تحلیل 10 ارز برتر بازار کریپتو با پتانسیل رشد انفجاری (11 تیر 1402)

تحلیل 10 ارز برتر بازار کریپتو با پتانسیل رشد انفجاری (11 تیر 1402)

رد درخواست های ETF توسط SEC باعث واکنش شدیدی شد، اما کاهش جزیی قیمت بیت کوین و چندین آلت کوین نشان می دهد که سطوح پایین تر در حال جذب خریداران هستند.

بیت کوین در آخرین روز بسته شدن کندل سه ماهه شاهد یک جلسه معاملاتی پرنوسان بود. گاوها در تلاش بودند تا قیمت بیت کوین را بالای 31000 دلار نگه دارند، اما در گزارش وال استریت ژورنال که بیان می کرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست های صندوق قابل معامله با قیمت نقدی بیت کوین (ETF) را بازگردانده است، تغییراتی ایجاد کردند.

اگرچه واکنش‌های تند به این خبر وجود داشت، اما جنبه منفی محدود بود زیرا مشخص شد که برنامه‌های ETF به دلیل یک مشکل فنی بازگردانده شده‌اند. رگولاتورها گفتند که مدیران دارایی می توانند پس از ارائه توضیحات لازم مجدداً اقدام کنند.

به نظر می رسد شکست بیت کوین در شکست قیمت 31000 دلار، سفته بازان کوتاه مدت را عصبانی کرده است. گزارش تحقیقاتی Glassnode که در 28 ژوئن منتشر شد، نشان می‌دهد که دارندگان کوتاه‌ مدت (STHs)، نهادهایی که سکه‌ها را به مدت 155 روز یا کمتر در اختیار دارند، بیش از 35000 سکه به صرافی‌ها ارسال کرده‌اند.

⁉️هر خبر نامطلوبی احتمالاً شاهد واکنش منفی سرمایه گذاران کوتاه مدت خواهد بود. سطوح حمایت و مقاومت مهمی که باید در کوتاه مدت در بیت کوین و آلتکوین ها مشاهده شود چیست؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را بررسی کنیم تا متوجه شویم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین به حرکت رنج و بدون روند خود در نزدیکی مقاومت پیش رو در 31000 دلار ادامه می دهد. این نشان می دهد که خرس ها تمام تلاش خود را می کنند تا حرکت رو به بالا را متوقف کنند اما گاوها فشار را حفظ کرده اند.

چارت روزانه قیمت بیت کوین

به طور کلی، یک تثبیت قیمت در نزدیکی مقاومت شرایط را برای شکست رو به بالا فراهم می کند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28982 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.

اگر خریداران با خرید بیت کوین قیمت را بالای 31000 دلار حفظ کنند، جفت BTC/USDT می تواند شتاب بیشتری بگیرد و مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند. یک مقاومت جزئی در 32400 دلار وجود دارد، اما احتمالاً کاهش می یابد. سپس این جفت می تواند به 40000 دلار برسد.

🔺اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. این جفت ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده بزرگی بین 31000 تا 24800 دلار حرکت کند.

اتریوم (ETH)

اتریوم در 29 ژوئن از میانگین های متحرک جهش کرد و نشان داد که سطوح پایین تر در حال جذب خریداران برای خرید اتریوم هستند.

چارت روزانه قیمت اتریوم

🔰گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت پیش رو در 1937 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ETH/USDT ممکن است تا سطح روانی 2000 دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع جزئی عمل کند، اما احتمال عبور از آن وجود دارد. این جفت ممکن است تا 2142 دلار افزایش یابد.

در عوض، اگر قیمت از 1937 به شدت کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها حاضر به تسلیم نیستند. که احتمال افت به زیر میانگین متحرک را افزایش می دهد. ممکن است این جفت به 1700 دلار و بعد از آن به 1600 دلار کاهش یابد.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در 28 ژوئن به زیر سطح حمایت 230 دلار سقوط کرد، اما سایه بلند کندل نشان می دهد که گاوها به شدت در این کاهش قیمت برای خرید بایننس کوین اقدام کرده اند. 

چارت قیمت بایننس کوین

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (245 دلار) سطح کلیدی برای عبور گاوها باقی مانده است. اگر آنها قیمت را به بالاتر از آن برسانند، جفت BNB/USDT می تواند به سمت منطقه مقاومت پیش رو بین 257 تا 265 دلار پرواز کند. انتظار می رود فروشندگان یک دفاع قوی در این منطقه ایجاد کنند.

🔺برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به شدت کاهش یابد، نشان می دهد که این احساس منفی باقی می ماند و معامله گران در حال فروش در رالی هستند. سپس خرس‌ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز را به زیر 220 دلار کاهش دهند و مرحله بعدی روند نزولی را آغاز کنند.

ریپل (XRP)

XRP در 28 و 30 ژوئن نزدیک به اولین حمایت در 0.44 دلار سقوط کرد، اما سایه بلند روی کندل ها نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر است.

چارت قیمت ریپل

حمایت 0.44 دلاری سطح مهمی است که باید در کوتاه مدت مراقب آن بود. اگر این سطح سقوط کند، فروش ممکن است افزایش یابد و جفت XRP/USDT ممکن است تا 0.41 دلار سقوط کند. این سطح ممکن است دوباره خرید ریپل توسط گاوها را جلب کند.

🔰متحرک نمایی 20 روزه (0.48 دلار) مقاومت اصلی گاوها در مقیاس است. اگر خریداران با خرید ریپل بر این مانع غلبه کنند، چشم انداز یک رالی به منطقه مقاومت پیش رو قوی بین 0.53 تا 0.56 دلار افزایش می یابد.

کاردانو (ADA)

کاردانو در چند روز گذشته بین 0.24 دلار و 0.30 دلار در نوسان است. سایه بلند روی کندل 30 ژوئن نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح 0.30 دلار دفاع می کنند.

چارت روزانه قیمت کاردانو

عدم حفظ قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.28 دلار) می تواند جفت ADA/USDT را برای مدت بیشتری در این محدوده حفظ کند.

بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه اولین نشانه ای است که خرس ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. سپس خریداران با خرید کاردانو به بالا بردن قیمت به بالای مقاومت پیش رو حیاتی در 0.30 دلار، سعی خواهند کرد موقعیت خود را بیشتر تقویت کنند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ممکن است به سمت SMA 50 روزه (0.32 دلار) افزایش یابد.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در تاریخ 28 ژوئن به سطح حمایت 0.06 دلار رسید که نشان می دهد گاوها همچنان با قدرت از سطح خود دفاع می کنند.

چارت روزانه قیمت دوج کوین

🔰وضعیت میانگین متحرک 20 روزه (0.07 دلار) و RSI درست زير نقطه مياني، نشان دهنده يک حرکت محدود در کوتاه مدت است. قیمت ممکن است برای مدتی بیشتر بین 0.06 دلار و 0.07 دلار تغییر کند. این دیدگاه خنثی به نفع خریدارانی که برای خرید دوج کوین اقدام کرده اند، متمایل خواهد شد اگر آنها قیمت را بالاتر از مقاومت پیش رو در 0.07 دلار قرار دهند و حفظ کنند. ممکن است جفت DOGE/USDT به 0.08 دلار برسد.

از طرف دیگر، خرس‌ها باید پایین‌تر از حمایت قوی 0.06 دلار فرو رفته و قیمت را حفظ کنند تا دست بالا را به دست آورند. سپس ممکن است جفت به سطح حمایت حیاتی 0.05 دلار سقوط کند.

سولانا (SOL)

سولانا در 28 ژوئن به زیر حمایت 16.18 دلاری رسید، اما ثابت شد که این یک تله خرسی است. قیمت در 29 ژوئن به شدت افزایش یافت و به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (17.07 دلار) صعود کرد زیرا ممکن است خرس‌ها برای پوشش موقعیت‌های فروش خود عجله کرده باشند.

چارت روزانه قیمت سولانا

خرید در 30 ژوئن ادامه یافت و گاوها با خرید سولانا در تلاش هستند تا قیمت را به بالای سطح شکست 18.70 دلار برسانند. اگر آنها بتوانند آن را انجام دهند، جفت SOL/USDT ممکن است تا 22 دلار و متعاقباً به 24 دلار برسد.

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی این افزایش قیمت را بگیرند، باید روند صعودی را در 18.70 دلار متوقف کنند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. سپس این جفت می‌تواند منطقه حمایتی حیاتی را بین 16.18 تا 15.28 دلار دوباره آزمایش کند.

لایت کوین (LTC)

لایت کوین در 28 ژوئن به زیر میانگین متحرک سقوط کرد اما خرس‌ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند.

چارت روزانه قیمت لایت کوین

گاوها با رالی نزولی در 29 ژوئن برای خرید لایت کوین اقدام کردند و قیمت را به بالای میانگین متحرک در 30 ژوئن بازگرداندند. این امر باعث خرید تهاجمی گاوها شد که قیمت را به بالای خط روند نزولی الگوی کانال نزولی رساندند. قیمت به مقاومت حیاتی در 106 دلار رسید، اما گاوها نتوانستند بر این مانع غلبه کنند.

🔺این یک سطح مهم برای دفاع خرس‌ها است زیرا اگر این مقاومت از بین برود، جفت LTC/USDT ممکن است به 135 دلار جهش کند. حمایت اصلی در خط روند نزولی کانال است.

پالیگان (MATIC)

پالیگان در حال تلاش برای تشکیل یک الگوی مثلث صعودی صعودی است که با شکست کامل می شود و بالای 0.69 دلار بسته می شود.

چارت روزانه قیمت ماتیک

گاوها سعی کردند در 30 ژوئن قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.66 دلار) برسانند، اما سایه بلند روی کندل فروش تهاجمی را در سطوح بالاتر نشان می دهد. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، جفت MATIC/USDT ممکن است به سمت 0.55 دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، نشان دهنده خرید ارز ماتیک در نزدیکی خط روند صعودی خواهد بود. شکستن و بسته شدن بالای 0.69 دلار میتواند شرایط را برای افزایش احتمالی SMA 50 روزه و متعاقباً به 1 دلار باز کند.

پولکادات (DOT)

خرس‌ها سعی کردند پولکادات را در 28 ژوئن و 30 ژوئن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.93 دلار) برسانند، اما گاوها همچنان در میدان حضور دارند. این نشان می دهد که با کاهش قیمت ها در حال خرید پولکادات هستند.

چارت روزانه پولکادات

گاوها در تلاش هستند تا مقاومت پیش رو در 5.15 دلار به سمت بالا بشکنند و به حمایت تبدیل کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت DOT/USDT به 5.56 دلار افزایش می یابد. این سطح ممکن است باعث فروش قوی خرس‌ها شود، اما در مسیر نزولی، اگر گاوها اجازه ندهند قیمت به زیر 5.15 دلار سقوط کند، احتمال صعود به خط روند نزولی افزایش می‌یابد.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه همچنان سطح کلیدی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکستن زیر آن ممکن است درها را برای سقوط حمایت محوری در 4.22 دلار باز کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حامد
حامد
9 ماه قبل

سلام
از لینک زیر نوبیتکس را دانلود کن تا با اطمینان خاطر وارد بازار ارزهای دیجیتال شی معتبرترین صرافی ارز دیجیتال.کد دعوتو حتما وارد کنید

………………….

کد دعوت:
……………