افت قیمت بیت کوین

تحلیلگران: تغییرات عرضه و تقاضا می تواند جرقه ای در قیمت بیت کوین ایجاد کند!

چندین کارشناس مشهور در مورد قدرت تغییر احتمالی عرضه و تقاضا برای بیت کوین در سال جاری توافق دارند.

تقاضای بیت کوین (BTC) یک سال تمام در روند نزولی بوده است، اما به احتمال زیاد رشد میزان تقاضا باعث افزایش قیمت جدید خواهد شد.

این به گفته لین آلدن، تحلیلگر برجسته اقتصادی، که در یک مناظره توییتری این هفته روی افزایش تقاضا و افزایش قیمت بیت کوین شرط بندی کرده بود، مطرح شد.

تماشا عرضه و تقاضا برای افزایش قیمت BTC

آلدن در پاسخ به نظرسنجی پلن بی، خالق مدل سهام به جریان، گفت که تغییر تقاضا به احتمال زیاد باعث رشد قیمت بیت کوین می شود تا چندین رویداد دیگر که مورد علاقه گاوها است.

اینها شامل تصویب یک صندوق مبادله مبتنی بر قیمت نقدی توسط ایالات متحده، السالوادور برای تبدیل ارز قانونی بیت کوین، پیشرفت در شبکه لایتنینگ و تأثیر منفی ارتقاء اخیر Taproot بیت کوین است.

توییت پلن بی

در عوض، آلدن با آدام بک، مدیرعامل Blockstream موافقت کرد که تغییرات قابل توجهی در نتیجه یک حلقه بازخورد مثبت عرضه و تقاضا رخ خواهد داد.

این فرآیند را به‌عنوان «فشردگی عرضه» توصیف کرد، زیرا سکه‌های بیشتری به سمت کیف پول های سرد حرکت می‌کنند، خرید ادامه می‌یابد، قیمت افزایش می‌یابد و سپس با انعکاس تعقیب می‌شود.

“انعکاس” به رابطه سودمند دو جانبه مبانی و انتظارات بازار پس از شروع حرکت دارایی اشاره دارد که باعث عملکرد قوی تر می شود.

توییت ادام بک

با این حال، آلدن با تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی عرضه در برابر تقاضا، تأیید کرد که سال 2021 از سه ماهه اول تا کنون، تغییر چندانی در وضعیت موجود انجام نشده است.

او در کنار داده‌های شرکت تحلیلی Glassnode گفت: «BTC از نظر تقاضا از سه ماهه اول 2021 در بازار نزولی قرار داشته است، زمانی که ARKK به اوج خود رسید.

با این حال، سمت عرضه برای این چرخه به طور غیر معمولی فشرده شده است و قیمت را تا حد شگفت انگیزی حفظ کرده است، حتی از آن زمان به بعد حتی در یک نقطه بالاترین اعداد را لمس کرده است. 

بررسی عرضه بیت کوین

“سیاست پولی نامطمئن” مانع از شکست روند می شود

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، آلدن تنها مفسر بازار نیست که به عوامل عرضه برای افزودن پتانسیل رشد بیت کوین در سال جاری چشم دوخته است.

حتی در کوتاه‌مدت، افزایش متوسط تقاضا می‌تواند روند را تغییر دهد زیرا ذخایر ارزی کاهش می‌یابد و دارندگان بلندمدت بخشی از عرضه کلی BTC را کنترل می‌کنند که نزدیک به بالاترین حد تاریخ است.

یک تحلیلگر در این هفته گفت که نتیجه می تواند حتی یک حرکت مشابه با اکتبر 2020 باشد – سکوی پرشی برای BTC/USD که بالاترین رکورد قبلی خود را در سال 2017 شکست.

ویلیام کلمنته، تاجر و تحلیلگر محبوب در پاسخ به آلدن گفت که “کاملاً” با این دیدگاه موافق است.

در بخشی از پست او آمده است: “طرف عرضه عالی به نظر می رسد، رفتار نگه داشتن قوی است.”

دیدگاه کیفی بیت کوین بسیار به نفع گاوها است و به دلیل عدم اطمینان از سیاست پولی، مشکل کمبود تقاضا است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments