیم شدن حجم سرسام‌آور بیت‌کوین خبر می دهند که بین ماه‌های می و ژوئیه با ضرر واقعی مواجه شد.

مجموع 30 روزه بیت کوین های در ضرر

فروپاشی شبکه ترا منجر به زیان 27.77 میلیارد دلاری شد در حالی که سقوط 18 ژوئن به زیر بالاترین رکورد چرخه 2017 منجر به زیان 35.5 میلیارد دلاری شد.

آیا این پایان بازار نزولی و کف قیمت است؟

یکی از معیارهای نهایی که نشان می‌دهد کف قیمت و تسلیم شدن فروشندگان قبلاً رخ داده است، شاخص aSPOR است که ارزش خروجی‌ها را در زمان صرف شده با زمان ایجاد مقایسه می‌کند.

شاخص SPOR بیت کوین

به گفته گلس‌نود، زمانی که سودآوری کاهش می‌یابد (همانطور که با فلش‌های آبی نشان داده می‌شود)، سرمایه‌ گذاران متحمل ضررهای بزرگی می‌شوند که در نهایت منجر به “سقوط آبشاری و پایان حرکت نزولی” می‌شود که با رنگ قرمز مشخص شده است.

گلاس نود گفت:

فروشندگان در نهایت تسلیم می شوند، قیمت ها شروع به بهبود پیدا می کنند و ضرر سرمایه گذار شروع به کاهش می کند.

به منظور تایید اینکه تسلیم شدن واقعاً انجام شده است و انباشتگی رخ می دهد، Glassnode نشان داد که مقدار aSOPR در حالت ایده آل باید به بالای 1.0 بازگردد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments