آینده لونا

آینده ارز لونا و سرنوشت آن چه می شود؟ آیا قیمت LUNA به صفر میرسد؟

بازار کریپتو شاهد یک رویداد تاریخی و غم انگیز در سقوط یکی از پروژه های برتر خود بوده است. در بحبوحه سقوط اخیر بسیاری به دنبال دانستن این هستند که آینده ارز لونا چه می شود؟ اکنون که لونا به کف تاریخی خود رسیده و به زیر 1 دلار سقوط کرده است، آیا سرمایه گذاران باید شهامت خرید یا هولد لونا را داشته باشند یا این یک کار بیهوده و پر ریسک است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا آینده قیمت لونا را بررسی کنیم و پیش بینی کنیم که سرنوشت ارز لونا چه می شود.

طرح های دوکوان آینده ارز لونا را تضمین میکند؟

تا زمان به روز رسانی این مقاله دوکوان بنیانگذار شبکه ترا و ارز لونا طرح هایی برای نجات آینده ارز لونا و جبران ضرر هولدرهای این ارز منتشر کرده است.

به روز رسانی: ایردراپ ارز LUNA 2.0 و راه اندازی شبکه ترا 2 برای احیای آینده و جبران ضرر سرمایه گذاران تصویب شد.

با این حال بسیاری از سرمایه گذاران و هولدر ها بر توکن سوزی ارز لونا تاکید دارند.

در طرحی که در 23 اردیبهشت ماه پیشنهاد شد، ایجاد یک فورک از شبکه ترا مطرح شد. این فورک در صورت عملیاتی شدن بر بازپرداخت نقدینگی سرمایه گذارانی که در سقوط اخیر قیمت لونا و استیبل کوین ترا یو اس دی، موفق به فروش توکن‌های خود نشدند یا تمایلی به فروش آن نداشتند، تمرکز میکند.

در این پروپوزال کوان پیشنهاد داد که شبکه دوباره توسط اعتبار سنج ها راه‌اندازی شود و 1 میلیارد توکن میان سرمایه گذاران LUNA و UST و یک استخر عمومی برای تامین نقدینگی توسعه‌های آتی توزیع گردد.

بر اساس این طرح:

  • 40 درصد توکن‌های جدید به کسانی می‌رسد که قبل از پایین آمدن UST از 1 دلار، هولدر ارز لونا بوده اند
  • 40 درصد دیگر میان سرمایه گذاران UST در زمان راه اندازی شبکه جدید توزیع می‌شود
  • در نهایت 10 درصد از توکن ها به کسانی می‌رسد که از زمان سقوط ارز UST به زیر 1 دلار تا پیش از توقف فعالیت شبکه ترا ارز LUNA را خریداری و نگهداری کرده اند.
  • 10 درصد باقیمانده توگن های جدید برای برنامه های توسعه‌ در آینده در یک استخر نقدینگی قرار داده می‌شود.

پس از آن در تاریخ 26 اردیبهشت جزئیات بیشتر درباره پروپوزال و فورک پیشنهادی برای توزیع توکن های جدید توسط دوکوان در توئیتر منتشر شد که بر اساس زنجیره Terra به یک زنجیره جدید بدون استیبل کوین الگوریتمی تقسیم خواهد شد. این طرح شامل تغییر نام زنجیره قدیمی به لونا کلاسیک (LUNC) و زنجیره جدید به Terra (توکن Luna – LUNA) است. جزئیات بیشتر درباره این طرح جدید دوکوان برای نجات ارز لونا و توزیع توکن در میان سرمایه گذاران را در مقاله لینک شده در بلاگ پی 98 مطالعه نمایید. این طرح قرار است در روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه به رای گیری گذاشته شود.

آیا استیبل کوین UST دوباره به یک دلار می رسد؟

در جواب به این سوال دوکوان پاسخ داد که اهمیتی ندارد که قیمت ترا یو اس دی دوباره به یک دلار بازگردد یا خیر چون اعتماد به الگوریتم ساخت استیبل کوین به کلی از بین رفته است. 

حتی اگر پس از مدتی قیمت UST بالاخره با دلار آمریکا یکی شود، سرمایه گذاران آنقدر لیکوئید شده و در این سقوط آسیب دیده‌اند که دیگر اعتماد به اکوسیستم نخواهند داشت.

دو کوان به وضوح اعلام کرد که به هیچ وجه نمی‌تواند ارزش قبلی بلاک چین ترا رابازگرداند و با ارائه طرح های جدید تنها تلاش برنامه های پیشنهاد شده در این است که بدهی شبکه به سرمایه گذاران و جامعه کاربری و سازندگان وفادار صاف شود.

بنیاد لونا اخیرا اعلام کرده است که بخش زیادی از ذخایر ارز دیجیتال خود را در تلاش برای بازگرداندن پیوند و ارزش استیبل کوین ترا از دست داده است. با این حال حامیان خارجی از جمله مدیر عامل بایننس اعلام کرده اند که اگر از سوی توسعه دهندگان شفاف سازی انجام شود آماده کمک های مالی به این پروژه هستند.

فروپاشی وحشتناک ترا و لونا

پس از اینکه استیبل کوین ترا یو اس دی (UST) پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد، بسیاری از سرمایه گذاران در توکن مرتبط لونا (LUNA) قادر به فروش دارایی های خود نیستند. برخی نمیتوانند این ضرر را تحمل کنند و برخی هم چون ارزهای خود را استیک کرده اند به آنها دسترسی ندارند.

فروپاشی Luna و UST بسیار سریع و با نتایج دردناکی اتفاق افتاده است. از آنجایی که UST پیوند خود را با دلار از دست داده است، بسیاری از سرمایه گذاران سعی کرده اند در صورت کاهش بیشتر قیمت استیبل کوین، پول های خود را نقد کنند.

 در حالی که برخی استیبل کوین ترا را در بازار آزاد فروخته اند، برخی دیگر 1 UST را با 1 دلار لونا (مکانیسم کلیدی طراحی شده برای پایدار نگه داشتن استیبل کوین) مبادله کرده اند و سپس لونا های خود را فروخته اند.

این فرایند تعداد زیادی ارز luna را وارد بازار کرده است که منجر به عرضه مازاد بر تقاضا شده است. این امر افت قیمت لونا را بدتر کرده است زیرا توکن های بیشتری برای نقد کردن استیبل کوین ترا وارد بازار شده است، در حالی که معامله گران عادی نیز توکن های خود را بر اساس احساسات منفی فعلی می فروشند.

دلیل ریزش ارز لونا | چرا لونا سقوط کرد؟

استیک لونا اجازه فروش به هولدر ها نمیدهد

کسانی که دارای توکن های لونا هستند و از آنها در فرایند استیکینگ لونا استفاده کرده اند وضعیت بدتری از سایر سرمایه گذاران دارند. این دارندگان در حال تماشای کاهش ارزش توکن های خود هستند و نمی توانند کاری در مورد آن انجام دهند.

سقوط لونا

هنگامی که سکه ها وارد فرایند استیکینگ می شوند، به طور نامحدود قفل می شوند و دارندگان آنها توکن هایی را به عنوان پاداش دریافت می کند. هنگامی که دارنده تصمیم می‌گیرد که ارزهای خود را از استیکینگ خارج کند، می‌تواند توکن‌های خود را پس از مدتی پس بگیرد و دیگر پاداشی دریافت نکند. دوره های شرط بندی می تواند بین ارزهای دیجیتال مختلف متغیر باشد، اما برای ارز لونا 21 روز باید منتظر بمانید تا توکن های خود را پس بگیرید.

به طور معمول این مشکل بزرگی نیست. در حالی که قیمت ارز دیجیتال بی ثبات است، سهامداران معمولاً این را می پذیرند و به نوسانات روزانه عادت می کنند. اگر بازار شروع به کاهش کند، دارندگان نگران می توانند توکن های خود را رها کرده و ظرف چند هفته نقد کنند. اما قیمت ارز لونا در عرض یک روز بیش از 100 درصد سقوط کرد و دارندگان را در شوک بزرگی فرو برد.

سقوط قیمت سریعتر از آن اتفاق افتاده است که استیکرهای لونا بتوانند حتی به فکر راه حل باشند، چه برسد به اینکه سکه های خود را از استیک لونا خارج کرده و نقد کنند.

⁉️ احتمال لونا کلاسیک 1 دلاری

آرتم سیناکین، یکی از بنیانگذاران شرکت رسانه های رمزنگاری Oak Invest،در این باره گفت: 

لونا های من، که هنوز در معرض خطر است و چند روز طول می کشد تا از استیکینگ خارج شود، حدس می زنم برای همیشه سرمایه های خود را از دست بدهم.

سینیاکین اضافه کرد که ناامید است که این سقوط ممکن است باعث شود مردم کریپتو را ترک کنند و افراد دیگر را از درگیر شدن با آن منصرف کند. او همچنین گفت که این اتفاق استیبل‌کوین‌ها را زیر سلطه قانون گذاران و تنظیم‌کننده‌ها قرار می‌دهد – چیزی که دیروز با وزیر خزانه‌داری آمریکا، جانت یلن، از UST به عنوان مثال برای درخواست مقررات بیشتر استیبل‌کوین دیدیم.

0xKowloon، یک توسعه دهنده با نام مستعار در CoinGecko، گفت:

 فقط احساس بی حسی می کنم. قبلاً چند هفته پیش می‌خواستم لونا هایم را بفروشم، اما دقیقاً به دلیل زمان زیادی که برای که باید باید خارج کردن لونا از استیکینگ صرف می‌شود، این کار را انجام ندادم.

🟦 خرید و فروش ارز لونا با قیمت لحظه ای

واکنش قانون گذاران و صرافی ها به سقوط ترا

سقوط اخیر قیمت استیبل کوین ترا باعث ایجاد واکنش های گسترده در میان دولت ها، قانون گذاران و حتی سرمایه گذاران رمز ارزها شده است. جانت یلن (Janet Yellen,)، وزیر خزانه داری امریکا در واکنش به این اتفاق غیر منتظره گفته است که استیبل کوین ها دارایی هایی بسیار خطرناک هستند که نیاز به نظارت و قانون گذاری دارند.

در این میان از زمان آغاز فروپاشی ترا یو اس دی و افت قیمت این استیبل کوین و ارز خواهر آن یعنی لونا صرافی های ارز دیجیتال شروع به واکنش نشان دادن کردند. صرافی Upbit، بزرگترین صرافی کره جنوبی، ارز LUNA را به عنوان “ارز پرریسک” علامت گذاری کرده و اعلام کرده است ممکن است به زودی این ارز را از پلتفرم تجاری و معاملاتی خود حذف کند. صرافی Bithumb، دومین صرافی بزرگ در کره جنوبی،نیز برای محافظت از سرمایه گذاران، هشدارهایی را منتشر کرده و به نوسانات گسترده ارز لونا اشاره کرده است. 

اگر صرافی های ارز دیجیتال شروع به حذف لونا از لیست پلتفرم های معاملاتی خود کنند پایان تلخ این ارز رقم خواهد خورد.

تلاش برای نجات لونا

در حالی که فروپاشی همچنان ادامه دارد، چندین صرافی  برای حمایت از لونا و ترا اقداماتی را در پیش گرفته اند. این اقدامات با این هدف صورت گرفته است که فرصت های آربیتراژ محدود شده و فروش LUNA و UST کاهش یابد.

چند روز پیش صرافی بایننس اعلام کرد که به طور موقت، برداشت در شبکه ترا را به حالت تعلیق درآورده است. البته علت این کار توسط صرافی ازدحام شبکه اعلام شده است و بسیاری معتقدند که صرافی میخواهد از از کندی شبکه ناشی از فشار فروش لونا و تعلیق معاملات رهایی یابد.

در صرافی های دیگر نیز حجم معاملات و فشار فروش گاهی آنقدر بالا است که به گفته معامله‌گران، بسیاری از سفارش ها به صورت اجرا نشده و در حالت تعلیق باقی مانده است. صرافی کوکوین هنوز اقدام و یا تصمیمی در جهت حل مشکل ازدحام و حمایت از ترا لونا انجام نداده است و مشخص نیست که آینده ارز لونا در این صرافی چه خواهد شد.

لایحه های متعددی توسط جامعه لونا تصویب می شود. مثلا لایحه شماره 1164، با هدف افزایش استخر پایه و کاهش بلوک بازیابی استخر از 36 به 18 تصویب شده است. این امر ظرفیت ایجاد ارز در شبکه ترا را از 293 میلیون دلار، به نزدیک به 1.2 میلیارد دلار افزایش داده است که موجب جذب سریعتر UST خواهد شد.

دو کوان (Do Kwon)، از بنیانگذاران اصلی شبکه ترا خطاب به حامیان و سرمایه گذاران این ارز در توئیتر گفت:

قوی باشید، محکم بمانید و منتظر به روزرسانی های بعدی باشید!

سرنوشت آینده ارز لونا چه می شود؟

ترا یک پروتکل بلاک چین است که از استیبل کوین‌های با پشتوانه فیات برای تقویت سیستم‌های پرداخت جهانی با ثبات قیمت استفاده می‌کند. این ثبات قیمت و پذیرش گسترده ارزهای فیات را با بیت کوین ترکیب می کند و تسویه حساب های سریع و مقرون به صرفه را ارائه می دهد.

استیبل کوین آن، ترا یو اس دی (UST)، برای سومین روز متوالی پیوند دلاری خود را از دست داد. از آنجایی که UST قیمت خود را از دست داد، توکن خواهرش لونا نیز ضربه بزرگی خورده است.

در این میان اینکه یو اس تی بتواند دوباره وابستگی و ثبات قیمت خود به دلار را بدست آورد غیر ممکن به نظر می رسد. مخصوصا در حالی که بازار و ارز لونا دچار نوسانات گسترده و عجیبی شده است.

توکنومیک LUNA اساساً در دنیای کاملی که نیروهای بازار آنطور که باید عمل می کنند، بسیار مناسب است.

شبکه ترا 10 میلیارد دلار بیت کوین به عنوان ذخیره UST خرید تا ارزش استیبل کوین ثابت بماند و این تنها دلیل حمایت از UST با بیت کوین است. پس از آن بنیاد لونا 42500 بیت کوین را منتقل کرد که به یک صرافی ارز دیجیتال، تا بتواند پیوند خود را حفظ کند.

اگرچه بنیانگذار بنیاد لونا، دو کوون، در توئیتر به مردم اطمینان داده است که میتواند ترا یو اس دی را بازگرداند، ارز Luna و همه برنامه های مبتنی بر آن، مانند Anchor Protocol، ضربه بزرگی خورده اند.

بدون شک بحران اخیر UST حفره‌های عمده‌ای را در سیستم استیبل کوین مبتنی بر الگوریتم آشکار کرد که باید برای بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران به طور عمومی مورد توجه قرار گیرد.

Do Kwon اکنون یک برنامه بهبودی و بازیابی برای لونا منتشر کرده است که به نظر می رسد حداقل تأثیری بر احساسات کلی بازار داشته است. پس از انتشار خبر این برنامه قیمت لونا توانست کمی بازیابی شود ولی مجددا به زیر یک دلار در زمان نگارش این مقاله سقوط کرد.

سرنوشت آینده لونا

آیا قیمت لونا به صفر می رسد؟

سوالی که برای بسیاری از کاربران بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاران و هولدرهای ارز لونا مطرح می شود این است که آیا پایان کار ارز لونا فرا رسیده است؟ آیا لونا مرده است و قیمت آن به صفر می رسد؟

در چندین سال گذشته، Terra نام خود را به عنوان یک رهبر در فضای استیبل کوین ایجاد کرده است. ترا یک بلاک چین لایه 1 است که بر روی Cosmos ساخته شده و در تراکنش های استیبل کوین تخصص دارد. در اواخر سال 2020، ترا از استیبل کوین الگوریتمی خود، ترا یو اس دی (UST) رونمایی کرد. این استیبل کوین قرار بود همیشه 1.00 دلار ارزش داشته باشد. با این حال، این استیبل کوین به سرعت ثباتی که قرار بود داشته باشد را از دست داد و به شدت سقوط کرد. بسیاری در تعجب هستند که آیا شکست UST آغاز پایان پروژه است یا اینکه هنوز جایی برای بهبودی وجود دارد.

در حال حاضر، وضعیت ترا و لونا بسیار تاریک است. این ارزها بخش بزرگی از پایگاه کاربران و سرمایه گذاران خود را یک شبه از دست دادند. بنیاد هنوز نتوانسته است قیمت UST را ثابت نگه دارد. به طور کلی، این رویداد شکنندگی کامل پروتکل را نشان داد. یک فروش نسبتاً کوچک به سرعت به یک آشفتگی غیرقابل کنترل تبدیل شد که سازندگان Terra در تلاش برای رفع آن هستند.

🟢 از نظر آینده ارز لونا، چند مورد برای ترا وجود دارد. نکته مثبت این است که قیمت UST می تواند به 1.00 دلار بازگردد و عنوان خود را به عنوان یک استیبل کوین به دست آورد. این می تواند کاربران بیشتری را جذب کند و پروژه را دوباره مرتبط کند.

 🔴 برعکس در تئوری منفی آینده ارز luna، قیمت UST می تواند ثابت بماند، در حدود 0.70 دلار، یا کاهش یابد. این باعث می شود Terra به طور کامل اعتماد و اعتبار خود را در پایگاه کاربری خود از دست بدهد. این احتمالاً پایان پروژه خواهد بود.

نکته مهم این است ارزش یک استیبل کوین از توانایی آن برای حفظ قیمت ثابت و ثابت ناشی می شود. اگر Terra بتواند راهی برای تحقق این امر بیابد، می‌تواند به راه خود برای تبدیل شدن به یک پروژه رمزنگاری برتر بازگردد. اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، به خوبی می توان گفت که پایان کار برای ارز لونا فرا رسیده است.

در حال حاضر بنیاد لونا گارد تمام ذخایر بیت کوین خود را برای تقویت استیبل کوین الگوریتمی خود یعنی ترا یو اس دی فروخته است. با فروش تمامی دارایی بیت کوین لونا گارد، اصلاح گسترده ارز لونا تشدید شده است و هنوز خبری از بهتر شدن اوضاع برای این ارز نیست.

لونا پروژه محبوبی است و حامیان قدرتمندی دارد از طرفی تیم ترا روی حل مسئله تمرکز کرده است. بنابراین بعید است که قیمت ارز لونا صفر شود. در این میان بسیاری از سرمایه گذاران قیمت فعلی را فرصتی برای خرید می دانند و به آینده ارز لونا امیدوار هستند. 

نظر شما چیست؟ آیا قیمت لونا به صفر می رسد و یا این ارز دوباره سرپا خواهد شد؟ تحلیل های خود را در بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3.9 20 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
57 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
وحیدسپهری
وحیدسپهری
1 سال قبل

خودمم بدبخت شدم

وحیدسپهری
وحیدسپهری
1 سال قبل

بشینین تا بیاد

راضیه
راضیه
1 سال قبل

سلام من ارز لونا خریدم الان شده لوناکلاسیک ممکن داره کلن صفربشه الانم خیلی توضرر هستم

رضا
رضا
1 سال قبل

درسته سخته یه شبه کل سرمایه‌گذاری که کردی نابود بشه ولی قیمتی که الان داره لااقل بین صد هزار تا یک میلیون خرید داشته باشید که اگه هم صفر شد دچار مشکل بزرگتر نشوید چون باید رشد کنه در غیر اینصورت کل بازار دچار بی اعتمادی سرمایه گذاران میشود

فاکون بیست
فاکون بیست
1 سال قبل

1

فاکون بیست
فاکون بیست
1 سال قبل

بایننس برای اینکه ابر قهرمان بشه لونا رو نجات میده در ضمن استارنایت وارد شده تا یک رنج غول اغاز بشه 20 روز دیگه 0.01 بکشه

فاکون بیست
فاکون بیست
1 سال قبل

بایننس برای اینکه ابر قهرمان بشه لونت رو نجات میده در ضمن هنوز استارنایت وارد نشده تا یک رنج غول بکشه

آخرین ویرایش1 سال قبل توسط فاکون بیست
محسن
محسن
1 سال قبل

شر نگین برنمیگرده یارو ۱میلیونش خریده اگه مثلا نیم دلارم بشه طرف میلیاردر میشه سازنده ها این رمز ارزا امکان ندارن بزارن یه همچین اتفاقی بیفته من چند ماهی تو این بازارم بغییراز ضرر هیچی ندیدم فقط بدونید رمزارزها همش کلاه برداریه خودتونو غرق این بازار نکنید این اعتباد میمونه

کلهر
کلهر
1 سال قبل

سلام بنده چند روز است اخبار و تویتهای محتلف در خصوص لونا را بررسی میکنم چند نکته به نظرم میرسد:
1- دنیا رمز ارز ها ریسک بالای دارد و کسی که وارد این بازار میشود باید ریسکش را هم بپذیرد.
2- این اتفاق که برای لونا افتاد برای هر رمز ارز دیگر امکانپذیر است.
3- سقوط شدید لونا به عنوان یک رمز ارز برتر بازار کریپتو، در اصل کل فعالان بازار را با بی اعتمادی مواجه نموده است . اگر لونا برنگردد بی اعتمادی بازار کریپتو را در بر خواهد گرفت.
4- باید واقع بین بود با حجم بالای لونا در حال حاضر یعنی 6.5 تریلیون به هیچ وجه قیمت به یک دلار نخواهد رسید.
5- فورک کردن باعث سود بردن دوو کوان و تیمش خواهد شد نه متضررین لونا.
6- تنها راه امید و برگشت قیمت و اعتماد دوباره به کل بازار کرپتو ( توکن سوزی) است. و باید تمامی کسانی که از قبل بازار سود میبرند به لونا کمک کنند تا مجدد عتماد به بازار برگردانده شود وگرنه ترازدی لونا هم را فراری خواهد داد.
نتیجه:
احتمال حمایت از لونا هست اگر دوو کوان بر فورک کردم تاکید نکند و مسیر توکن سوزی با خرید و وسوزاندن در پیش بگیرد.
پیشنهاد :
مقداری توکن لونا ( 50 هزار تا یک میلیون) بر اساس قدرت ریسک شما ، بخرید ریسکش به سود احتمالی خواهد چسبید.

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام دوستان روز خوبی داشته باشیید.

لونا هیچ وقت اسکم نمیشه چون اگه این اتفاق بیوفته کل کریپتو زیر سوال میرع و مردم با خودشون مگن اگه این اتفاق سر بیت کوین بیاد چ میشه پس بخاطر همین اعتبار نمزارن اسکم بشه و با گذر زماان به نظرم لونا می‌تونه به قیمت های قبلش برگرده هدف مهمش یک دلار هست

اگه بتونه یک دلار رو برگردونه می‌تونه ۱۰۰ دلارشم ببینه

فقط چیزی که مهمه این تعداد ارز در گردشه ک خیلی بالاس تنها راه باز گرداندن. توکن سوزی بیش از ۹۰ درصدی توکن ها هست.

من به شخصه خریدم و نگهداشتم حدود (۱۳۰٫۰۰۰)تعداد توکن

مسعود
مسعود
1 سال قبل

لونا صددرصد برمیگرده چون اگه صفر شد دیگه هیچ کس اعتمادی به اینا نداره که بخواد ارزی رو بخره یکیش خودمم که همه رو نقد میکنم و واسه همیشه خدافطی میکنم به بازار رمز ارزها

مهدی
مهدی
1 سال قبل

با سلام . همه دوستان نظرات شون قابل احترام است درسته رمزارز فضای بسیار پرریسکی داره و در واقع اصل تجارت هم همینه . در تمام بورس های دنیا شما توقع ندارید که صبح از خواب پامیشید سرمایه جاری داخل بورستان سقوط نکرده باشد در واقع این قمار نیست و اصل تجارته . به نظر من لونا مجددا به آخرین قیمت روبه بالاش برمیگرده و قیمت 103 دلار و باز تجربه خواهد کرد .

فرشید
فرشید
1 سال قبل

سلام من روی .000003وارد شدم ۲۰۰ دلار خریدم دو هزار درصد یک شبه سود کردم.ولی هیچ کدام نفروختم بازم.
چون میدونم دوسال دیگه حداقل ۱۰۰ هزار دلار میشه

علی
علی
1 سال قبل

سلام دوستان من 3ه میلیاردتومان ضررکردم .دیشب 100میلیون تومان دوباره خریدم . امیددارم وخوشبین هستم که این ارز ولوبشه 1 دلار غوغا به پا می کند

محمد
محمد
پاسخ به  علی
1 سال قبل

میشه کمتر ببندی

ابراهیم
ابراهیم
1 سال قبل

من هنوز تو شوک هستم که چی شد

ابراهیم
ابراهیم
1 سال قبل

من هنوز تو شکم که چی شد.

حبیب
حبیب
1 سال قبل

واقعا تو بازار ارز هر اتفاقی ممکنه بیفته شاید همین بیت کویین یه روزی نابود بشه….

وارتان
وارتان
1 سال قبل

عرض درود ،،‌همه کسانی که در کریپتون سرمایه گذاری می‌کنند،کاملا ميدونند که این سر،آیه گذاری یه قمار هست و خودشون رو به اون راه میزنند ،، زمانی که افزایش پیدا می‌کنه خوب اعتماد به نفس پیدا میشه حتی برای خرید بیشتر ، حالا هم که افت کرده حتی به صفر هم برسه بایستی ریسک رو قبول کرد ، همونطور که ریسک افزایش رو قبول داری بایستی ریسک کاهش رو هم پذیرفت

رحمان
رحمان
1 سال قبل

من یه مقدار رو 4سنت وارد شدم و یه مقدار رو 0.00007
امیدوارم که دیگه صعودی بشه

امیر
امیر
1 سال قبل

من با امید برگشت 0.057 وارد شدم که الان در حال حاضر نزدیک صفر شده پولم. کلا نظر مثبتی که روی ارزها داشتم همه از بین رفت و حتی به خود بیت کویین هم دیگه اعتمادی ندارم و بازار خوب رو فارکس میدونم

حامی
حامی
1 سال قبل

به نظرم هیچ کسی ازین حالت ریزش luna سود نمیکنه , نه سازندگانش , نه نهنگ ها نه تریدرها . در یک کارخانه که بسته بشه اول از همه صاحب کارخانه لطمه میبینه , سهام داران و در آخر کارگر .پس باید به آینده امیدوار بود.
برمیگرده با قدرت

فرهاد
فرهاد
1 سال قبل

چون سرمایه های بزرگی دراین پروژه واردشده برای احیای اونهاهم که شده سرمایه گذاران پشتیبانی میکنندولی ممکنه مدت زیادی طول بکشه

مریم
مریم
پاسخ به  فرهاد
1 سال قبل

مثلا چقدر

فرید
فرید
1 سال قبل

واقعا ضرر بزرگی کردم و دیگه از سرمایه گزاری تو این بازار و گذشتن از حق خودم و صرف کردنش تو این بازار خسته شدم

سعید براقی
سعید براقی
1 سال قبل

سلام دوستان ارز ترا لونا به هیچ وجه از بین نمی رود چون تمامی ارزهای دیجیتال در خطر قرار خواهند گرفت اما این آشفتگی فعلا بر طرف نمی شود و زمان بر خواهد بود تا دوباره به حالت عادی برگرد د باید صبر کرد من ضرر زیادی در این ارز متحمل شده ام امیدوارم هر چه زودتر سروسامان بگیرد و تمامی کسانی که این ارز را دارند به پولشان برسند

ebrahimtorabi
ebrahimtorabi
1 سال قبل

سلام،این که همیشه و تمام تحلیلگران و پیش بینی‌ها درسطح بازار اطلاع رسانی میکنند که باید با سرمایه مازاد وارد بازار شد و روی چند ارز سرمایه گذاری کرد دقیقا این گونه پیش آمدهاست که الان نمونه بارزش همین لونا هست شاید که بکلی از رده بازار محو شود پس جوری وارد بازار شوید که هم جای جبران داشته باشد این طور پیش آمدها از خصوصیات بازار هست همانطور که بعضی ارزها ناگهان اوج میگیرن و طعم شیرین سود دارند درعوض سقوط تلخ و ضرر سنگین هم دارند بنابراین این تجربه بزرگی برای کل بازاریان هست و از این اتفاقها باز هم در آینده خواهیم دید،با علم و تجربه و دانش کافی وارد بازار شوید

سیدرسول
سیدرسول
1 سال قبل

منم میخام ورود کنم ولی دو دل هستم

هادی
هادی
1 سال قبل

من رو ۲ ریال خریدم فقط برسه به ده تومن من راضی هستم یک میلیارد خریدم 🤣

عبدالله
عبدالله
1 سال قبل

من نصف مایه رو33تتر لونا خریدم ونصفشو رو 4تتر خریدم نفروختم والان تمام سرمایم پرید فکر نمیکردم لونا سقوط کنه تو خوابم باورش سخته

نورالدین
نورالدین
1 سال قبل

ما رو ک بدبخت کرد

داوود
داوود
1 سال قبل

من 100000لونا خریدم در دراز مدت احیا میشه فرصت خوبیه برای حرید

ارسلان
ارسلان
1 سال قبل

ترا یک پایگاه بسیار قدرتمند اصلاح ایجاد کرده وصرافی ها وبیت کوین وارزهای معتبر هم دارن به این اصلاح روند کمک میکنن واگر علمی ومعقول باشه که صددر صد باید برگرده واگر نه کل بازار کریپو یک پروژه گسترده کلاهبرداری است .که امروز لونا وفردایک ارز معتبر دیگه.

میلاد
میلاد
1 سال قبل

من امروز بعد چند ماه کیف پولم رو باز کردم و باورم نمیشد ده هزار دلار لونایی که داشتم شده بود 286 تومن تو بازار کریپتو ضرر کرده بودم ولی این دیگه قابل باور نیست

بدبخت بیچاره
بدبخت بیچاره
1 سال قبل

من تقریبا رو دو دلار ورود کردم ۶۰ میلیون یه شبه ناپدید شد، برای همیشه از کریپتو خارج میشم، لعنت به تو که داغون کردی

مهدی
مهدی
1 سال قبل

من از ۴ دلار که ۵تا لونا خریدم تا ۰.۰۰۴ دلار که ۲۰۰۰تا خریدم ریسک کردم و شاید برگرده

شهریار
شهریار
1 سال قبل

من 5هزاردلارضررکردم. 300دلارهم دادم لونا به امیدجبران ضرراگرنشداین 300هم بالای بقیه ضرر

سید بابک هاشمی
سید بابک هاشمی
1 سال قبل

تنها راه نجات و با ارزش کردن توکن در این شرایط می تونه توکن سوزی باشه ،نه افزایش توکن بی پشتیبانی
امیدوام این موضوع رو یکی به مدیران بی خاصیت لونا برسونه
در این زمان ۷۰۰میلیون من رو با اضافه کردن توکن هاشون رسوندن به ۳دلار

حداقل از بی‌بی دوج یاد بگیرن

محمدرضا
محمدرضا
1 سال قبل

واقعا تاسف داره،اینهمه ریزشمن تو0/030وارد شدم فکر نمی‌کردم رها بشه………
یه صفر دیگه از دست داد……
حیفیه زمانی تا صدور بیست دلار هم رفت.

عبدالله
عبدالله
1 سال قبل

دو حالت داره
یک اینکه بازار روند صعودی بگیره و سرمایه 1/5میلیارد دلاری دو کوان که گفته وارد میشود باعث تقویت ustو رسیدن به یک بشود که این قدم لونا رو تا از 0.005به 50سنت میرسونه و کم کم روند صعودی میگیره و نهنگ ها وارد میشوند و کمتر از ده روز به ده دلار میرسه همه چیز تا سه روز دیگه مشخص میشه اگر برگرده برمیگرده وگرنه تمام
دومین حالت عملیات نجات لونا با شکست روبرو میشه و لونا به شت کوین تبدیل میشه و بازگشتی نخواهد داشت نهایت بعد از دوسال به 0.05میرسه و ارزش بازارکریپتو سقوط خواهد کرد و سرمایه گذاری کم میشود اعتماد از بین خواهد رفت

علی
علی
پاسخ به  عبدالله
1 سال قبل

خب اگه مذکر نباشه پس مونث هست. آخه این هم شد نظر برادر جان.

مسلم
مسلم
1 سال قبل

لونا فعلا به کف قیمت عرضه رسید و اگه میخواد صفر سود باید از کل صرافیها حذف و از مارکت گپ هم چنان حذف شود لونا فعلا قابل معامله است و تا اخر هفته اینده قفل قیمتش به یک دلار میرسد و ثبات پیدا میکند و باشروع رشد بیت کوین استارت میخوره به امید خدا

حمید
حمید
1 سال قبل

به نظرم نه تنها ارز لونا بلکه دوران تمام ارزهای دیجیتال به سر اومده و این پایانه کاره

جواد
جواد
1 سال قبل

من پله کانی زیر قیمتهای 50دلار وارد شده انم و امیدوارم که لونا صعودی باشه

سیاوش
سیاوش
1 سال قبل

من کلی سرمایه گذاری کردم تو لونا و امیدوارم که برمیگرده دلم مثل آینه روشنه

جواد
جواد
1 سال قبل

چی میشه آخرش من دو روزه اعصابم خرابه ۱۰ میلیون ضررکردم

امیر حبیبی
امیر حبیبی
پاسخ به  جواد
1 سال قبل

داداش من ۲۵۰ میلیون ضرر کردم دارم سکته میکنم

Naby
Naby
پاسخ به  جواد
1 سال قبل

من ۱۰۰ ملیون ضرر کردم داغون شد زندگی من

مسعود
مسعود
1 سال قبل

من روی ۳۳دلار خریدم وبینهایت ضرردادم. فقط درهرشرایط بایدقوی بود وبااینکه کل نقدینگیم رفته اما نامیدنمیشم حتی اگرصفربشه.باززندگی فرصتهای بیشمارداره.درشرایطی این پیام میذارم که وحشتناک ضررکردم..یاخق

محمد
محمد
1 سال قبل

من رو 1 دلار وارد شدم و امید دارم که بر میگرده ارز قوی ایه اگر این صفر بشه دیگه هیچوقت تو مارکت کریپتو سرمایه گذاری نمیکنم

وحید
وحید
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

فک کنم وقتشه خداحافظی کنی با کریپتو

حسین
حسین
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

من رو 10 تومن خریدم ایشالله برگرده

شهرام
شهرام
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام ما هم همین فکرو کردیم ۵۰ تومنی خرید زدیم ولی همش رفت داداش

متین
متین
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

پس دیگه سرمایه گذاری نکن که صفر شد

پربسا
پربسا
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

از همین حالا فاتحشودبخون

اقا مهدی
اقا مهدی
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

میرع بالا غصه نخور 👑⚘