ارز دیجیتال موباکس چیست؟

ارز دیجیتال MBOX چیست؟ معرفی، بررسی و نحوه کارکرد پلتفرم MOBOX (موباکس)

ارز دیجیتال MBOX توکنی است متعلق به پلتفرم موباکس (MOBOX) با محوریت جامعه گیم فای (GameFi) که به کاربران خود بابت مشارکت و لذت بردن از این فضای گیمینگ، پاداش می دهد. به پروژه های مرتبط با بازی ها، DeFi و NFT، گیم فای یا GameFi گفته می شود.
موباکس، با استفاده از اقتصاد توکنی (با نشان اختصاری MBOX) فضای مالی را با فضای گیمینگ ادغام کرده است. این پلتفرم سعی دارد با تلفیق بهترین های DeFi و NFT، یک تجربه عالی و همیشگی در اکوسیستم بازی های رایگان که برای درآمدزایی مناسب هستند (F2P2E)، ایجاد کند.

توکن موباکس

ارز دیجیتال MBOX چیست؟

طبق مواردی که تیم ارز دیجیتال MOBOX در وبسایت رسمی خود به آنها اشاره کرده است، سرگرمی های آنلاین با توجه به انواع مختلفی که دارند، همیشه در یک رقابت تنگاتنگ با یکدیگر بوده اند. این عرصه تلاش بسیاری از شرکت های انحصاری را در بر داشته است تا با ارائه بازی ها و محصولات خود، توجه، زمان و سرمایه مخاطبین زیادی را به خود اختصاص داده است.

سیستم پاداش دهی از قدیم در بین بازی ها و سرگرمی ها بوده است. اصلاً همین پاداش گرفتن است که بازی را جذاب می کند. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، علاوه بر خود بازی ها، سیستم پاداش دهی آن ها هم ارتقا یافت. به عنوان مثال در بازی Pokemon GO کاربران با جست و جو کردن می توانند پوکمون مورد علاقه خود را بدست آورند و  در این مسیر به رقابت با سایرین می پردازند.

با این همه، هنوز یک جای کار ایراد دارد! به عقیده تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال MBOX، با وجود تمام وقت، حوصله و هزینه ای که مصرف کنندگان برای این گونه بازی ها می پردازند، پاداشی که در قبال آن می گیرند چندان چنگی به دل نمی زند. این نابرابری تا جایی است که در سال 2020، مبلغ 87 میلیارد دلار از جانب گیمر ها خرج بازی ها شده است در حالی که مبلغ 0 دلار از این سرمایه به آنها بازگشته است.

در مجموع، می توان گفت که موباکس (MOBOX) یک پلتفرم گیمینگ است که ییلد فارمینگ (Yield Farming)، توکن های غیر مثلی (NFT) و دیفای (DeFi) را بر روی شبکه زنجیره هوشمند بایننس (Binans Smart Chain) تلفیق کرده است تا یک اکوسیستم در آمد زایی رایگان از طریق بازی (Free To Play, Free To Earn) را فراهم سازد.

همان طور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم، ارز MBOX یا MOBOX (موباکس) بر آن است تا به صورت رایگان، با استفاده از برترین های اقتصاد غیر متمرکز (دیفای) و توکن های غیر قابل معاوضه (NFT) یک فضای جذاب گیمینگ با پاداشی مناسب برای جامعه گیمر ها و علاقه مندان به سرگرمی آنلاین فراهم آورد. چشم انداز این پلتفرم این است که هیچ متاورس NFT مفرد نباشد؛ بلکه هر متاورس را می توان به یکدیگر متصل کرد و از طریق قابلیت همکاری ان اف تی بین بازی ها و پلتفرم ها، به هر NFT منحصر به فرد، ابزار افزایشی داد.

اکوسیستم و کارکرد ارز دیجیتال MBOX (موباکس)

تلاش هر شرکتی بر آن است که توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب کند. حال این توجه می تواند پول، زمان یا بازدهی افراد باشد. اما مزایای اقتصادی آن معمولاً یک طرفه است که بیشتر به سمت آن کمپانی میل می کند.

پلتفرمی که ارز دیجیتال MBOX به آن تعلق دارد، به کمک مجموعه ای از ابزار ها و قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) محیطی را فراهم کرده است که یک اکوسیستم کاملاً غیر متمرکز را به کمال می رساند؛ فضایی که در آن کاربران بابت مشارکت در آن، پاداش دریافت می کنند.

کلیه کسانی که به بازی در پلتفرم موباکس مشغول هستند، می توانند با ذخیره کردن توکن های فعال در استخرهای نقدینگی این پلتفرم و یا استیبل کوین های خود، برای خود سودآوری کنند. این کار همان ییلد فارمینگ است که در ابتدا به آن اشاره کردیم. این سیستم به صورت تمام خودکار، درآمد ها را به استخرهای نقدینگی انتقال می دهد. علاوه بر آن، راه دیگری که به کاربران MBOX امکان درآمدزایی می دهد، یافتن صندوق هایی خاص در خود بازی است. به کاربرانی که موفق به باز کردن این صندوق ها شوند، یک توکن غیر مثلی (NFT) تعلق می گیرد.

اکوسیستم موباکس

از آنجایی که توکن MBOX این قابلیت را دارد که به عنوان یک NFT در بلاک چین و بازی های مختلف مورد استفاده قرار گیرد، به آن لقب MOMO NFT (مومو ان اف تی) نیز داده شده است.

بنیانگذاران پلتفرم و ارز موباکس (MOBOX)

بنیانگذاران پلتفرم و ارز دیجیتال MBOX سابقه ای چند ساله در اپلیکیشن های Dapp دارند. آنها از سال 2018 در این فضا فعالیت می کردند و با تکیه بر تجربه و آگاهی بالا در برنامه نویسی قرارداد های هوشمند، مبلغی حدود 4 میلیارد دلار را در این برنامه های Dapp جابه جا کرده اند.

پلتفرم موباکس یا MOBOX، تیم خود را با حضور افرادی از سراسر جهان تشکیل داده است تا یک تیم کاملاً بین المللی را برای برنامه های خود گرد هم آورد. برنامه های غیر متمرکز قبلی این تیم، به عنوان اولین بازی موفق Dapp شناخته شد که معرفی آن در لانچ پد بایننس انجام گرفت.

کیف پول موباکس

ارز MBOX را در کجا ذخیره کنیم؟

به اعتقاده تیم سازنده این پروژه، اولین قدم برای افزایش کاربران، ساده سازی امکان دسترسی می باشد. از این رو آنها این امکان را فراهم آورده اند تا کاربران به ساده ترین روش ممکن، بتوانند دارایی مورد نیاز خود برای این پلتفرم و یا ارز دیجیتال MBOX را در کیف پول های دیجیتال خود ذخیره کنند.

پلتفرم موباکس (MOBOX) یک کیف پول غیر متمرکز و متمرکز را فراهم آورده است که یک تجربه یکپارچه، برای هر برنامه ای روی این پلتفرم را ارائه می دهد. ضمن اینکه کاربران می توانند ارز دیجیتال MBOX خریداری شده خود را (که در ادامه به نحوه خرید آن خواهیم پرداخت) در آن ذخیره کنند.

همچنین کاربران این امکان را دارند تا با استفاده از حساب های کاربری خود در فضای مجازی، یک حساب در این کیف پول ایجاد کنند و کلیدهای خصوصی خود را بر روی ابر (Cloud) خود ذخیره کنند. این باعث می شود که کاربران، با پروسه ای رو به رو باشند که از قبل با آن آشنا هستند و همزمان همه چیز را برای خود امن و غیر متمرکز نگه داند؛ با اطمینان از این که کلید های کاربران، پول آنها می باشد.

هر دو دسته از کاربران سیستم عامل های IOS (آی او اس) و Android (اندروید) می توانند از طریق اپل استور و گوگل پلی، این کیف پول را با نام “MOBOX” برای خود تهیه کنند. ضمن اینکه امکان نصب این والت نرم افزاری، بر روی مرورگر کروم (Chrom) به عنوان یک افزونه نیست، وجود دارد.

شما همچنین می توانید از دیگر کیف پول های با سابقه و محبوب بازار ارزهای دیجیتال، که به شرح زیر می باشند، برای ذخیره سازی توکن MOBOX (موباکس) خود استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با کیف پول های ارز موباکس (MBOX) توصیه می شود به مقاله معرفی والت های این رمز ارز از طریق لینک مشخص شده مراجعه نمایید.

پیش بینی آینده و قیمت ارز دیجیتال MBOX (موباکس)

معمولاً پلتفرم هایی از این قبیل، محبوبت خوبی بین علاقه مندان به دست می آورند. برخی دیگر از موارد مشابه به ارز دیجیتال MBOX را اگر بخواهیم مثال بزنیم، می توانیم به رمز ارز وینک (WIN) و یا اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) اشاره کنیم.

پلتفرم موباکس هم با توجه به این که به ایجاد ارتباط بین 3 بلاک BSC, Ethereum و Tron، و امکان انتقال NFT در این شبکه ها، به نظر قصد دارد پیشرفت بزرگی را در عرصه های بازی ها و سرگرمی های درآمدزا در محیط بلاک چین ایجاد کند.

پیش بینی قیمت کیون ها با این که همیشه تضمین نمی شود، اما به موارد مختلفی از قبیل توسعه دهندگان یک پروژه، نقشه راه یا رد مپ آنها، سهولت کاربری و غیره بستگی دارد.

نقشه راه (RoadMap) ارز دیجیتال MBOX

با توجه به برنامه هایی که تیم توسعه دهنده ارز موباکس (MOBOX) تا کنون به انجام رسانده اند و برنامه هایی که در آینده قصد تکمیل آن را دارند، می توان این احتمال را داد که افزایش مخاطبین این پلتفرم، افزایش قیمت و آینده خوب این پروژه را به همراه خواهد داشت.

از این موضوع هم نباید غافل شد که این رمز ارز به تازگی به لیست ارزهای صرافی مشهور بایننس اضافه شده است. معمولاً اضافه شدن یک رمز ارز به لیست صرافی های بزرگ، به رشد قیمت آن کمک چشمگیری می کند.

نقشه راه MBOX

در تصویر بالا می توانید نقشه راه ارز دیجیتال MBOX را مشاهده کنید. این تصویر برگرفته از وبسایت رسمی موباکس می باشد که می توانید برای جزئیات بیشتر به آن مراجعه کنید.

در راستای سهولت هرچه بیشتر شما عزیزان، تیم Pay98 با توجه به استقبالی که از ارز دیجیتال MBOX شاهد بود، امکان خرید و فروش این رمز ارز را فراهم آورد. شما می توانید تمامی مراحل خرید و فروش موباکس (MBOX) را طبق مطلب پیوست شده دنبال کنید و در کمترین زمان و امن ترین شرایط، با حساب بانکی فعلی خود و یا طریق های دیگر، به خرید یا فروش این کوین، در کنار دیگر ارزهای دیجیتال خود بپردازید.

جمع بندی

پس متوجه شدیم که ارز دیجیتال MBOX یا MOBOX (موباکس) رمز ارز بومی پلتفرم MOBOX می باشد. این پلتفرم یک فضای گیمینگ که با اتصال بلاک های مختلف امکان انتقال NFT را فراهم می آورد، در اختیار کاربران خود گذاشته است و به آنها اجازه درآمد زایی از راه بازی های آنلاین را ارائه می دهد.

کاربران می توانند در این پلتفرم، علاوه بر سرگرمی، نهایت استفاده از زمان خود را با کسب درآمد ارزی ببرند.

تا کنون اکثر پیش بینی ها از جانب کاربران و کارشناسان نسبت به آینده ارز موباکس و پلتفرم آن، مثبت بوده است و باید دید این پیش بینی ها تا چه حد می تواند به حقیقت بپیوندد.

شما در مورد این ارز دیجیتال چه فکر می کنید؟ آیا پروژه هایی از این قبیل، می توانند تاثیر بزرگی در عرصه های گیمینگ و کریپتوکارنسی ایجاد کنند؟

نظرات خود را در خصوص آینده MBOX در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. همچنین اگر رمز ارز خاصی را مدنظر دارید که به کسب اطلاعات بیشتر از آن علاقه مند هستید، می توانید در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا پس از بررسی توسط تیم Pay98، مقاله مربوط به آن را در دسترس شما قرار دهیم.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3.4 5 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حقیقت گو
حقیقت گو
2 سال قبل

با سلام و خسته نباشید
مزاحمتون شدم پوزش
میخواستم نظرتون رو راجع ب توکن گرام فری بدونم. مدت 1 ساله درگیر این پروژه هستم و حدود 620 گرام ذخیره کردم و حدود 2 هفتس تقاضای برداشت 520 گرام داشتم ک مسیر رو بعلت ناآشنائی اشتباه رفتم و شماره حساب داخلی دادم ک هنوز در انتظارم
ناگفته نمونه این پروژه کاربرهای زیادی در خارج از ایران داره ک حداقل در هر دقیقه بیش از 40_ 50 کاربر دارن رول میزنن

پرستو کاشانی
پاسخ به  حقیقت گو
2 سال قبل

با سلام و احترام. توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پروژه این مقاله را مطالعه نمایید.