افزایش قیمت بیت کوین

دلایلی برای جهش احتمالی قیمت بیت کوین

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این اوضاع نامناسب اقتصاد جهانی کاملا در امان نبوده اند. قیمت بیت کوین نسبت به قله 10500 دلاری ماه فوریه بر روی نمودار، با حدود 33% کاهش تا 18 آوریل همراه بوده و به همراه سایر بازار های سهام و منابع مختلف سقوط کرده است.

با این حال داده ها و نشانه های مختلف بیانگر این مطلب هستند که صنعت ارزهای دیجیتال هنوز زنده است و احتمالا به زودی شاهد یک جهش بزرگ در آن خواهیم بود.

یک جهش گاوی برای بیت کوین در حال شکل گیری است

طبق مشاهدات صرافی ارزهای دیجیتال ShakePay ، علیرغم بزرگترین بحران اقتصادی قرن 21 وضعیت بیت کوین به مقدار زیادی تحت تاثیر اوضاع قرار نگرفته است. این شرکت اعلام کرده که بر طبق گزارشات Coin Metrics، تعداد آدرس های فعال شبکه در حال رسیدن به بالاترین حد در چند ماه گذشته است و اخیرا از 840000 مورد نیز بالاتر رفته است.

 تعداد آدرس های فعال شبکه
تعداد آدرس های فعال شبکه

از آنجا که این معیار در طول تاریخ رشد داشته و زمان شروع جهش های بیت کوین را مشخص کرده و تا زمان باقی ماندن روند های صعودی به همین شکل پایدار مانده، پس می توان گفت که از اهمیت بالایی برخوردار است.

انعطاف پذیری شبکه بیت کوین همیشه با سایر معیارها مورد توجه قرار گرفته است. برای مثال، بنا به گزارش Glassnode در 16 آوریل، نرخ هش بیت کوین نسبت به پایین ترین میزان آن در ماه مارس، یعنی چند روز پس از سقوط قیمت به 3700 دلار،  با 64% رشد همراه شده است.

در آن زمان نرخ هش حدود 82 اگزاهش در ثانیه بود اما حالا این میزان به کمی پایین تر از 130 اگزاهش در ثانیه رسیده است و فاصله چندانی تا بالا ترین میزان نرخ هش در طول تاریخ یعنی 140 اگزاهش در ثانیه ندارد. در اواخر ماه مارس با تنظیم میزان سختی بیت کوین و کاهش %17- آن، وضعیت کمی ساده تر شد و ماینرها توانستند بلاک ها را راحت تر پیدا کنند و نرخ هش افزایش یابد.

نرخ هش بیت کوین
نرخ هش بیت کوین

جریان یافتن سرمایه به سمت صنعت ارزهای دیجیتال

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، در حال حاضر شاهد جریان یافتن سرمایه های مختلفی به سمت بازار ارزهای دیجیتال هستیم و این امر سبب بهبود این فضا شده است. به گفته فرانک چاپارو، سخنگوی شرکت Fidelity Digital Assets  تعداد مشتریان در زمینه تریدینگ به صورت ماهانه در حال افزایش است و در هفته های اخیر هم شاهد بالا رفتن میزان فعالیت ها در این حوزه بوده ایم.  

از سوی دیگر سخنگوی صرافی بیت کوین Kraken به وبسایت Decrypt اعلام کرده که این شرکت با افزایش 83 درصدی میزان ثبت نام ها رو به رو شده و میزان تایید نقل و انتقالات نیز تا 300% افزایش یافته و این امر موجب واریز سریع پول فیات به حساب ها شده است. صرافی های OKEx، Bitfinex، Paxful و Luno  نیز اعلام کرده اند که آنها نیز شاهد افزایش چشم گیر تعداد ثبت نام ها و حجم معاملات بوده اند.

براوردها نشان می دهد که تمام این موارد به خاطر در پیش داشتن هاوینگ بیت کوین در چند روز آینده است که در آن تعداد انتشار سکه ها به ازای هر بلاک نصف می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments