پروژه های کاردانو

درگیری بر سر وعده های شکست خورده پروژه‌های ساندی سواپ و کارد استارتر در شبکه کاردانو

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، به توسعه دهندگان پشت سر این دو پروژه گفت: «خودتان را جمع و جور کنید!»

درام در حال انجام بین دو پروژه ساخته شده بر روی بلاک چین کاردانو (ADA) روز دوشنبه در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی تشدید شد که باعث ناراحتی جامعه ADA شد.

این مشکلات در آوریل آغاز شد، زمانی که برنامه شتاب دهنده CardStarter اعلام کرد که صرافی غیرمتمرکز یا DEX خود را راه اندازی خواهد کرد. مدت کوتاهی پس از آن، بنیانگذاران آن سرمایه گذاران را تشویق کردند تا نقدینگی پروژه را در یونی سواپ در ازای توکن های بومی CSWAP فراهم کنند. توسعه دهندگان این پلتفرم مدتی بعد با یک صرافی غیر متمرکز ثالث به نام ساندی سواپ توافق کردند و قرارداد را به عنوان یک “ادغام” در ژوئن گذشته منتشر کردند. طبق این قرارداد، CardStarter دیگر صرافی غیر متمرکز وعده داده شده خود را توسعه نخواهد داد و در عوض نقدینگی را در اختیار صرافی غیر متمرکز ساندی سواپ موجود قرار خواهد داد.

همانطور که کاربر ردیت “Environmental-Law768” گفته است، بعداً در طول جلسه یو تیوب سوال و جواب برای دارندگان CSWAP در صرافی غیر متمرکز ساندی سواپ به سرمایه گذاران وعده “مزایای بزرگ” داده شد. با این حال، هفته گذشته فاش شد که این به اصطلاح مزایا صرفاً تبدیل از CSWAP به توکن‌های بومی کارد استارتر (3.14 دلار در زمان نوشتن) با نرخ 400:1 خواهد بود. دارندگانی که 15 میلیون دلار (در زمان فاش شدن) نقدینگی روی پلتفرم قفل کرده بودند، به نظر می رسید که احساس می کردند این یک سیلی بزرگ برای آنها بود و هیچ پاداش معنی داری برای تلاش های آنها به همراه نداشت. به زودی ادعاهایی مبنی بر کلاهبرداری راگ پول مطرح شد.

هم ساندی سواپ و هم کارد استارتر در رسانه‌های اجتماعی یکدیگر را سرزنش می کردند تا شکایت های سرمایه‌گذاران را به گردن یکدیگر بیاندازند – که این امر باعث نارضایتی طرفداران ارز ADA و چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو شد.

بر اساس بیانیه SundaeSwap به نقل از هاسکینسون، قرارداد ژوئن صرفاً یک قرارداد بازاریابی و همکاری بود. با این حال، تیم SundaeSwap اذعان کرد که از اصطلاحات نادرست در موارد متعدد هنگام برقراری ارتباط با کاربران استفاده کرده است. بدتر از همه، صرافی غیر متمرکز ساندی سواپ تازه راه‌اندازی شده قبلاً از گزارش‌های کاربران متعددی مبنی بر تراکنش‌های ناموفق رنج می‌برد.

در جریان پخش یوتیوب بعد از ظهر دوشنبه، هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، درگیری های داغ بین طرفین را محکوم کرد. هاسکینسون توضیح داد که برای سازمان‌های امانتداری درگیر، SundaeSwap و CardStarter، غیرقابل قبول است که از توییتر، ردیت، تلگرام و کانال‌های دیگر در رسانه‌های اجتماعی برای طرح ادعای خود استفاده کنند. هاسکینسون ادامه داد: “این نفرت انگیز است. هیچ کاری جز تلاش برای کنار گذاشتن مسئولیت شخصی شما و آسیب رساندن به برند اکوسیستم به طور کلی انجام نمی دهد.”

خواهش می کنم، گند هایتان را جمع کنید. هر دو طرف دور هم جمع شوید، سر داوری موافقت کنید و با یکدیگر صحبت کنید تا در نهایت هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید، مشخص شود. و اگر نمی توانید به نحوی از فرآیند داوری جان سالم به در ببرید، دادگاه ها همیشه در دسترس شما هستند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments