راه اندازی سیستم رهگیری تراکنش رمزارز توسط 15 کشور

سیستم رهگیری تراکنش رمزارز با همکاری 15 کشور ایجاد می شود

حدود 15 کشور از جمله کشور های عضو گروه G7 ظاهرا در حال توسعه سیستمی برای رهگیری تراکنش های رمزارز هستند تا به این ترتیب از استفاده از رمزارز برای فعالیت های غیرقانونی جلوگیری کنند.

طبق گزارش روزنامه توکیویی به نام Nikkei، گروه اقدام مالی (FATF) قصد دارد تا تا جزئیات این طرح را تا سال 2020 آماده سازی کند.

هدف این سیستم جدید جمع آوری و توزیع اطلاعات شخصی افرادی است که تراکنش های رمزارزی انجام می دهند تا از پرداخت برای فعالیت های غیر قانونی از جمله پولشویی و تروریسم مالی جلوگیری شود.

در حالی که هنوز به طور جهانی کشور ها چارچوبی را برای قانون گذاری فضای رمزارز تعیین نکرده اند اما قرار است این طرح جدید به طور جهانی بستر اقدامات قانونی را فراهم سازد.

بر اساس گزارش، این سیستم پس از اعلام قوانین در سال 2020 شروع به کار خواهد کرد و بخش خصوصی این سیستم را مدیریت می کند.

در ژوئن 2019، FATF راهنمایی را برای کاهش ریسک استفاده از دارایی های مجازی و سرویس های ارائه دهنده این نوع دارایی ارائه کرد. در این سند، این سازمان، مجموعه ای از توصیه هایی را ارائه کرد که می بایست در 37 ملل عضو این سازمان اعمال شود که شامل گزارش و نظارت بر تراکنش های مشکوک توسط ارائه دهندگان خدمات رمزارز محلی می شد.

در نتیجه این راهنمایی ها، 4 صرافی رمزارز بزرگ کره جنوبی، شامل Bithumb ،Upbit ،Coinone و Korbit هنگامی که قصد تمدید حساب های بانکی خود را داشتند، با قوانین سخت گیرانه تری روبرو شدند.

در 18 جولای، وزیر اقتصادی گروه G7، نگرانی خود را درباره رمزارز ها اعلام داشت و گفت که در صورتی رمزارز هایی مانند پروژه استیبل کوین لیبرا، شدیدا قانون گذاری نشوند، می توانند خطرهایی را برای سیستم مالی بین المللی به وجود بیاورند.

مدت زیادی است که حرف هایی درباره قانون گذاری رمزارز ها در میان است و اما هنوز تصمیم جدی از سوی کشور های مختلف در این زمینه گرفته نشده بود؛ اقدام این 15 کشور می تواند شروعی برای قانون گذاری رمزارز باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments