ارز شیبا

ارز شیبا اینو چیست؟ راهنمای ویژگی ها و سرمایه گذاری

اگر این سوال برای شما نیز به وجود آمده است که “شیبا چیست؟” جای تعجب نیست. ارز دیجیتال شیبا بدون داشتن پروژه و پشتوانه قوی در ماه های ابتدایی 2021 از چنان رشد قیمتی سریعی برخوردار بوده است که مورد توجه اکثر تریدرها و سرمایه گذاران بازار رمز ارزها قرار گرفته است. Shiba Inu یا رمز ارز شیبا الهام گرفته از یک سگ ژاپنی است و اشتراکات و شباهت های زیادی با دوج کوین دارد به طوری که بسیاری ارز شیبا را به عنوان نسخه جدید از ارز دوج کوین می شناسند. اگر علاقه مندید با این ارز بیشتر آشنا شوید و قصد سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال شوخی (میم کوین) را دارید در این مقاله هر آنچه که در مورد عملکرد و ویژگی های آن باید بدانید بررسی شده است. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

ارز دیجیتال شیبا در آگوست سال 2020 راه اندازی شده و در اوایل سال 2021 از رشد و محبوبیت چشمگیری برخوردار بود.

در اوایل سال 2021 آلت سیزن (فصل آلت کوین ها که در یک دوره زمانی قیمت آلت کوین ها شروع به افزایش می کنند) با موج زیادی از توکن هایی با نماد سگ و الهام گرفته از دوج کوین مواجه شد. اگر چه بسیاری در این توکن ها سرمایه گذاری کرده و سود های قابل توجهی کسب کردند، ولی خیلی از تحلیلگران حضور این دسته از توکن ها را که پشتوانه فنی چشمگیری نداشتند، نوعی شوخی در بازار ارزهای دیجیتال تلقی کردند.

هرچند که ارز دیجیتال شیبا اینو در ابتدا کاملا شبیه دوج کوین به نظر میرسد، اما ورود اين ارز به بازار با شعار قاتل دوج کوین (Dogecoin Killer) بود. در واقع سایت رسمی این ارز دیجیتال خود را به این نام معرفی کرده بود.

SHIBA INU سه دلیل برای ایجاد ارز دیجیتال شیبا را به شکل زیر اعلام می کند:

  • “ما از صفر شروع کردیم ، با صفر.”
  • “ذهن های درخشان تیم پشت شیب هرگز قبلاً با یکدیگر همکاری نکرده بودند.”
  • “ما سگ های شیبا اینو را دوست داریم.”

توکن شیبا اینو که با نماد SHIB شناخته میشود، اولین ارزی است که در صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap لیست شده است. این صرافی با هدف ایجاد بستری برای تبدیل کوین های مختلف به شیبا توسط سازنده این ارز دیجیتال، راه اندازی شده است.

توکن شیبا اینو مبتنی بر استاندارد ERC-20 است؛ استاندارد ERC-20 مجموعه قوانینی است که اجازه ساخت توکن ها را در بستر بلاک چین اتریوم صادر میکند.

چه چیزی SHIBA INU را منحصر به فرد می کند؟

وب سایت SHIBA INU از هنرمندان با علاقه مند و الهام گرفته از سگ ها از سراسر جهان دعوت می کند تا “جنبش هنری شیبا” را به منظور ورود جامعه این ارز دیجیتال به بازار توکن های NFT پرورش دهند.

SHIBA INU همچنین یک کمپین با استفاده از لبخند آمازون به منظور جمع آوری کمک های مالی برای نجات سگهای واقعی و زنده نژاد شیبا تحت عنوان انجمن نجات Shiba Inu ایجاد کرده است.

خرید و فروش ارز شیبا اینو با بهترین قیمت و به صورت لحظه ای و تمام اتوماتیک در سایت پی 98 امکان پذیر است. برای آشنا با بهترین گزینه ها برای ذخیره سازی این رمز ارز مقاله معرفی بهترین کیف پول های شیبا را مطالعه نمایید.

SHIB token

نقشه راه و برنامه بلندمدت شیبا اینو چیست؟

بنیانگذار این شبکه نقشه راه توسعه و گسترش این پروژه را اینگونه شرح میدهد : 

  • اگر شما فعال شبکه اجتماعی هستید، با مطرح کردن ارز شیبا  میتوانید به  ما کمک کنید.
  • اگر دارای صرافی در حوزه رمز ارزها هستید، می‌توانید ارز شیبا را در صرافی خود لیست کنید.
  • اگر به عنوان توسعه دهنده در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعالیت میکنید،میتوانید هر ایده ای که دارید را با ما در میان بگذارید. عده ای پیشنهاد می‌ دهند که اجرای ییلد فارمینگ، ایده مارکتینگی خوبی است. اگر شما هم قادر به اجرای چنین برنامه هایی هستید، آن ها را مطرح کنید تا دیگران با شما همراه شوند.

با مطالعه این نقشه راه احتمالا متوجه شده اید که با نوع جدیدی از توسعه پروژه مواجه شده ایم. تا به حال ندیده ایم که خالقی این چنین نسبت به شبکه و ارز خود خنثی و بی تفاوت باشد. البته که این نیز نوعی استراتژی است و کاملا آگاهانه بی تفاوت است. این مسئله باعث به وجود آمدن برخی بدبینی ها درباره آینده ارز شیبا شده است.

آیا استخراج شیبا امکان پذیر است؟

قطعا هر سرمایه گذاری از این ایده دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال بدون پرداخت پول استقبال میکند و رشد صعودی ارز شیبا شاید شما را به این فکر انداخته باشد که در این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید اما به دلیل نوسانات آن و یا اینکه پروژه قوی ای ندارد مایل باشید پولی پرداخت نکنید و از روش های مانند استخراج شیبا آن را به صورت رایگان به دست آورید.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، شیبا اینو دارای یک بلاک چین اختصاصی نیست و این توکن مبتنی بر بستر اتریوم ساخته شده است. نکته ای که لازم است بدانید این است که امکان ماین یا استخراج شیبا اینو یا دیگر توکن‌های مبتنی بر اتریوم وجود ندارد. پس از تاسیس شبکه، در همان ابتدای کار توکن ها توسط سازنده ی شبکه بر روی بلاک چین اتریوم عرضه می‌شوند.

توکن های بسیاری بر بستر اتریوم ایجاد شده اند و نمی توان هیچ کدام از آنها را به صورت مستقیم استخراج کرد اما این به این معنی نیست که نمیتوان شیبا را بدون خرید مستقیم به دست آورد.

روشی که وجود دارد استخراج اتریوم و تبدیل آن به توکن SHIB یا بی نهایت توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 است.  البته لازم است بدانید که حتما لازم نیست اتریوم استخراج کنید و بیت کوین یا هر کوین دیگری که مبتنی بر سیستم PoW است را می توان استخراج نمود و سپس آن را تبدیل به شیبا کرد. اما از آنجایی که ارز شیبا بسیار شبیه دوج کوین است و همچنین استخراج دوج کوین ارزانتر و آسانتر از بیت کوین است، میتوانید ابتدا دوج کوین را استخراج کنید سپس آن را تبدیل به توکن SHIB  کنید و این چنین شعار شیبا را به حقیقت تبدیل می کنید و دوج کوین را به قتل میرسانید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments