بلاک چین تلگرام (TON) چیست

بلاک چین تلگرام تا یک ماه آینده عرضه می شود

شبکه باز تلگرام یا TON، پروژه بلاک چین بلند پروازانه پیام رسان تلگرام که سال گذشته معرفی شد، ظاهرا قرار است اولین گره های خودش را تجربه کند. گفته می شود تا ماه آینده (1 سپتامبر) قرار است کد های تلگرام که لازمه راه اندازی یک گره یا Node در TON است، منتشر شود. این را دو نفر که با این پروژه رابطه نزدیکی دارند، ادعا کرده اند.

یکی از این افراد با TON Labs، که یک استارتاپ در زمینه فناوری است و توسط سرمایه گذاران توکن های تلگرام ایجاد شده، همکاری دارد. یکی از سرمایه گذاران در فروش توکن هم همچنین این تاریخ را تایید کرده است.

تلگرام در رابطه با TON بسیار محطاتانه عملکرده و تا به حال به طور درباره این پروژه خیلی به صورت عمومی صحبت نکرده است. TON Labs که به منظور ساخت ابزار توسعه برای تلگرام ایجاد شده است، با چنین محدودیتی روبرو نیست و از جزئیات این پروژه باخبر است و تنها کمپانی فناوری است که می تواند درباره این پروژه در حال حاضر اظهار نظر کند. TON Lab ادعا کرده است که ارتباط نزدیکی با تیم توسعه دهنده تلگرام دارد.

تا به امروز، تنها یک گره در حال اجرا وجود داشته که آن ها توسط خود تلگرام و در شبکه آزمایشی TON به اجرا در آمده است. در صورتی که کد های بلاک چین منتشر شود، طیف گسترده ای از کاربران این شبکه می توانند گره های خودشان را راه اندازی کنند. البته کاربران می توانند فقط در شبکه آزمایشی گره اجرا کنند چرا که شبکه اصلی، طبق توافقنامه خرید توکن های تلگرام در سال 2018، ظاهرا قرار است 31 اکتبر (مهرماه) عرضه شود.

خبر های درز کرده از روسیه

روزنامه روسی Vdomosty روز چهارشنبه گزارش کرد که انتشاری که قرار است صورت بگیرد شامل کدی می شود که برای راه اندازی گره نیاز است و همچنین دستورالعمل چگونگی به اجرا درآوردن گره هم در آن وجود دارد.

با نقل از یک سرمایه گذار ناشناس، Vedomosty گزارش کرده است که توسعه دهندگان علاقه مند می توانند از گره های خود برای آزمایش پروتکل اثبات و ساز و کار شبکه استفاده کنند.

طبق یک وایت پیپر درز کرده، TON قرار است از الگوریتم اثبات سهام و تکنیک تقسیم بندی پایگاه داده به صورت نامحدود استفاده کند و توان پشتیبانی از 292 زنجیره تقسیم بندی شده را داراست.

تلگرام از طریق سرمایه گذاران روسی، ایالات متحده و سایر ملل در طی فروش توکن در سال 2018 توانست 1.7 میلیارد دلار سرمایه جذب کند. در صورتی که TON در پایان اکتبر (حدودا مهرماه) عرضه نشود، تلگرام می بایست پول سرمایه گذاران را به جز هزینه هایی که برای توسعه این شبکه کرده است، بازگرداند.

سرمایه گذاران، کاربران تلگرام و جامعه گسترده رمزارز همگی علاقه مند به پروژه بلاک چین تلگرام هستند. پیش از این انتظار می رفت تا TON دسامبر گذشته عرضه شود و این اندازه تاخیر نداشته باشد. بسیاری از سرمایه گذاران شروع به فروش حق توکن های آینده خود کردند و در نتیجه این اقدام بازار ثانویه غیر رسمی برای GRM که ارز TON است، ایجاد شد.

اگر این کار از نظر فنی نقض توافقنامه ای است که سرمایه گذاران با تلگرام دارند و در آن قید شده که هرگونه معامله این توکن ها پیش از عرضه، غیر مجاز است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments