ارز eCash

ارز XEC چیست؟ معرفی و بررسی ویژگی های ارز دیجیتال eCash

eCash یک ارز رمزنگاری شده با نماد XEC است که برای استفاده به عنوان پول الکترونیکی طراحی شده است. درست مانند اختراع ایمیل که امکان ارسال مستقیم پیام ها به صورت آنلاین را فراهم کرد، ارز eCash امکان ارسال مستقیم پول برای سایر افراد را به صورت آنلاین فراهم می کند و علاوه بر آن استفاده از eCash برای پرداخت هزینه کالا و خدمات نیز امکان پذیر است. برای آشنایی بیشتر با ارز ای کش یا XEC با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

ارز ای کش (XEC) چیست؟

همانطور که گفته شد، ارز xec برای استفاده به عنوان پول نقد الکترونیکی طراحی شده است. ارز دیجیتال eCash آزادی مالی را به حدی می رساند که پیش از آن دیده نشده است.

در حال حاضر، با ارز دیجیتال XEC ارسال پول به سادگی ارسال ایمیل می باشد. در واقع داشتن ارز ای کش اولین قدم به سوی آزادی واقعی مالی می باشد. پلتفرم eCash توسط Bitcoin ABC که ​​تیمی از توسعه دهندگان حرفه ای پیشرو در صنعت بیت کوین است نگهداری و توسعه داده می شود.

eCash یک سیستم دیجیتالی است که انتقال وجوه را به صورت ناشناس تسهیل می کند. این پلتفرم یکی از پیشگامان ارزهای رمزنگاری شده است که هدف آن حفظ حریم خصوصی افرادی است که از اینترنت برای پرداخت هایشان استفاده می کنند. eCash توسط دکتر دیوید چام و شرکت دیجی کش در سال 1990 راه اندازی شد.

ارز xec
نام ارز دیجیتالای کش (eCash)
نماد توکنXEC
تعداد عرضه کل21,000,000,000,000 توکن
وب سایت رسمیe.cash
کیف پول هابهترین کیف پول های XEC

بیت کوین ای بی سی (ABC)، یک نرم افزار است که توسط ماینر ها (استخراج کننده ها) به منظور تعامل، نگهداری و تامین امنیت شبکه ی eCash استفاده می شود. به ماینر ها در ازای انجام این کار، مقداری ارز دیجیتال ای کش داده می شود.

در گذشته نام ای کش در واقع بیت کوین کش ای بی سی (Bitcoin Cash ABC) بوده است که در ابتدای جولای سال 2021 به eCash تغییر نام داد. در واقع ماموریت ای کش ادامه راهی است که بیت کوین کش ای بی سی (BCHA) فعالیت خود را در آن آغاز نموده است/

با توجه به اینکه بیت کوین کش ای بی سی را نوه ی بیت کوین به حساب می آورند، از نظر استخراج و نحوه ی عملکرد دارای شباهت زیادی با بیت کوین است.

اگر قصد سرمایه گذاری در ارز ای کش را دارید می توانید از خدمات فروش و خرید ارز XEC به صورت لحظه ای و با بهترین قیمت در سایت پی 98 استفاده کنید.

آموری سشه (Amaury Séchet)

بنیانگذار ارز XEC چه کسی است؟

در سال 2017 آموری سشه (Amaury Séchet) که نام دیگر آن Deadalnix است بیت کوین کش ABC را به عنوان راه حل نرم افزاری برای اجرای نودهای کامل بیت کوین کش معرفی کرد. در واقع بیت کوین کش ای بی سی یک هاردفورک از بیت کوین کش است. در حالی که بیت کوین کش خود هاردفورکی از بیت کوین است.

او فعالیت های زیادی برای توسعه بیت کوین کش و حتی در جدا کردن آن از شبکه بیت کوین داشت. در سال 2020 سشه جدیدترین فورک خود را که بیت کوین کش ABC بود انجام داد.

ای کش توسط توسعه دهندگان نرم افزار استخراج بیت کوین ای بی سی که بخشی از تیم توسعه دهنده بیت کوین بوده اند راه اندازی شده است.

او پیش از بیت کوین کش ABC (که زیرساخت شبکه بیتکوین کش را فراهم می‌ کند)، مسئول بسیاری از توسعه‌ های بیت کوین کش بود. اولین بار در سال 2011 سشه با بیت کوین آشنا شد و به دلیل مقیاس پذیری نامناسب آن تصمیم گرفت از این کوین استفاده نکند. او همچنین بنیانگذار eCash نیز می باشد.

چه چیزی eCash را منحصر به فرد می کند؟

شبکه ای کش دارای ویژگی هایی است که باعث شده آن را منحصر به فرد کرده و با بلاک چین بیت کوین کش ABC تفاوت هایی داشته باشد.

آوالانچ (Avalanche)

یک پروتکل اجماع است که باعث افزایش امنیت بلاکچین می شود و همچنین زمان تایید تراکنش‌ ها را بسیار کم می کند. آوالانچ سبب غیرمتمرکز شدن حاکمیت پروتکل ecash نیز می‌ شود.

استیکینگ (Staking) ارز ای کش

افرادی که کوین‌ XEC (ارز eCash) دارند می توانند در حاکمیت این شبکه شرکت کرده و در ازای این کار پاداش دریافت کنند.

eToken ها

ای کش از توکن‌ ها و پرداخت‌ های سهامی پشتیبانی می‌ کند. شما می‌ توانید توکن و آیکون خود را با نام منحصر به فرد بسازید. هر کسی می‌ تواند در این شبکه با هزینه کم و سرعت زیاد توکن بسازد و همه می‌ توانند آن را خرید و فروش کنند.

حاکمیت (Governance)

درآمد پروتکل ای‌ کش به منظور توسعه این شبکه و پروژه‌ های تکنولوژی آن سرمایه گذاری می‌ شود.

هدف ای کش

هدف ارز دیجیتال eCash چیست؟

در واقع پروژه eCash را به نوعی می توان ادامه‌ دهنده پروژه بیت کوین کش دانست اما باید گفت که این پروژه از روش‌ های جدیدی استفاده می‌ کند. این روش‌ ها عبارتند از لایه اجماع آوالانچ، استیکینگ، ارتقاهای بدون نیاز به فورک،‌ زنجیره‌ های فرعی و به طور کلی تمامی مفاهیمی که نمی توان در هیچ‌ کدام از پروژه‌ های بیت کوین آنها را مشاهده کرد.

تیم توسعه دهنده ارز eCash ادعا می کند که با استفاده از ای کش می توان پول را به راحتی ارسال یک ایمیل، ارسال کرد.

در ادامه به معرفی ۳ هدف اصلی ارز ای کش می پردازیم:

  • افزایش مقیاس پذیری: از حدود 100 تراکنش در ثانیه به بالای 5 میلیون تراکنش در ثانیه
  • بهبود تجربه پرداخت: تمام تراکنش‌ ها باید در عرض 3 ثانیه به مقصد برسند.
  • گسترش پروتکل و ارتقاء شبکه بدون نیاز به فورک: همه ساله در تاریخ های 15 می و 15 سپتامبر شبکه ای کش ارتقا پیدا می کند. در واقع این آپگریدها برای تمام نودهای شبکه ضروری می باشند. این ارتقاها برای پشتیبانی از برنامه‌ ریزی بیزینسی، بر اساس زمان هستند و نه بر اساس یک بلاک خاص.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3.3 9 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اصغر
اصغر
2 سال قبل

سلام… کی میدونه مقدار سود استخراج این ارز چقدر هس؟؟

Hamideh
Hamideh
2 سال قبل

انشالله ب امید خدای بزرگ و مهربون هرکس ک شرکت میکنه موفق باشند