بازار خرسی کریپتو

بازار کریپتو وارد فاز خرسی شده است اما یک نشانه مثبت وجود دارد

داده ها نشان می دهد که سرمایه گذاران می ترسند ارزهای دیجیتال وارد فاز بازار نزولی شوند، اما یک نقطه روشن وجود دارد.

داده‌های مربوط به روندهای اجتماعی از سوی شرکت تحلیل زنجیره‌ای Santiment نشان می‌دهد که اکثر معامله‌گران معتقدند که ارزهای دیجیتال رسما وارد بازار خرسی شده است. بازار خرسی یا نزولی به کاهش طولانی مدت قیمت اشاره دارد که با افت شدید از اوج های اخیر در میان بدبینی گسترده و احساسات منفی سرمایه گذاران مشخص می شود.

توئیت سنتیمنت

این وضعیت به دنبال کاهش قیمت بیت کوین و روند نزولی گسترده در لیست قیمت ارز دیجیتال شکل گرفته است. اکثر توکن‌های آلت‌کوین نیز در هفت روز گذشته کاهش یافته‌اند، با ضررهای بین 10 تا 30 درصد. با این حال، توکن هایی مانند چین لینک (LINK)، کازماس (ATOM) و اینترنت کامپیوتر (ICP) به صورت هفتگی افزایش قیمت داشته اند.

دقایقی پس از نشست دسامبر فدرال رزرو ایالات متحده نشان داد که بانک مرکزی می تواند در ماه مارس امسال نرخ بهره را افزایش دهد، بازار رمزنگاری در 5 ژانویه همراه با بازار سهام سقوط کرد. همچنین، قطع اینترنت سراسری برای سرکوب ناآرامی ها در قزاقستان، دومین کشور بزرگ در استخراج بیت کوین، ماینرهای محلی را مجبور کرد تجهیزات خود را خاموش کنند.

یک نشانه مثبت وجود دارد

پس از افت بازار، شاخص ترس و طمع کریپتو در منطقه ترس شدید باقی مانده و به 23 از 100 رسیده است.

به گفته تیم تجزیه و تحلیل Santiment، آخرین باری که احساسات نزولی به این میزان رواج داشت، در اواسط ماه مه 2021 بود، زمانی که بیت کوین پس از افت خود از 64899 دلار به پایین ترین سطح خود یعنی 30000 دلار رسید.

این شرکت تجزیه و تحلیل درون زنجیره ای خاطرنشان می کند که روند نزولی در سراسر بازار می تواند نشانه بسیار امیدوارکننده ای باشد که دست های ضعیف تسلیم شده اند. این شرکت اشاره می‌کند که جهش‌های قبلی پس «بازار نزولی» منجر به افزایش کوتاه‌مدت تا توقف احساسات FUD (ترس، عدم اطمینان، شک) شده است.

لارک دیویس، تحلیلگر رمزارز به شوخی به فشار خرید بیت کوین در بحبوحه افزایش تورم اشاره کرد. 12 ژانویه (چهارشنبه) شاهد انتشار آمار جدیدی خواهیم بود که در آن، طبق گفته Crypto Lark، انتظار می رود تورم به سطح بالای 7.1 درصد برسد. افزایش تورم برای بیت کوین مفید است، زیرا این دارایی به عنوان پوشش تورم عمل می کند.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments