کلاهبرداری اینترنتی با اکانت جعلی توییتر

مراقب اکانت های جعلی پاول دورف در توییتر باشید!

از صبح امروز 9 اردیبهشت 1397 و با اختلال پیام رسان تلگرام بصورت سراسری، بیانات ضد و نقیضی در این رابطه شنیده می شود. دسترسی به تلگرام حتی با نرم افزار های تغییر دهنده آی پی نیز امکان پذیر نبوده و این پیام رسان بطور کلی از دسترس خارج شده است. حساب کاربری رسمی پاول دورف، موسس تلگرام، یک توییت در این رابطه منتشر نموده است:

حرارت بیش از حد در یکی از خوشه های سرور تلگرام ممکن است در عرض چند ساعت آینده باعث بروز مشکلاتی در اتصال کاربران اروپایی شود. با عذرخواهی از شرایط پیش آمده، مشکل در حال حل شدن است.

با وجود اینکه قطعی پیش آمده تقریباً برطرف شده است؛ اما برخی حساب های کاربری توییتر با تغییر نام و نام خانوادگی اکانت خود به “Pаvel Durov” و تغییر عکس پروفایل، سعی در انجام یک کلاهبرداری بزرگ اینترنتی داشتند که شواهد نشان می دهد برخی از آنها به خواسته خود نیز دست یافته اند. این حساب های جعلی توییتر در اقدامی زیرکانه از کاربران تلگرام بابت قطعی پیش آمده عذر خواهی نموده و از آنها درخواست پرداخت بیت کوین و اتریوم به یک آدرس عمومی کیف پول می نمایند تا در آینده ای نزدیک پول آنها را بصورت دو برابر یا حتی بیشتر بازگردانند. چند نمونه از توییت های منتسب به پاول دورف که از اکانت های جعلی در توییتر پست شده است، در تصاویر زیر آمده است:

توییت های جعلی منتسب به پاول دورف
توییت های جعلی منتسب به پاول دورف

همانطور که مشاهده می شود نام و عکس پروفایل همه این اکانت ها مرتبط با “Pаvel Durov” می باشد، اما از یوزر های متفاوتی توییت شده است. با پیگیری وضعیت یکی از آدرس کیف پول های داده شده جهت واریز بیت کوین و اتریوم متوجه شدیم که یکی از این کلاهبرداران با نام کاربری JBONAMASSA@ تا کنون موفق به جمع آوری حدوداً 6.25 BTC (به ارزش 58,000 دلار) و 58 ETH (به ارزش 40,000 دلار) شده است!

پیش از این در هنگام عرضه اولیه سکه (ICO) ارز تلگرام، پاول دورف بارها و بارها در رابطه با وجود کلاهبرداران اینترنتی به کاربران هشدار های لازم را داده بود. حساب کاربری رسمی پاول دورف تنها با نام کاربری durov@ اقدام به فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر و گفتگو با کاربران تلگرام می نماید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
باران کوثری (Fan Forever)
باران کوثری (Fan Forever)
2 سال قبل

مطالبتون عالی بود

زهرا جباری
ویرایشگر
پاسخ به  باران کوثری (Fan Forever)
2 سال قبل

درود بر شما
سپاس از لطف نظرتان

بهمن خاکساری
بهمن خاکساری
5 سال قبل

واقعا این روزا کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال زیاد شده 😐 واسه همینه دولت ها نظر خوبی بهش ندارن

احمدی
احمدی
6 سال قبل

سلام ممنونم عالی بود
موفق باشيد