احتمال رشد انفجاری قیمت کدام ارزها این هفته زیاد است؟ تحلیل 5 ارز برتر (19 تیر 1402)

احتمال رشد انفجاری قیمت کدام ارزها این هفته زیاد است؟ تحلیل 5 ارز برتر (19 تیر 1402)

قیمت‌های SOL، AVAX، FIL و EOS جذاب به نظر می‌رسند، به خصوص اگر بیت‌ کوین هفته را با یک حمله مجدد در سطح 31000 دلار آغاز کند.

حقوق و دستمزد کارمندان در ماه ژوئن 209000 افزایش یافت که کمتر از انتظار اقتصاددانان برای افزایش 240000 شغل بود. اگرچه این ارقام سرد شدن بازار کار را نشان می دهد، اما ناظران بازار همچنان نگران هستند زیرا میانگین رشد درآمد ساعتی 0.4 درصد نسبت به ماه مه و 4.4 درصد نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

بر اساس گزارش FedWatch Tool، این گزارش انتظارات از افزایش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در جلسه بعدی را تغییر نداد. این امر بازارهای سهام ایالات متحده را تحت فشار نگه داشت و هر سه شاخص اصلی در هفته سقوط کردند. شاخص S&P 500 به میزان 1.16 درصد و نزدک 0.92 درصد کاهش یافت.

یکی دیگر از موارد منفی جزئی برای بازارهای کریپتو، گزارش نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، مدیر عامل JPMorgan بود که می‌گوید صندوق قابل معامله در بورس بیت‌ کوین (ETF) ممکن است تغییری در فضای کریپتو نداشته باشد. پانیگیرتزو گلو علاقه کم به ETF های بیت کوین در کانادا و اروپا را دلیل تاثیر کم احتمالی حتی در ایالات متحده ذکر می کند.

⁉️آیا گاوها می توانند دوباره قدرت خود را به دست آورند و بیت کوین را به بالاتر از مقاومت پیش رو برسانند؟ اگر چنین کنند، آلتکوین های انتخابی می توانند رشد انفجاری را تجربه کنند. بیایید نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که نشانه‌هایی از صعود دارند، تجزیه و تحلیل کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (29,854 دلار) و مقاومت پیش رو در 31,000 دلار باقی می ماند. این نشان دهنده عدم اطمینان در بین گاوها و خرس ها در مورد حرکت جهت بعدی است.

چارت روزانه بیت کوین

بیت کوین در 7 ژوئیه از متحرک نمایی 20 روزه برگشت، که نشان می دهد گاوها همچنان به دفاع تهاجمی از این سطح ادامه می دهند. خریداران با خرید بیت کوین مجدداً تلاش خواهند کرد تا بر مقاومت 31500 دلار غلبه کنند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند. سپس قیمت می تواند ابتدا تا 32400 دلار افزایش یابد و پس از آن به 40000 دلار برسد.

🔺خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد مقاومت پیش رو حفظ کنند و قیمت را به زیر حمایت 29500 دلاری کاهش دهند. اگر این سطح از بین برود، ممکن است روند پیش رو در کوتاه مدت به نفع گاوها نباشد. این میتواند قیمت را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (28101 دلار) برساند.

چارت 4 ساعت بیت کوین

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت بین 29500 تا 31500 دلار معامله می شود. به طور کلی، قیمت در یک محدوده بدون روند و رنج حرکت می کند، اما پیش بینی جهت شکست با قطعیت دشوار است. بنابراین، بهتر است قبل از انجام شرط‌بندی‌های بزرگ منتظر بمانید تا قیمت از محدوده خارج شود.

اگر قیمت به بالای 50-SMA برسد، گاوها سعی خواهند کرد این جفت را به بالای 31500 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است جفت یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند. برعکس، سقوط به زیر 29500 دلار می تواند باعث اصلاح به سمت 27500 دلار شود.

سولانا (SOL)

سولانا در چند ماه گذشته در محدوده بین 15.28 تا 27.12 دلار معامله می‌شود. ناکامی در حفظ قیمت در زیر محدوده حمایتی، یک حرکت صعودی را آغاز کرد که بالاتر از خط روند نزولی قرار گرفت. این نشان می دهد که گاوها با خرید سولانا در حال تلاش برای بازگشت هستند.

چارت روزانه سولانا

میانگین‌های متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI نزدیک به محدوده اشباع خرید است، که نشان می‌دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. یک مقاومت جزئی در 22 دلار وجود دارد، اما اگر این سطح عبور کند، جفت SOL/USDT ممکن است تا 24 دلار و در نهایت به مقاومت قوی 27.12 دلار افزایش یابد.

🔺از جنبه نزولی، 18.70 دلار حمایت مهمی است که باید به آن توجه داشت. شکستن و بسته شدن زیر این سطح ممکن است شرایط را برای سقوط احتمالی به منطقه حمایت قوی بین 16.18 تا 15.28 دلار فراهم می کند.

چارت 4 ساعت سولانا

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در محدوده مثبت نمودار 4 ساعته قرار دارد. این نشان می دهد که گاوها تسلط را در دست دارند. با این حال، خرس ها هنوز تسلیم نشده اند و قیمت را به 20-EMA کشیده اند.

🔰اگر قیمت با قدرت از 20-EMA برگشت، گاوها یک بار دیگر برای غلبه بر مقاومت با قیمت 22 دلار تلاش خواهند کرد. اگر آنها بتوانند آن را انجام دهند، جفت ممکن است به سمت 24 دلار بپرد.

اولین نشانه ضعف افت زیر 20-EMA خواهد بود. این نشان دهنده ذخیره سود توسط گاو ها در کوتاه مدت است. سپس ممکن است جفت به 50-SMA برود.

آوالانچ (AVAX)

پس از چندین روز تلاش در نزدیکی SMA 50 روزه (12.99 دلار)، آوالانچ در 8 ژوئیه با موفقیت به این سطح رسید.

چارت روزانه آوالانچ

میانگین های متحرک به تکمیل یک کراس اوور صعودی نزدیک شده اند و RSI به محدوده مثبت جهش کرده است. این نشان می دهد که گاو ها تسلط را در دست دارند. جفت AVAX/USDT می تواند تا 16 دلار افزایش یابد، جایی که خرس ها ممکن است دوباره دفاعی قوی داشته باشند.

🔺اگر اصلاحات بعدی در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (13 دلار) حمایت شود، شروع یک حرکت صعودی به سمت 18 دلار را نشان می دهد. حمایت مهم در جهت رالی نزولی 12 دلار است. شکستن زیر این سطح ممکن است قیمت را به حمایت حیاتی در 10.52 دلار بکشاند.

چارت 4 ساعت آوالانچ

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت از الگوی مثلث متقارن بالاتر رفته است و گاو ها در تلاش هستند تا تسلط را به دست بگیرند. این حرکت صعودی ممکن است با فروش نزدیک به مقاومت قوی 15 دلار روبرو شود، اما انتظار می رود گاوها در جهت نزولی برای خرید ارز AVAX تا 20-EMA اقدام کنند. اگر این حمایت برقرار باشد، احتمال افزایش قیمت بالای 15 دلار افزایش می یابد.

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی صعود را بگیرند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند. این ممکن است گاوهای تهاجمی را به دام بیندازد و منجر به انحلال طولانی مدت شود. سپس ممکن است جفت به سمت خط حمایت الگو مثلث سقوط کند.

فایل کوین (FIL)

فایل کوین در تلاش است تا یک الگوی معکوس سر و شانه تشکیل دهد که با شکست کامل شده و بالای خط گردن نزدیک به 5 دلار بسته می شود.

چارت روزانه فایل کوین

میانگین های متحرک در آستانه تکمیل یک شکست صعودی هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد. این نشان می دهد که تسلط گاوها کاهش یافته است. گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به خط گردن الگوی معکوس هدایت کنند. اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، جفت FIL/USDT ممکن است حرکت صعودی جدیدی را آغاز کند. هدف الگوی این راه اندازی صعودی 7.30 دلار است.

🔺این دیدگاه مثبت می‌تواند در کوتاه‌ مدت باطل شود، اگر قیمت شکسته شود و کمتر از میانگین‌های متحرک باقی بماند. این می تواند جفت را به 3.5 دلار و بعداً به 3 دلار کاهش دهد.

چارت 4 ساعت فایل کوین

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت در مرحله اصلاحی است اما خریداران با خرید فایل کوین در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک قرار دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نشان می دهد که ممکن است اصلاح به پایان رسیده باشد. سپس این جفت به تدریج به سمت مقاومت پیش رو نزدیک به 5 دلار صعود کند.

در عوض، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک پایین تر بیاید و به زیر 4.20 دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که احساسات کوتاه‌ مدت منفی است و معامله‌ گران در حال فروش با هر افزایش قیمت هستند. این ممکن است قیمت را به 4 دلار و متعاقباً به 3.60 دلار برساند.

ایاس (EOS)

EOS یک الگوی کف و سقف بالاتر را تشکیل می دهد که نشان دهنده تغییر روند بالقوه در کوتاه مدت است.

چارت روزانه ایاس

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.73 دلار) مسطح شده است و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان می دهد فشار فروش در حال کاهش است. خریداران با خرید ایاس باید قیمت را به بالای مقاومت 0.79 دلار برسانند تا نشان دهند که روند نزولی ممکن است در حال پایان باشد. جفت EOS/USDT می‌تواند تا 0.93 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از مقاومت پیش رو کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال باقی می‌مانند. این می تواند محدوده جفت را برای مدتی بین 0.60 تا 0.79 دلار حفظ کند.

چارت 4 ساعت ایاس

🔰نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت به تدریج به سمت بالا حرکت کرده است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از 50-SMA قرار دهند، جفت ممکن است مقاومت پیش رو را در 0.79 دلار دوباره آزمایش کند. اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، این جفت می تواند تا 0.83 دلار و در نهایت به 0.90 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر خط روند صعودی سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها به میدان بازگشته اند و تسلط را به دست گرفته اند. سپس ممکن است جفت به 0.67 دلار و بعداً به 0.64 دلار سقوط کند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments