سام بکمن فریمن

هشدار مدیرعامل صرافی FTX درباره ارزهای پوچ و سقوط آنها

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل FTX، هشدار داد که برخی از دارایی های کریپتو پتانسیل سقوط واقعی دارند. این شخص در گفتگو با CNN هشدار داد که بخش قابل توجهی از ارزهای رمزنگاری شده محصولات پوچ هستند که ممکن است سقوط کنند.

وی همچنین تاکید کرد که چنین ارزهای خالی نشان دهنده بخش بسیار کمی از دارایی های رمزنگاری بر اساس ارزش بازار یا حجم هستند. با این حال، هنگام در نظر گرفتن تعداد دارایی ها، آنها کسر قابل توجهی را نشان می دهند.

پروژه های پانزی در بازار

SBF معتقد است که دارایی های پوچ و بی ارزش کریپتو یک الگو را تشکیل می دهند. به گفته وی، آنها معمولاً به عنوان دنباله رو بلندی از دارایی های دیگر هستند که عمدتاً سوداگرانه هستند و هیچ مورد استفاده ای ندارند. با این حال، هسته اصلی بازار ارزهای دیجیتال شامل دارایی هایی با استفاده و کاربرد واقعی است.

باورهای بکمن را می توان با شواهد پشتیبانی کرد. در حال حاضر بیش از 20000 دارایی رمزنگاری شده در کوین مارکت کپ فهرست شده است. با وجود این، بیت کوین و اتریوم بیشترین ارزش را دارند. 

بکمن  همچنین در مصاحبه اخیر بلومبرگ اشاره کرد که او معتقد است بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری فقط طرح‌های پانزی هستند که ارزش آن‌ها فقط از سرمایه‌گذاری افراد ناشی می‌شود.

با توجه به شرایط فعلی بازار و قیمت ارز دیجیتال، نظرات بنکمن در مورد دارایی های رمزنگاری قابل توجه است. پلتفرم‌های کریپتو مانند سلسیوس، تری ارو کپیتال، بلاک فای و وویاگر یا تمام فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند یا اعلام ورشکستگی کردند. اخیراً، سلسیوس توسط یک مدیر دارایی سابق به اتهام داشتن طرح پانزی مورد شکایت قرار گرفت. به طور مشابه، رمز جدید rvUSD CoinFlex توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان یک طرح پانزی برچسب گذاری شد.

نقش صرافی ها

سام بنکمن معتقد است که صرافی ها نقشی اساسی  در مبارزه با طرح های پانزی دارند. او تاکید کرد که باید تلاشی برای تمایز و ارائه توکن‌هایی که برای اکوسیستم سالم هستند وجود داشته باشد. با این حال، او اشاره کرد که تشخیص طرح‌های پونزی اغلب آسان نیست و هیچ صرافی نمی‌تواند در این کار کامل و صد درصد باشد.

بنکمن قبلاً تلاش هایی را برای محافظت از برخی پلتفرم های رمزنگاری در برابر بازار نزولی انجام داده است. در همین حال، صرافی‌های دیگری مانند بایننس نیز از این روند پیروی کردند و اعلام کردند که به چند پلتفرم ارز دیجیتال کمک مالی خواهند کرد. جاستین سان، بنیانگذار Tron نیز اعلام کرد که به پلتفرم های رمزنگاری تا سقف 5 میلیارد دلار کمک خواهد کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments