بدترین سه ماهه تاریخ برای سهام | 5 نکته در مورد عملکرد این هفته بیت کوین بدانید!

بدترین سه ماهه تاریخ برای سهام | 5 نکته در مورد عملکرد این هفته بیت کوین بدانید!

بیت کوین یک بسته شدن هفتگی بالاتر از 20000 دلار را مدیریت می کند، اما بازار در لبه چاقو قرار دارد – آیا ماینرها می توانند در این هفته مقاومت کنند؟

بیت کوین (BTC) هفته جدیدی را آغاز می کند که همچنان برای حمایت 20000 دلاری مبارزه می کند زیرا بازار در یک هفته ضررهای شدیدی را تجربه کرده است. 

چیزی که فقط چند هفته پیش غیرممکن به نظر می رسید اکنون به واقعیت تبدیل شده است، زیرا 20000 دلار – بالاترین رقم از سال 2017 تا 2020 – بازگشته است تا به سرمایه گذاران حس ترس بدهد.

بیت کوین در آخر هفته به 17600 دلار سقوط کرد و تنش ها در آستانه افتتاحیه وال استریت در 20 ژوئن بالا گرفته است.

در حالی که کاهش قیمت بیت کوین از نظر آماری قبلاً وجود داشته و یا کمتر بوده است، نگرانی ها برای ثبات شبکه در سطوح فعلی افزایش یافته است و توجه به ویژه بر روی ماینرها متمرکز شده است.

به آن اجماع اضافه کنید که بازارهای کلان احتمالاً به کف خود نرسیده اند و قابل درک می شود که چرا احساسات پیرامون بیت کوین و کریپتو در سطح بی سابقه ای منفی است.

کوین تلگراف نگاهی به برخی از زمینه های اصلی مورد علاقه برای دارندگان قیمت بیت کوین در روزهای آینده دارد.

بیت کوین در نمودار هفتگی 20000 دلار را پس گرفت

با 20580 بسته شدن کندل هفتگی دلار، بزرگترین ارز دیجیتال توانست سطح پشتیبانی کلیدی خود را حداقل در بازه های زمانی هفتگی حفظ کند.

با این حال، سایه این کندل 2400 دلار پایین تر است و این تکرار عملکرد می‌تواند درد کسانی را که روی 20000 دلار شرط‌بندی می‌کنند تشدید کند و سطح قیمت قابل‌ توجهی را تشکیل دهد.

یک شبه، BTC/USD به بالاترین حد 20629 دلار در Bitstamp رسید و قبل از بازگشت بلافاصله به زیر مرز 20000 دلار تثبیت شد، که نشان می‌دهد وضعیت در بازه‌های زمانی پایین‌ تر همچنان مخاطره‌ آمیز است.

در حالی که برخی خواستار بهبودی فوری هستند، روحیه کلی در میان مفسران همچنان خوش‌ بینی محتاطانه‌ تر است.

🛑در آخر هفته، در حالی که سایر بازارهای مالی و فیات بسته هستند، رمز ارز بیت کوین به کمترین قیمت 17600 دلاری کاهش یافت. آرتور هیز، مدیر عامل سابق پلتفرم معاملاتی مشتقات BitMEX، در یک تاپیک توییتری در تاریخ 2 ژوئن استدلال کرد که بوی فروش اجباری باعث افزایش توقف می شود.

هیز فرض کرد که بهبود به محض پایان یافتن فروش اجباری اتفاق می‌افتد، اما ممکن است فشار بیشتری در سمت فروش وجود داشته باشد.

در پست دیگری آمده است: “آیا هنوز تمام شده است؟!

اما برای آن دسته از معامله گران و سرمایه گذاران ماهر، ممکن است فرصت های بیشتری برای خرید سکه از کسانی وجود داشته باشد که باید هر پیشنهادی را بدون توجه به قیمت قبول کنند.

نقش صندوق های تامینی کریپتو و سرمایه گذاری مرتبط در تشدید ضعف قیمت بیت کوین به موضوع اصلی بحث از زمان سقوط پروژه ترا تبدیل شده است. با پیوستن پلتفرم سلسیوس، Three Arrows Capital و سایرین به انحلال‌های اجباری هرج و مرج ناشی از پایین‌ ترین قیمت‌های چند ساله ممکن است چیزی باشد که برای ثبات بازار در درازمدت لازم است.

مایک آلفرد، سرمایه گذار در 18 ژوئن گفت: بیت کوین برای انحلال سرمایه گذاران بزرگ ایجاد نشده است.

آن‌ها بیت کوین را به سطحی پایین می‌ آورند که بیشترین آسیب را به بازیکنانی که بیش از حد در معرض توجه هستند مانند Celsius وارد کند و سپس ناگهان به سرعت بالا می رود و زمانی که آن شرکت‌ها کاملاً از بین می‌روند، قیمت آن بیشتر افزایش می یابد. این داستانی است که قدمت تاریخی دارد.

در جاهای دیگر، 16000 دلار هنوز یک هدف محبوب است، که این به خودی خود تنها معادل کاهش 76 درصدی از بالاترین رکوردهای تاریخ نوامبر 2021 بیت کوین است. همانطور که Cointelegraph گزارش داد، برآوردها در حال حاضر به 11000 دلار – 84.5٪ کاهش می یابد.

حساب محبوب توییتر Il Capo of Crypto خلاصه می شود:

31 تا 32 هزار دلار شکسته شد و به عنوان مقاومت استفاده شد. همین امر در مورد 20 تا 21 هزار دلار اتفاق می افتد. هدف اصلی: 16 تا 17 هزار دلار، به ویژه 16،000 تا 16،250 دلار است.

علاوه بر این، 16000 دلار را می توان به عنوان یک آهنربای قوی توصیف کرد.

سهام و اوراق قرضه “جایی برای پنهان شدن ندارند”

در همین حال، چشم انداز ضعیف برای سهام قبل از باز شدن وال استریت، چشم انداز کمی را برای BTC در 20 ژوئن فراهم می کند.

همانطور که جاش راجر، تحلیلگر و مفسر اشاره کرد، همبستگی بین بیت کوین و سهام به قوت خود باقی است.

بر اساس داده‌های موجود در 18 ژوئن، در سطح جهانی، سهام در حال تبدیل شدن به «بدترین سه ماهه تاریخ» خود هستند و بازارهای کریپتو ماه‌ها قبل به سرمایه‌ گذاران طعم واقعیت تلخ را می‌دهند.

به این ترتیب، به نظر می رسد تنها بازیگری که در بازار می تواند جریان را تغییر دهد، بانک مرکزی و به ویژه فدرال رزرو است.

برخی اکنون ادعا می‌کنند که انقباض پولی نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد، زیرا تأثیر منفی آن فدرال رزرو را مجبور می‌کند یک بار دیگر افزایش عرضه دلار ایالات متحده را آغاز کند. این به نوبه خود باعث بازگشت جریان نقدی به دارایی های ریسک پذیر می شود.

این دیدگاهی است که حتی خود فدرال رزرو در صورتی که ایالات متحده با رکود مواجه شود، مشترک است – چیزی که بسته به تفسیر نظرات اخیر فدرال رزرو، شانس زیادی برای وقوع دارد.

کریستوفر جی والر، رئیس فدرال رزرو، در سخنانی در 18 ژوئن با اشاره به محیط مناسب با نرخ های بسیار پایین گفت:

امیدوارم هرگز دو سال دیگر مانند سال های 2020 و 2021 نداشته باشیم، اما به دلیل محیط کم بهره ای که اکنون با آن روبرو هستیم، معتقدم حتی در یک رکود معمولی شانس مناسبی وجود دارد که تصمیمات سیاسی را در نظر بگیریم. آینده ای مشابه آنچه در دو سال گذشته ساخته ایم.

با این حال، در این میان، سیاست افزایش نرخ بهره را دیکته می‌کند، که وقتی فدرال رزرو در اوایل ماه اعلام کرد، محرک مستقیم افزایش زیان دارایی‌های ریسکی است.

ماینرها هیچ روحیه ای برای تسلیم شدن ندارند

چه کسی بیت کوین را در پایین ترین سطح از نوامبر 2020 می فروشد؟

داده‌های درون زنجیره‌ای گروه‌های سرمایه‌ گذار را که به فشار فروش کمک می‌کنند ردیابی کرده است – برخی اجباری، برخی داوطلبانه.

استخراج‌کنندگانی که ممکن است هنگام مشارکت در یافتن بلاک‌ها از قبل حضور داشته باشند، از خریداران به فروشندگان تبدیل شده‌اند و روند چند ساله انباشت را متوقف کرده‌اند.

شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای گلاس نود در 19 ژوئن تایید کرد: ماینرها در این هفته حدود 9 هزار دلار بیت کوین از خزانه های خود خرج کرده اند و هنوز حدود 50 هزار دلار بیت کوین در اختیار دارند.

با این حال، محاسبه دقیق هزینه تولید ماینر دشوار است و راه اندازی های مختلف با شرایط و هزینه های استخراج به شدت متفاوتی روبرو هستند. به این ترتیب، بسیاری از آنها ممکن است حتی با قیمت های فعلی همچنان سودآور باشند.

در همین حال، داده های BTC.com، اخبار شگفت انگیزی را ارائه می دهد. دشواری شبکه بیت کوین به دلیل خروج ماینرها کاهش نمی یابد. در عوض، قرار است این هفته به سمت بالا تنظیم شود.

سختی به شبکه بیت کوین اجازه می دهد تا با شرایط اقتصادی در حال تغییر سازگار شود. اگر ماینرها به دلیل عدم سود آوری دست از کار بکشند، دشواری به طور خودکار کاهش می یابد تا هزینه ها کاهش یابد و استخراج جذاب تر شود.

با این حال، تا کنون، ماینرها همچنان سردرگم باقی مانده اند.

به همین ترتیب، نرخ هش، در حالی که به بالاترین حد خود میرسد، بالاتر از 200 اگزاهش در ثانیه (EH/s) تخمین زده می شود. بنابراین قدرت سخت افزاری که به استخراج اختصاص داده شده است در سطوحی مشابه با قبل است.

مروری بر اصول شبکه بیت کوین

فروشندگان یا دارندگان بیت کوین، ضررهای “هیجانی” را پیش بینی می کند.

گلاس نود می‌گوید، با این حال، در مجموع، هم صاحبان بزرگ و هم کوچک که نمی‌توانستند طوفان را رها کنند، هنگام فروختن با ضررهای «عظیم» مواجه شدند.

محققان در کنار نموداری که نشان می‌دهد میزان دارایی‌ های بیت‌کوین نسبت به هزینه کاهش یافته است، خاطرنشان کردند: «اگر آسیب را ارزیابی کنیم، می‌توانیم ببینیم که تقریباً همه کیف پول ها، از سرمایه گذاران خرد گرفته تا نهنگ‌ها، اکنون زیان‌های غیر قابل تحقق گسترده‌ و بدتر از مارس 2020 را دارند.

کم‌ بازده‌ترین گروه کیف‌ پول، دارای 1 تا 100 دلار بیت‌کوین است و زیان‌های غیرقابل تحقق معادل 30 درصد ارزش بازار دارند.

نمودار سود و زیان خالص بیت کوین (NUPL).

این ارقام حاکی از وضعیت وحشت در بین سرمایه گذاران باتجربه است که با توجه به تاریخچه نوسانات بیت کوین، مسلماً پدیده ای شگفت انگیز را ایجاد کرده اند.

نگاهی به شاخص امواج HODL، که سکه‌ها را بر اساس آخرین باری که حرکت کرده‌اند، دسته‌ بندی می‌کند، در عین حال، فروشندگان و خریداران افت را به ثبت می‌رساند.

بین 13 ژوئن و 19 ژوئن، درصد عرضه کلی BTC که آخرین بار بین یک روز تا یک هفته قبل جابجا شده بود از 1.65٪ به نزدیک به 6٪ افزایش یافت.

نمودار امواج بیت کوین HODL

احساسات تقریباً به پایین ترین حد تاریخی می رسد

قبلاً “قابل مقایسه با سقوط” در دسامبر 2021 بود، اما احساسات بازار کریپتو از خودش پیشی گرفت.

با توجه به منبع نظارتی شاخص ترس و طمع کریپتو، سرمایه‌ گذاران متوسط اکنون بیش از هر زمان دیگری در تاریخ صنعت ترس دارند.

در 19 ژوئن، این شاخص که از سبدی از عوامل برای محاسبه احساسات کلی استفاده می‌کند، به پایین‌ ترین حد خود یعنی تنها 6/100 سقوط کرد که در رده «ترس شدید» قرار داشت.

بسته شدن کندل هفتگی اندکی وضعیت را بهبود بخشید، به طوری که 3 رقم به عدد شاخص ترس و طمع اضافه کرد تا همچنان در سطوحی باقی بماند که از لحاظ تاریخی پایین‌ ترین سطح بازار نزولی را برای بیت کوین نشان می‌ دادند.

شاخص ترس و طمع

فقط در آگوست 2019، Fear & Greed امتیاز کمتری داشت.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments