ارز RNDR

معرفی ارز RNDR و بررسی ویژگی های رندر توکن (Render Token)

رندر توکن (RenderToken) به‌ عنوان شبکه‌ ای عمل می‌ کند که کاربرانی را که می‌ خواهند کار خود را با محاسبات GPU رندر کنند، به یکدیگر متصل کند تا فرآیند رندر را سرعت بخش و کارآمدتر کند. ارز RNDR توکن بومی این شبکه می باشد که در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

رندر توکن (RNDR) چیست؟

RNDR یک شبکه رندر GPU توزیع شده است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هدف آن این است تا آرتیست ها و استودیوهایی که به قدرت محاسباتی GPU نیاز دارند را متصل کند به شرکای ماینینگ که مایل به اجاره قابلیت های GPU خود هستند.

RNDR که در سال 2017 راه اندازی شد، اولین فروش توکن عمومی خود را در اکتبر همان سال برگزار کرد. پس از آن یک دوره فروش خصوصی را برگزار کرد که از ژانویه 2018 تا مه 2018 طول کشید، که در آن مجموعا 117,843,239 RNDR و هر کدام با قیمت 0.25 دلار فروخته شد.

در طول دوره فروش خصوصی، کاربران اولیه وارد شبکه آزمایشی بتا RNDR شدند، جایی که اپراتورها و هنرمندان نود بتا با تیم RNDR در ساخت و آزمایش شبکه تا زمان راه‌ اندازی عمومی آن در 27 آوریل 2020 همکاری مشترک داشتند.

🟥 اگر قصد سرمایه گذاری در ارز رندر توکن را دارید می توانید از خدمات خرید و فروش ارز RNDR در سایت پی 98 استفاده نمایید.

ارز RNDR چگونه کار می کند؟

RNDR یک توکن کاربردی ERC-20 است که توسط هنرمندان در شبکه برای تبادل قدرت محاسباتی GPU از ارائه‌دهندگان GPU (اپراتورهای گره) استفاده می‌ شود.

RNDR از ترکیبی از سیستم اثبات کار دستی و خودکار استفاده می‌ کند تا تأیید کند که تمام آثار هنری قبل از پرداخت و انتشار آثار با موفقیت ارائه شده است.

با استفاده از ویژگی‌ های امنیتی ذاتی بلاکچین اتریوم، دارایی‌ های اختصاصی پس از آپلود هش می‌ شوند و به صورت تکه‌ ای برای رندر شدن به گره‌ ها ارسال می‌ شوند. تمام پرداخت‌ های RNDR در حین فرایند رندر در حساب امانی (escrow) ذخیره می‌ شوند و پس از تأیید دستی توسط هنرمند سفارش‌ دهنده کار موفق، برای اپراتورهای گره منتشر می‌ شوند.

برای جلوگیری از عوامل مخرب در هر دو پایگاه کاربر، تمام دارایی‌ های ارائه‌ شده در شبکه تا زمانی که پرداخت با موفقیت انجام نشود، واترمارک می‌ شوند، پس از آن، ممکن است رندرهای بدون واترمارک دانلود شوند، و تمام پرداخت‌ ها تا زمانی که به‌ طور دستی تأیید شوند که درست ارائه شده‌ اند، در حساب امانی نگه داشته می‌ شوند.

نام توکنرندر توکن
نماد توکنRNDR
نوع توکنERC-20
آدرس کانترکت0x6de037ef9ad2725eb40118bb1702ebb27e4aeb24
حداکثر عرضه536,870,912
کیف پول هابهترین کیف پول های ارز رندرتوکن

تیم توسعه دهنده RNDR

تیم RNDR با حمایت شرکت مادر OTOY، در خارج از لس آنجلس، با اعضای تیم در سراسر جهان مستقر است.

هیئت مشاوران رندر دارای رهبران صنعتی مانند آری امانوئل (مؤسس و مدیر عامل WME)، جی جی آبرامز (رئیس و مدیر عامل Bad Robot Productions) و برندن ایچ (موسس و مدیر عامل نرم افزار Brave و BAT) هستند که همه RNDR را در ظرفیت های مختلف برای پر کردن شکاف بین ایجاد سیستمی که هم برای جوامع ارز دیجیتال و هم برای خطوط لوله تولید استودیو هالیوود جذاب باشد، توصیه کرده اند.

ارز RNDR

چشم انداز و هدف آینده RNDR چیست؟

شبکه رندر، یک شبکه رندر بسیار کارآمدتر، قدرتمندتر و با مقیاس پذیری گسترده تر را ایجاد می کند.

شبکه رندر برای اتصال کاربرانی که به دنبال انجام کارهای رندر هستند با افرادی که دارای پردازنده‌ های گرافیکی غیرفعال برای پردازش رندرها هستند، طراحی شده است.

مالکان برای دریافت و تکمیل کارهای رندر از OctaneRender برای اتصال GPU های خود به شبکه Render استفاده می کنند. کاربران RNDR را برای فردی که کار رندر را انجام می دهد ارسال می کنند و OTOY درصد کمی از RNDR را برای تسهیل تراکنش و اجرای شبکه رندر دریافت می کند.

هنگامی که آنها GPU های بیکار خود را در شبکه Render ثبت کردند، این صاحبان GPU به “اپراتور های Node” تبدیل می شوند و می توانند ارز RNDR را به دست آورند. آنها این کار را با پذیرش کارها از کاربرانی که نیاز به رندر کردن کار دارند و معروف به “Creators” هستند انجام می دهند. Creator ها، فایل های خود را به شبکه Render ارسال می کنند، جایی که آنها به اپراتورها اختصاص داده می شوند. Render درصد کمی از RNDR پرداخت شده را به منظور حفظ شبکه و تسهیل تراکنش دریافت می کند.

مقیاس پذیری شبکه

مقیاس کردن قدرت رندر GPU با فناوری رندر سنتی بسیار دشوار است. محدودیت‌ هایی برای انجام رندر به صورت محلی، در شبکه یا حتی در فضای ابری وجود دارد. بدون سیستم غیرمتمرکز که ردیابی می‌ کند و کارهای رندر را مدیریت می کند، استفاده بهینه از GPU ها در سراسر جهان غیرممکن است.

شبکه GPU خواب

پردازنده‌ های گرافیکی، کارآمدترین سخت‌ افزار رندر، اکنون یک جزء استاندارد در هر تلفن و رایانه شخصی هستند. با این حال، سیستم فعلی ناکارآمدی های بسیاری را در خود جای داده است. بیشتر پردازنده‌ های گرافیکی توسعه‌ دهندگان زمانی که کار خود را ارائه نمی‌ کنند، بیکار می‌ مانند و نیروی بالقوه زیادی را در انتظار بهره‌ برداری می‌ گذارند.

استفاده بهتر برای قدرت GPU

امروزه مقدار زیادی از توان GPU در ماینینگ اثبات کار (Proof-of-Work) استفاده می‌ شود، جایی که GPU ‌ها برای حل توابع حسابی دلخواه به منظور تأمین قدرت و امنیت پایه برای شبکه‌ های کریپتو مربوطه خود مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اما استخراج PoW ذاتاً ناکارآمد است و قدرت واقعی را در پردازنده‌ های گرافیکی تلف می‌ کند. رندر آینده بهتری را متصور است، جایی که این شبکه با همان کاری که پردازنده‌ های گرافیکی برای انجام آن طراحی شده‌ اند، توانمند می‌ شود: زنده کردن دیدگاه‌ های خلاقانه.

مدیریت حقوق دیجیتال

هیچ مکان ذخیره سازی قابل دسترسی جهانی برای هنرمندان وجود ندارد که بتوانند آثار خود را ذخیره کنند و بدانند که مال آنهاست. از طریق بلاکچین و پروتکل ذخیره سازی مبتنی بر دفتر کل شبکه RNDR™، هنرمندان می توانند طرح ها و خلاقیت های خود را ذخیره کرده و به آنها دسترسی داشته باشند.

موارد استفاده شبکه رندر

در ادامه به برخی از مهم ترین کاربردهای رندر توکن و شبکه آن اشاره شده است:

  • رسانه ها
  • صنعت
  • واقعیت افزوده
  • واقعیت ترکیبی
  • بازی
  • پزشکی
  • واقعیت مجازی

مزایای ارز RNDR

با پیوستن به شبکه Render Token مزایای زیادی به دست می آید. این پروتکل به هر کسی که یک GPU مدرن دارد این امکان را می‌ دهد تا در ازای توکن‌ ها، قدرت رندر خود را به اشتراک بگذارد. کاربران عادی به روشی ایمن و ساده سود کسب می کنند و مشتریان می توانند در هزینه های سرمایه گذاری سخت افزار صرفه جویی کنند. به این ترتیب، رندر توکن فاصله بین عرضه و تقاضای GPU را پر می کند.

🔻 مقیاس پذیری : یکی از الزامات اصلی Render توسعه یک شبکه مقیاس پذیر بود. مدل کسب و کار ارائه GPU مستلزم آن است که شبکه بتواند برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد به صورت خطی، مقیاس را افزایش دهد. این پروتکل از فناوری بلاک چین برای ارائه یک جایگزین کارآمد، قدرتمند و توانا در بازار استفاده می کند. کاربران رندر توکن می توانند فایل های پیچیده ای را پردازش کنند که تکمیل آنها به صورت محلی دشوار است.

🔻 گزینه ها : کاربران رندر توکن گزینه های بیشتری دارند. آنها می توانند محیط های قوی تری ایجاد کنند. قابلیت گسترش شبکه به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که چشم انداز تعاملی و همه جانبه تری طراحی کنند.

🔻مدیریت حقوق دیجیتال : یکی دیگر از خواسته های اصلی تیم توسعه دهنده رندر توکن، سیستم های مدیریت دیجیتال آن است. در حال حاضر، هیچ مکان ذخیره سازی پذیرفته شده جهانی و قابل دسترسی جهانی برای سازندگان محتوا وجود ندارد. گزینه های فعلی در بازار همه متمرکز هستند. متأسفانه، این باعث می‌ شود که سازندگان در معرض پلتفرم‌ های متمرکزی قرار بگیرند که می‌ توانند داده‌ های خود را بدون هشدار سانسور یا حذف کنند.

Render Token از تغییرناپذیری فناوری بلاک چین برای اطمینان از محافظت از حقوق سازنده استفاده می کند. به این ترتیب هنرمندان و توسعه دهندگان محتوا می توانند استفاده از آثار خود را بهتر کنترل کنند. به طور چشمگیری، شبکه را می توان برای خودکارسازی پرداخت حق امتیاز نیز راه اندازی کرد. این سیستم ها پتانسیل نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بیشتری را برای توسعه دهندگان فراهم می کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments