ارز هارمونی (ONE)

ارز هارمونی (Harmony) چیست؟ | معرفی ارز ONE و ویژگی های آن

اگرچه عملکرد و کاربرد کلی فناوری بلاکچین و تمرکز زدایی مدت‌ هاست ثابت شده است، اما مقیاس‌ پذیری همچنان برای پلتفرم‌ های مبتنی بر بلاکچین مشکل ایجاد می‌ کند. ناتوانی در مقیاس، ازدحام را به یک مشکل رایج تبدیل می کند که برخی از پروژه های بلاکچین وعده حل آن را می دهند. هدف هارمونی (ONE) ارائه تمرکز زدایی و مقیاس‌ بندی به کاربران و سازندگان برنامه غیرمتمرکز است. هارمونی با معرفی نوآوری و ترکیبی از فناوری‌ ها در پلتفرم خود، کارایی کلی، مقیاس‌ پذیری و قابلیت همکاری را افزایش می‌ دهد که در مجموع، حداکثر عملکرد را تسهیل می‌ کند. در ادامه قصد داریم کمی بیشتر به معرفی این پلتفرم و ارز هارمونی که با نماد ONE شناخته می شود بپردازیم.

ارز هارمونی (ONE) چیست؟

هارمونی (ONE) یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که ابزارها و عملکردهایی را برای ایجاد، میزبانی، مدیریت و استفاده از دی اپ ها با حداکثر مقیاس پذیری و قابلیت همکاری ارائه می دهد. هارمونی بر روی اتریوم میزبانی می شود، به همین دلیل است که این پروژه راه حل هایی برای رفع محدودیت های فعلی اتریوم ارائه می دهد.

چشم‌ انداز نهایی پروژه بلاکچین، ایجاد یک محیط خودپایدار است که کاربران را قادر می‌ سازد تا با استفاده از ابزارهای موجود، بازارهایی را برای توکن‌ های قابل تعویض و غیرقابل تعویض ایجاد کنند، در حالی که از قابلیت همکاری و مقیاس‌ پذیری از طریق شاردینگ بهره می‌ برند. با به‌ روز رسانی‌ های آتی که باید تا پایان سال 2021 منتشر شوند، هارمونی قصد دارد به یکی از مشارکت‌ کنندگان اصلی در فضای مالی غیرمتمرکز تبدیل شود.

هارمونی همچنین زمان تولید بلوک را ارائه می‌ کند که بیش از یک ثانیه طول نمی‌ کشد و تراکنش‌ ها را با توانایی بالای پردازش تراکنش نسبت به اتریوم یا شبکه‌ های مشابه تسهیل می‌ کند.

ONE توکن بومی شبکه هارمونی می باشد که یک توکن چند منظوره است. از ONE می توان برای پرداخت خدمات و عملیات مختلف در شبکه از جمله پرداخت هزینه ذخیره سازی استفاده کرد. دارندگان ONE همچنین می توانند در حاکمیت شبکه شرکت کنند زیرا داشتن توکن ONE به آنها حق رای می دهد.

🟦 اگر قصد سرمایه گذاری در این رمز ارز را دارید می توانید از خدمات خرید و فروش ارز هارمونی (ONE) به صورت لحظه ای و خودکار و در 24 ساعت شبانه روز در سایت پی 98 استفاده کنید. همچنین میتوانید با مطالعه مقاله بهترین کیف پول ارز هارمونی (ONE) با والت های این رمز ارز آشنا شوید.

هارمونی چگونه کار می کند؟

هارمونی به مقیاس پذیری دست می یابد و سرعت تراکنش ها و تولید بلاک را با استفاده از شاردینگ رندوم افزایش می دهد. شاردینگ به صورت رندوم این اجازه را به شبکه اجازه می دهد تا پایگاه داده را به پارتیشن های کوچکتر به نام شارد تقسیم کند تا تأخیر را کاهش دهد. بنابراین، شاردینگ باعث می شود تا تراکنش‌ ها خیلی سریع و تقریبا فوری امکان‌ پذیر شوند در حالی که از تراکم شبکه جلوگیری می‌ کند.

فرآیند شاردینگ به مکانیزم اجماع اثبات سهام ​​مبتنی بر رویه ای به نام تولید رندوم توزیع شده بستگی دارد. این ترکیب باعث می شود تا امنیت، مقیاس پذیری و تأیید ساده و آسان امکان پذیر گردد.

شبکه هارمونی بر روی پروتکل تحمل خطای بیزانس، معروف به Fast BFT عمل می کند. FBFT سرعت و کارایی شبکه هارمونی را با پردازش تراکنش ها به صورت موازی تسهیل می کند. در عین حال، هارمونی با امضای تراکنش‌ ها با امضای کل، هزینه‌ های ارتباطی را کاهش می‌ دهد، که 250 تایید کننده را قادر می‌ سازد در کمتر از دو ثانیه به اجماع برسند.

بنیانگذاران ارز هارمونی چه کسانی هستند؟ (تاریخچه هارمونی)

هارمونی توسط یک تیم توسعه‌ دهنده که تجربه زیادی در رمزنگاری و علوم کامپیوتر دارد، ایجاد و توسعه داده شد و مقیاس‌ بندی و قابلیت همکاری را برای توسعه‌ دهندگان دی اپ به ارمغان می‌ آورد. بنیانگذار و مدیر عامل هارمونی استفان تسه است، در حالی که نیک وایت نیز یکی از بنیانگذاران و یکی از اعضای فعال جامعه هارمونی است. این شرکت در ابتدا در سال 2017 با یک تیم توسعه دهنده 12 نفره از جمله Tse تأسیس شد که از این میان هفت عضو قبلا در مایکروسافت، گوگل، آمازون و اپل فعالیت داشتند.

استفان تسه پیش از این برای گوگل، مایکروسافت و اپل به عنوان مهندس کار می کرد. هارمونی باید تا پایان سال 2021 زیرساخت های متقاطع و زنجیره ای را برای توسعه بیشتر پروژه معرفی کند.

چه چیزی هارمونی را منحصر به فرد می کند؟

Harmony یک پروژه منحصر به فرد را در بازار ارزهای رمزنگاری شده و بخش دیفای (DeFi) و دی اپ (برنامه غیرمتمرکز/Dapp) ایجاد می کند زیرا تلاش می کند تا اعتبار سنجی را به سرعت انجام دهد و اطمینان حاصل کند که بلاک ها می توانند در چند ثانیه با نهایی شدن تقریبا فوری برای تراکنش ها در دفتر کل ایجاد شوند. هارمونی به طور قابل توجهی زمان مورد نیاز برای اعتبارسنجی تراکنش ها را با معرفی شاردینگ کاهش می دهد.

شاردینگ برای اولین بار توسط Zilliqa (ZIL) برای افزایش کارایی شبکه و فعال کردن مقیاس‌ پذیری برای محیط کاربردی‌ تر دی اپ استفاده شد. هارمونی برای جلوگیری از حملات مخربی که در سیستم شاردینگ ممکن است ایجاد شود، از شاردینگ عمیق بلاکچین استفاده می کند. به لطف این تکنیک، شاردینگ روی لایه‌ های اجماع انجام می‌ شود و پردازش موازی برای فعال کردن کارایی پلتفرم کلی به کار گرفته می‌ شود.

این واقعیت که هارمونی شبکه را به پارتیشن‌ های کوچک‌ تر یا شارد تقسیم می‌ کند، همچنین به دستگاه‌ هایی با ظرفیت پایین‌ تر اجازه می‌ دهد تا در شبکه شرکت کنند و به عنوان گره یا نود عمل کنند.

این پروژه همچنین میزبان برنامه ای به نام هارمونی گرنتس Harmony Grants است تا توسعه دهندگان دی اپ بیشتری را به شبکه جذب کند و از نوآوری و ایجاد دی اپ پشتیبانی کند. جدای از استفاده از FBFT و تئوری بازی، هارمونی از طریق استفاده از یک تابع رندوم قابل تایید برای اهداف امنیتی و شاردینگ منحصر به فرد شده است.

چه چیزی به ارز هارمونی ارزش می دهد؟

هارمونی به اندازه فناوری، کاربرد و ظرفیت فنی آن برای پشتیبانی از موارد استفاده و عملیات در شبکه ارزشمند است. این عناصر ارزش ذاتی هارمونی را به عنوان یک پروژه تعریف می کنند، در حالی که ارزش ONE عمدتا توسط نوسانات و بسیاری از عوامل خاص هدایت می شود.

Harmony از شاردینگ برای حل مشکلات تراکم و افزایش ظرفیت کلی برای مقیاس استفاده می کند، که آن را به یکی از معدود پروژه هایی تبدیل می کند که می تواند تراکنش ها را در عرض چند ثانیه پردازش کند.

ارزش واقعی و قیمت بازار اغلب با هم مطابقت ندارند، تا حدی به دلیل نوسانات زیاد در بازار ارزهای دیجیتال است. با این حال بدون شک ارز one یکی از آینده دار ترین رمز ارزهای بازار است که پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

امنیت شبکه هارمونی چگونه تامین می شود؟

شبکه هارمونی از اثبات سهام موثر (Effective Proof of Stake) برای ایمن سازی شبکه و جلوگیری از حملات مخرب استفاده می کند. هارمونی اولین شبکه ای است که از تنوعی از اثبات سهام در ترکیب با شاردینگ استفاده می کند تا تمرکز زدایی و امنیت را امکان پذیر سازد. EPoS به صدها گره مختلف اجازه می دهد بدون به خطر انداختن تمرکز فرآیند سهام، مشارکت کنند.

هارمونی از یک مکانیسم اجماع اثبات سهام به نام Effective Proof of Stake استفاده می کند تا امنیت اشتراک گذاری را افزایش دهد و به صدها گره اجازه دهد در عملیات شبکه شرکت کنند.

هارمونی همچنین از تولید رندوم توزیع‌ شده و یک تابع رندوم قابل تأیید استفاده می‌ کند که امکان انتخاب گره‌ های تصادفی توسط گره‌ های پیشرو در فرآیند تأیید را بدون به خطر انداختن امنیت شبکه فراهم می‌ کند.

نحوه استفاده از هارمونی

از هارمونی می توان برای توسعه و میزبانی برنامه های غیرمتمرکز در یک اکوسیستم کاملا غیرمتمرکز و مقیاس پذیر که برای پشتیبانی از ایجاد دی اپ های مبتنی بر دیفای طراحی شده است، استفاده کرد. این شبکه همچنین برای تراکنش‌ های با تأخیر کم و کارمزد کم استفاده می‌ شود در حالی که توان عملیاتی بالا و نهایی شدن تراکنش را در عرض چند ثانیه ارائه می‌ کند.

ONE توکن بومی این شبکه است و یک ارز دیجیتال چند منظوره می باشد که به شبکه نیرو می دهد. می توان از این رمز ارز در حاکمیت شبکه برای اعطای حق رأی به دارندگان استفاده کرد و همچنین می تواند به عنوان انگیزه ای برای پاداش دادن به مشارکت کنندگان شبکه برای اعتبارسنجی و ایمن سازی شبکه استفاده شود. ONE برای پرداخت هزینه های گس، تراکنش و پرداخت هزینه های ذخیره سازی استفاده می شود. علاوه بر این می‌ توانید ONE را در بازار ارزهای دیجیتال معامله کنید و سعی کنید بر اساس تفاوت بین قیمت‌ خرید و فروش ناشی از تغییر روند، کسب سود کنید.

جمع بندی

هدف هارمونی حل مشکل مقیاس پذیری و قابلیت همکاری ناکارآمد است و به توسعه دهندگان دی اپ یک محیط کاملا بهینه برای دی اپ های دیفای و تراکنش های فوری ارائه می دهد. هدف دیگر هارمونی تبدیل شدن به یکی از شبکه های برتر از نظر سرعت و عملکرد، با تاخیر کم و کارمزد پایین است.

هر چه پذیرش هارمونی برای توسعه دی اپ و تراکنش های سریع افزایش پیدا کند، توکن بومی آن یعنی ارز ONE، ارزشمند تر خواهد شد. معامله‌ گران می‌ توانند برای کسب سود، به خرید و فروش ارز ONE بپردازند در حالی که کاربران شبکه می‌ توانند تمام عملکردهای شبکه را با توکن ONE باز کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments