ثروتمند ترین فرد کریپتو

مدیر عامل بایننس CZ با 96 میلیارد دلار ثروتمندترین میلیاردر ارز دیجیتال است

دارایی خالص چانگ پنگ ژائو از ثروتمندترین میلیاردر آسیا، موکش آمبانی، پیشی گرفت، علیرغم اینکه بلومبرگ دارایی های رمزنگاری شخصی او را در این رتبه بندی در نظر نگرفته است.

Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس که به عنوان “CZ” شناخته می شود، با ثروت خالص 96 میلیارد دلار در صدر فهرست ثروتمندترین میلیاردرهای رمزنگاری قرار دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، CZ در بین ثروتمندترین افراد جهان در رتبه یازدهم قرار دارد در حالی که صرافی بایننس جایگاه خود را به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات حفظ کرده است.

CZ، کارآفرین 44 ساله ارزهای دیجیتال، علیرغم اینکه بلومبرگ دارایی های رمزنگاری شخصی او مانند بیت کوین (BTC) و توکن های بایننس کوین (BNB) داخلی صرافی را در نظر نگرفته کرده بود، از ثروتمندترین میلیاردر آسیا، موکش آمبانی، پیشی گرفت.

بر اساس برآورد بلومبرگ، CZ درست پشت سر لری الیسون، بنیانگذار اوراکل قرار دارد، که دارایی خالص او در حال حاضر حدود 11 میلیارد دلار است. در حالی که این اولین باری بود که بلومبرگ ثروت CZ را تخمین می زد، مسیر رشد بایننس امکان پیشی گرفتن از غول های تکنولوژی مانند متا (فیس بوک قدیم) مارک زاکربرگ و لری پیج و سرگئی برین از بنیانگذاران گوگل را نشان می دهد.

در حال حاضر، زاکربرگ، پیج و برین به ترتیب در رتبه های پنجم، ششم و هفتم قرار دارند، در حالی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با ثروت تخمینی 263 میلیارد دلار، در صدر فهرست میلیاردرها قرار دارد.

10 میلیاردر برتر
ثروتمندترین میلیاردر های جهان

داده‌های کوین تلگراف و تریدینگ ویو تایید می‌کنند که قیمت بایننس کوین (BNB) تنها در سال گذشته بیش از 1300 درصد افزایش یافته است. اگر BNB بتواند چنین سرعتی را در رشد قیمت حفظ کند، CZ اولین کارآفرین ارز دیجیتال خواهد بود که وارد لیست 10 میلیاردر برتر می شود.

موفقیت بایننس را می‌توان به تلاش‌های مداوم CZ برای کسب مجوزهای عملیاتی در سراسر حوزه‌های قضایی در سطح جهان نسبت داد. با وجود موانع نظارتی، بایننس یک سری مشارکت و خرید مداوم را حفظ می کند تا در فضای تجارت کریپتو پیشرو باقی بماند.

اخیراً، صرافی کریپتو خرید Swipe را نهایی کرده است، یک ارائه‌دهنده برجسته کارت ارز دیجیتال ویزا که در بیش از 70 میلیون مکان در سراسر جهان فعالیت می‌کند. علاوه بر این، بایننس همچنین یک ابتکار یک میلیارد دلاری را برای پیگیری سریع توسعه اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس و پیشبرد پذیرش جریان اصلی در بخش فناوری مالی راه اندازی کرد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments