تحلیل بیت کوین

طمع در بازار بیت کوین علی رغم پیش بینی اصلاح تا 45 هزار دلار

با کهنه شدن سودهای صعودی، احساسات بیت کوین (BTC) اولین آزمایش مهم خود را از صعود به بالاترین سطح سال تا به امروز می بیند. شروع معاملات وال استریت در 30 مارس نتوانست پیشرفت جدیدی را در BTC/USD ایجاد کند که تهدیدی برای از دست دادن پشتیبانی در 47000 دلار بود.

از “ترس شدید” تا “طمع” در یک هفته

بیت کوین پس از افزایش نزدیک به 30 درصدی از 14 مارس، توانسته است در نزدیکی سطح حمایتی خود تثبیت شود، که قبلاً سقف مقاومت محدوده معاملاتی آن را در سراسر سال 2022 نشان می داد.

با این حال، اکنون، به نظر می رسد که امیدها برای یک اصلاح به حقیقت می پیوندند، زیرا حرکت نشانه هایی از خستگی – حداقل موقتی –  را نشان می دهد.

داده‌های بازار یک چرخش یک شبه در روند را در 30 مارس را به ثبت رساندند. به نظر می رسد که 48000 دلار در حال حاضر سطحی که نشان می‌دهد گاوها باید بر آن غلبه کنند.

معامله گران به شدت به احتمال یک اصلاح و پولبک چشم دوخته اند، اما در مورد میزانی که قیمت اصلاح می شود و در نهایت به طور کلی آیا این اصلاح روند صعودی را تهدید می کند یا خیر، هنوز شک و تردید هایی وجود دارد.

معامله‌گر محبوب کریپتو اد، 45000 دلار را به‌عنوان منطقه پرش اصلی در صورت عقب‌نشینی گسترده‌تر مشخص کرد، با این وجود این قیمت پایین‌تر از قیمت باز شدن سالانه بسیار مهم در 46200 دلار است.

او در آخرین به روز رسانی یوتیوب خود اضافه کرد، اگر گاو ها در حمایت از آن سطح شکست بخورند، حرکت به سمت 40000 دلار چیزی است که این تریدر درباره آن هنوز «تردید» داشت.

با این حال، با نگاهی به تغییرات احساسات شاخص ترس و طمع کریپتو، نیاز به یک بازه زمانی بیش از پیش آشکار می شود. در کمتر از یک هفته، وضعیت این شاخص از 22/100 – “ترس شدید” – به 60/100 – “طمع” و بالاترین سطح از اواسط نوامبر رسیده است.

پس از آن، این شاخص در حال حاضر شروع به کاهش به سمت قلمرو “خنثی” کرده است و از 30 مارس 56/100 اندازه گیری شده است.

تغییرات شاخص ترس و طمع
تغییرات شاخص ترس و طمع

سناریوی منفی تحت تاثیر تورم 

در تحلیل این موضوع، کاربران رسانه‌های اجتماعی به فاکتور های ماکرو در اقتصاد اشاره کردند که به طور سنتی برای دارایی‌های ریسکی مشکل ایجاد می‌کنند تا استدلال کنند که شور و شوق در مورد بیت کوین بیش از حد داغ شده است.

آنها استدلال کردند که بالاترین تورم در 40 سال گذشته و نرخ های بهره نزدیک به صفر بدون شک یک محیط پرخطر و ریسکی ایجاد می کند.

با این حال، نگاهی به بازارهای طلا می تواند نشان دهد که با وجود اقدامات بانک مرکزی برای مهار تورم، این روند به جایی نمی رسد.

متریال ساینتیست، منبع تحلیل زنجیره‌ای، خاطرنشان کرد که قراردادهای آتی طلا از مسیر “ناکارآمد” پیش‌بینی‌شده توسط آرتور هیز، مدیرعامل سابق BitMEX پیروی می‌کنند. هیز هشدار داده بود که پس از آشکار شدن این که پس انداز در ارزهای اصلی فیات یک شرط بیهوده است، طلا سر به فلک خواهد کشید.

در همان بخش، هیز گفت که بیت کوین در نهایت از طریق جدا شدن از سهام سنتی از هرج و مرج سود خواهد برد.

او می گوید: “قیمت بیش از 10000 دلاری طلا از نظر روانی بازارهای دارایی جهانی را شوکه خواهد کرد. از آنجایی که تخصیص دهندگان دارایی های جهانی در حال حاضر عمدتاً به تورم و بازده واقعی فکر می کنند، هر و همه دارایی های پولی سختی که تصور می شود از پرتفوی ها در برابر این بیماری محافظت می کند به سطوح نجومی می رسد.” نوشت.

   و این تغییر ذهنی است که همبستگی بیت کوین را با دارایی های سنتی، مانند سهام ایالات متحده و نرخ های بهره اسمی می شکند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments