افزایش سرمایه گذاری در دوج کوین

ثروتمندان، 82 درصد از مجموع عرضه شده دوج کوین را در اختیار دارند

پلتفرم تحلیلی بلاک چین، Chainanalysis، گزارشی در خصوص دوج کوین(DOGE) در هفته گذشته منتشر کرد. فیلیپ گرادول، اقتصاددان ارشد این کمپانی گفت:

داده های درون زنجیره ای DOGE نشان می دهد که این کوین توسط سرمایه گذاران جدید، در سطحی نگهداری می شود کا از زمان بازار صعودی سال 2017 دیده نشده بود. سال پیش سهم سرمایه گذاران جدید از Dogecoin عرضه شده 9 درصد بود و امسال به 25 درصد افزایش یافته است. 

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که مالکیت دوج کوین، به طور ویژه ای بر تعداد کمی از ثروتمندان متمرکز شده است و آنها بیشتر میزان عرضه شده را در اختیار دارند. 

او گفت که در حال حاضر، 4 میلیون هولدر DOGE بر روی شبکه وجود دارد. هرچند، 106 میلیارد Dogecoin، که برابر با 82 درصد از مجموع عرضه این کوین می باشد، توسط 535 موجودیت نگهداری می شود که هرکدام حداقل 10 میلیون DOGE در اختیار دارند. 

او گفت این 535 هولدر، احتمالاً تلفیقی از کسب و کارها، مانند صرافی ها که نماینده بسیاری از هولدر ها هستند، و تعدادی از سرمایه گذاران قدیمی در این دارایی است که اکنون به میلیونر تبدیل شده اند. 

وی در ادامه گفت که از بین 4 میلیون هولدر DOGE، تعداد 2.1 میلیون آنها، کمتر از 100 DOGE در اختیار دارند. این درحالیست که نیمی از آنها، بیش از دو سال است که هولدر دوج کوین می باشند. 

این اقتصاددان افزود این موجودیت های ترازپایین، لزوماً متشکل از افراد نمی باشد. اما احتمالاً کیف پول های پراکنده ای هستند که به تعداد کمی از افراد تعلق دارند. 

نمودار نشان دهنده هولدرهای 130 میلیارد دوج کوین
نمودار نشان دهنده هولدرهای 130 میلیارد دوج کوین. منبع: Chainanalysis

وی همچنین این موضوع را اعلام کرد که 37 میلیارد از 106 میلیارد DOGE, توسط 31 سرمایه گذار نگهداری می شود که این دارایی را حد اقل 6 ماه تا 2 سال است در اختیار دارند. یعنی بیش از 1 میلیارد Dogecoin در اختیار هر یک از آنها است. 

برخی از این سرمایه گذاران ممکن است صرافی های کریپتو باشند. 

در خصوص تغییرات در میزان تقاضا، فیلیپ گرادول گفت که دوج کوین هم مثل هر دارایی دیگر است که نقدینگی و مالکیت آن می تواند تغییر کند. او افزود:

افزایش قیمت Dogecoin نشان می دهد که ارزهای دیجیتال (رمز ارزها)، آزمایش هایی برای برندینگ دارایی های مالی می باشند که مستقیماً به هیاهو و خلاقیت اینترنت متصل شده است. هرچند این ممکن است بر خلاف ارزش های تجاری برند های مالی سنتی باشد، اما ممکن است ارزش های تجاری آنها با مصرف کنندگان مطابقت نداشته باشد. 

منبع: نیوز بیت کوین

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments