تعیین قوانین جدید در پی ریزش بازار کریپتو

دغدغه قانون گذاران برای حمایت از مصرف کنندگان در پی سقوط ارز های دیجیتال

در حالیکه طی یک هفته بازار شاهد از بین رفتن یک چهارم ارزش بیت کوین بود، نگرانی نهادهای نظارتی ایالات متحده در مورد منافع فعالان این بازار و مصرف کنندگان افزایش یافته است.

به نظر میرسد قانون گذاران و ناظران بازار مالی ایالات متحده در حال مرور مجدد قانون دارایی های کریپتو در پی این یک هفته پر هیاهوی بازار معاملات ارز های دیجیتال باشند که شاهد کاهش 15000 دلاری بیت کوین بود.

طبق گزارش بلومبرگ در تاریخ 20 مه ، قانون گذاران مالی واشنگتن هنوز از چگونگی تنظیم این بازارهای پرنوسان اطمینان ندارند. بر اساس اظهارات بازرسان  بانکی روز چهارشنبه در Capitol Hill، معاون نظارت فدرال رزرو ، رندال کوارلز ، از نبود مقررات کافی صحبت کرده است ، وی اظهار داشت:

“ما در فدرال رزرو در حال بررسی روشهای مختلف برای حل این مسئله هستیم”

وی افزود كه آژانس های فدرال قبل از ایجاد چارچوبی برای نظارت ، به زمان نیاز دارند تا رویکرد نظارتی صحیحی را در نظر بگیرند. مقامات ایالات متحده هنوز هم در درجه اول به فعالیت های غیر قانونی مرتبط با دارایی های دیجیتال غیرمتمرکز مانند دستکاری در بازار ، پولشویی و روند رو به رشد تهدید ها و باج گیری های دیجیتالی توجه دارند.

آل گرین، دموکرات تگزاس از کوارلز خواست تا ایده هایی در مورد چگونگی تنظیم بازار در کنگره ارائه دهد و اظهار داشت:

“این یک مسئله جدی است. ما به تخصص شما نیاز داریم. “

مایکل هسو ، مدیر سرپرستی واحد پول ، گفت که وی و دیگر نهادهای نظارتی درباره ایجاد یک گروه ویژه در رمزهای دیجیتال گفتگو کرده اند. در همین حال ، شرود براون ، رئیس کمیته بانکی سنا ، به طور جداگانه نگرانی ها را در مورد نوسانات ارزهای دیجیتال ابراز کرد و گفت:

“این مسئله به من نشان داد که شرکت های غیر متمرکز و دیگر افرادی که خارج از سیستم نظارتی فعالیت می کنند می توانند خطری جدی را ایجاد کنند،من هنوز راه حلی برای این مسئله ندارم، اما این روند باعث نگرانی است. “

وی توصیه کرد که OCC هرگونه نشان اعتماد ملی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد و تصویب هرگونه نشان اضافی برای نهادهای غیر بانکی را متوقف کند.

در اوایل این ماه ، رئیس کمیسیون اوراق بهادار و بورس گری گنسلر در مورد حداقل تغییری که  باید در مورد بازار ارز دیجیتال  انجام شود به نمایندگان مجلس توصیه کرد که با اعطای اختیار به SEC برای مبادلات رمزنگاری، دست به کار شوند. 

گنسلر در مورد ماهیت بسیار سوداگرانه بیت کوین اظهار داشت که:

“بیت کوین  می تواند به صفر برسد یا ممکن است بالا برود و این ماهیت آن است”

و افزود که در حال حاضر در سیستم از نظر مقررات و حمایت از سرمایه گذاران شکاف وجود دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments