رشد قیمت بیت کوین

چرا شکستن مرز 40 هزار دلار بیت کوین با دفعه قبل فرق دارد؟

قیمت بیت کوین برای اولین بار در 23 روز گذشته در تاریخ 6 فوریه (18 بهمن) مرز 40 هزار دلار را شکست اما این بار احساسات بازار به دلیل آنکه بازار مشتقات به اندازه قبل پر رونق نیست، بسیار آرامتر است.

ترکیب شلوغی کمتر بازار معاملات آتی بیت کوین، فشار فروش از سوی نهنگ ها و بهبود سریع می تواند به ثبات قیمت بیت کوین در بالای 40 هزار دلار کمک کند.

بیت کوین پس از پایان فروش نهنگ ها به سرعت بهبود پیدا می کند.

در تاریخ 29 ژانویه، یک محقق و تحلیلگر بیت کوین که به Material Scientist معروف است گفت : جریان سفارش نهنگ های خیلی بزرگ (mega whale) به بالاترین حد خود رسیده است. این بدان معناست که فشار فروش ناشی ازنهنگ هایی که سفارشات یک تا ده میلیون دلاری دارند، به یک رکورد رسیده است. این تحلیلگر همچنین عنوان کرد:

نهنگ ها تقریبا هر آنچه را که در 40 هزار دلار فروخته بودند، خریداری کردند و نهنگ های خیلی بزرگ در آستانه ساخت یک ATH جدید در روند سفارشات خود هستند. روند نزولی تمام شد. به زودی به یک All Time High جدید خواهیم رسید. آنرا از دست ندهید!

سفارشات نهنگ های بیت کوین
داده های مربوط به اکسچنج بیت کوین که سفارشات نهنگ ها با رنگ قهوه ای نشان داده شده است. منبع : Material indicators

اگر قیمت بیت کوین در 40 هزار دلار یک منطقه پشتیبانی جدید ایجاد کند، یک روند کوتاه مدت بسیار مثبت برای قیمت بیت کوین رخ می دهد.

این بدان معناست که بیت کوین می تواند بدون رسیدن به فشار فروش گسترده از نهنگ های بزرگ و سرمایه گذاران به بالاترین حد خود برسد. در کوتاه مدت برای اینکه بیت کوین ساختار صعودی خود را حفظ کند، نیاز به محافظت از دو سطح پشتیبانی کلیدی دارد : 40 هزار دلار و 37834 دلار

در همین حال به گفته تحلیل گران Whalemap، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده ها که نهنگ ها را ردیابی می کند، بیان می کند که یک محل تلاقی پشتیبانی نهنگ ها با 37834 دلار و 36290 دلار وجود دارد.

اگر بیت کوین از 40 هزار دلار عبور کند. این دو حوزه برای دفاع از این قیمت بسیار مهم هستند چرا که این دو سطح احتمالا منجر به روند نزولی کوتاه مدت خواهند شد. تحلیلگران بیان کرده اند که :

محل تلاقی حمایت نهنگ ها با قیمت 37834 دلار —> 36290 دلار . روز گذشته نیز یک خوشه جدید در آن منطقه شکل گرفته است. این موضوع به بیت کوین یک سطح پایه ای خوب را می دهد که می تواند از آن رشد خود را شروع کند. در غیر این صورت 39843 دلار نیز میتواند کمک کننده باشد.

سطح پشتیبانی خوشه ای
خوشه سطح حمایتی نهنگ ها – منبع : Whalemap

اتفاق بعدی چیست؟

در آینده قابل پیش بینی؛ برخی از معامله گران پیش بینی می کنند که بیت کوین با شتاب بیشتر از 60 هزار دلار، در حال افزایش قیمت است. Scott Melker یکی از تریدرهای ارز دیجیتال، بیان کرده است که پولبک وجود خواهد داشت اما به احتمال زیاد بیت کوین پس از شکست به 63 هزار دلار می رسد. او گفت:

پولبک هایی وجود دارد اما شاید برای آزمایش بالای پرچم به عنوان پشتیبانی نیاز باشد. اما از نظر فنی این یک شکست تایید شده است که می تواند در نهایت بیت کوین را به 63 هزار دلار برساند. الگوها به ندرت به اهداف خود می رسند اما قوانین، قوانین هستند!

بیت کوین هنگامی که در 4 فوریه از 38000 دلار عبور کرد، از نظر فنی از bull flag خارج شد. با توجه به اینکه بیت کوین نسبت به آخرین باری که 40 هزار دلار را شکسته است، قوی تر شده است، این بار امکان رسیدن به بیش از 50 هزار دلار را دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments