اتریوم 2.0

شبکه آزمایشی نهایی اتریوم 2.0 چهارده مرداد فعال می شود

شبکه اتریوم 2.0 تاریخ راه اندازی اش را به طور رسمی اعلام کرد و یک قدم دیگر به راه اندازی نزدیک تر شد.

مسئول هماهنگی راه اندازی این پلتفرم (Danny Ryan) خبر راه اندازی اتریوم 2.0 را بر روی پنل گفت و گوی آزمایشی این ارز را چهارم آگوست (14 مرداد) اعلام کرد.

اتریوم 2.0 پروژه ای است که از سال 2018 شروع شده است و قصد بهبود شبکه اتریوم را دارد. در شبکه اتریوم در هر ثانیه 25 تراکنش قابل انجام است که مسلما عدد کمی برای حجم معاملات انجام شده در این شبکه است. نکته دیگری که اتریوم در آپدیت جدید خود قصد بهبود آن را دارد، افزایش امنیت است. در اتریوم 2.0 مشکل حمله 51 درصد حل می شود و به طور کلی اتریوم 2.0 با راه اندازی تحولی چشمگیر خواهد داشت.

جزییات بیشتری از این راه اندازی هنوز منتشر نشده است اما فاز صفر اتریوم 2.0 در ماه آوریل از زمان ایجاد بلاک جنسیس برای Beacon Chain در شبکه های مختلف مراحل آزمایشی را طی کرده است. فاز صفر بر روی گذر به الگوریتم اثبات سهام و افزایش سرعت تراکنش ها تمرکز داشته است. در حال حاضر سیستم گواه اثبات کار فعال است اما پس از آپدیت، شبکه توسط کاربران ایمن می شود که حداق 32 اتر برای اجرای نود تایید کننده استیک کرده باشند.

اتریوم شبکه های آزمایشی موفقی را تا کنون پشت سر گذاشته است :

  • شبکه اول Sapphire در ماه اوریل شروع به کار کرده است و سپرده های کوچکتر 3.2 اتر استفاده می کرده است. پس از موفقیت این شبکه در ماه مه، فول نود های 32 اتری در شبکه توپاژ فعال شدند و پاداش سهام گذاری نیز اعطا شده است.
  • شبکه آزمایشی دوم اونیکس نام داشت که در ماه ژوئن اجرا شد و تا پایان ماه با 20 هزار اعتبار سنج فعالیت کرد.
  • شبکه سوم، شبکه آزمایشی چند کلاینتی آلتونا بود که در ماه جولای فعال شد تا قبل از اجرای شبکه ازمایشی عمومی از ثبات آن اطمینان حاصل شود.

چندی است که اتریوم با فشارهای فزاینده‌ ناشی از صدور ارزهای دیجیتال باثبات و انفجار حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای رو به ‌رو است. مصرف گس و کارمزدهای شبکه آن نیز با رشدی سرسام‌آور و ثبت رکوردهایی جدید، سیلی از انتقادها را روانه عملکرد این پلتفرم کرده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments