معرفی زبان برنامه نویسی TON

ساخت کامپایلر Solidity خبر از سازگاری بلاک چین تلگرام با شبکه اتریوم می دهد

با توجه به ابزاری که یک استارتاپ برای شبکه TON ساخته است، بلاک چین این شبکه با اتریوم سازگار خواهد شد.

این کمپانی قرار است کد هایی که برای اجرای گره در TON نیاز است، را بزودی منتشر کرد و کاربران می توانند تا پیش از عرضه شبکه اصلی TON که قرار است تا اواخر (مهرماه) صورت بگیرد، پروژه را آزمایش کنند.

TON Labs یک استارتاپ در زمینه فناوری است که توسط سرمایه گذاران تلگرام در پیش فروش توکن ایجاد شده و ابزار های مختلفی را برای توسعه دهندگان می سازد تا به ساخت این شبکه جدید کمک کند. یکی از این ابزار ها، کامپایلر Solidity است که این امکان را به برنامه نویسان و توسعه دهندگانی که اپلیکیشن های نامتمرکز برای شبکه اتریوم ساخته اند، می دهد تا اپلیکیشن های خود را در TON نیز اجرا کنند.

می توان گفت این سخت ترین چیزی بوده است که ساختیم. این [ ابزار] به جامعه حرفه ای اتریوم این امکان را می دهد تا هر چیزی را که برای اتریوم نوشته اند را به TON انتقال دهند.

مدیر عامل شرکت TON Labs، الكساندر فیلاتوف

او همچنین گفته است که کامپایلر از ماه جولای تحت آزمایش بوده است.

آزمایش های پیش از ارائه

همانطور که پیش از این هم گفتیم، TON قرار است تا اواخر مهرماه عرضه شود و اگر چنین نشود، طبق توافقنامه بین سرمایه گذاران و این پیام رسان، تلگرام می بایست مبالغی که سرمایه گذاران در طی فروش توکن داده اند را بازگرداند.

ولی به نظر می رسد این آزمایش ها مراحل آخر پیش از ارائه بلاک چین تلگرام است.

ما وقت کمی بین راه اندازی گره و عرضه شبکه اصلی برای آزمایش، شناسایی و برطرف کردن مشکلات و آسیب پذیری ها داریم.

کد های یک کلاینت سبک بین اوایل سال میلادی به اشتراک گذاشته شد که خیلی زود به صورت عمومی هم درز کرد. آقای Filatov گفت که این کلاینت به کاربران این امکان را می دهد تا با کارکرد های پایه ای بلاک چین TON آشنا شوند.

شما می توانید با GRAM کار کنید، از طریق کلاینت یک قرارداد هوشمند برای گره نمونه بنویسید و کیف پول بسازید.

تلگرام در سال 2018 حداقل 1.7 میلیارد دلار برای بلاک چین خود سرمایه جذب کرده است. پیام رسان این کمپانی که 6 سال از فعالیتش می گذرد، ادعا می کند که بیش از 200 میلیون کاربر فعال دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments