CZ از بایننس استعفا داد! | دیروز در بازار ارزهای دیجیتال چه اتفاقی افتاده است؟

CZ از بایننس استعفا داد! | دیروز در بازار ارزهای دیجیتال چه اتفاقی افتاده است؟

بازار کریپتو امروز سقوط کرد زیرا وزارت دادگستری ایالات متحده در حال آماده شدن برای اعلام اقدامات اجرایی علیه بایننس و چانگ پنگ ژائو بود.
بازار کریپتو امروز سقوط کرده است زیرا رویدادهای اجرایی نظارتی آتی بر قیمت بیت کوین، اتریوم و آلتکوین تأثیر گذاشته است. وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) قصد دارد در 21 نوامبر اعلامیه بزرگی را ارائه دهد، به طوری که وال استریت ژورنال گزارش داد که یک اقدام اجرایی علیه Binance به میزان 4.3 میلیارد دلار جریمه را تایید خواهد کرد.
ما در این مقاله به آخرین اخبار در مورد روندها و رویدادهای روزانه تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین، بلاک چین، DeFi، NFTs، Web3 و مقررات رمزنگاری خواهیم پرداخت.

CZ اعتراف کرد و از سمت مدیرعاملی بایتنس استعفا داد!

بر اساس گزارش روز سه‌ شنبه وال استریت ژورنال (WSJ)، بنیان‌ گذار بایننس، چانگ‌ پنگ ژائو (CZ) به‌عنوان بخشی از یک معامله تسویه حساب با وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) به نقض مقررات ضد پولشویی (AML) اعتراف کرد.

او همچنین موافقت کرده است که از سمت مدیر عاملی صرافی خود کناره گیری کند و 50 میلیون دلار جریمه شخصی بپردازد، در حالی که بایننس پذیرفته است به دلیل تخلفات قانونی خود جریمه ای 4.3 میلیارد دلاری بپردازد.

🔺به ژائو اجازه داده می شود که اکثریت سهام خود را حفظ کند، اما از انجام هرگونه کار اجرایی در بایننس منع شده است.

بایننس همچنین به نقض قانون رازداری بانکی و عدم ثبت نام به عنوان یک تجارت انتقال پول اعتراف کرد و موافقت کرد که بیش از 4 میلیارد دلار را به عنوان تسویه حساب بپردازد.

این جریمه همچنین دعاوی Commodity Futures Trading Commission و مطالبات معوق از وزارت خزانه داری را حل و فصل می کند، اما نه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار، که در ماه ژوئن علیه بایننس اتهاماتی را مطرح کرد.

♦️بیت کوین تا سال 2025 به 150 هزار دلار میرسد؟!♦️

واکنش جامعه به انتقال 3.9 میلیارد دلار تتر توسط بایننس

اعضای انجمن کریپتو در X (توییتر سابق) تمرکز خود را به تراکنش 3.9 میلیارد دلاری USDT بین کیف پول‌های بایننس معطوف کرده‌اند که پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه وزارت دادگستری در حال مذاکره برای تسویه 4 میلیارد دلاری با این شرکت در رسانه‌های اجتماعی ظاهر شد.

در 9 نوامبر، بایننس 3.9 میلیارد دلار USDT در شبکه ترون از کیف پول خود به نام “Binance-Cold 2” به کیف پول خود با عنوان “Binance 3” منتقل کرد. پس از انتقال، 300 میلیون USDT به کیف پول دیگری منتقل شد و حدود 3.6 میلیارد دلار در “Binance 3” باقی ماند.

پس از انتشار گزارشی از مذاکرات تسویه حساب، حساب‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌ زنی‌هایی مبنی بر این انتقال 3.9 میلیارد دلاری آغاز کردند.

برخی در مورد این وجوه سوالاتی را مطرح کردند و جویا شدند که این پول از کجا آمده است و آیا آماده سازی برای پرداخت جریمه است یا خیر. با توجه به اینکه انتقال و گزارش DOJ از نظر مقدار و زمان بسیار به یکدیگر نزدیک هستند، برخی از کاربران X در تلاش هستند تا نقاط را به هم متصل کنند تا بفهمند آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد یا خیر.

قدم بعدی بایننس چیست؟

CZ از زمان تاسیس بایننس در ژوئیه 2017 پیشتاز بوده و آن را به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات تبدیل کرده است.

یک مطالعه اخیر همچنین نشان داد که او تا به حال محبوب ترین مرد در جامعه رمزنگاری بود.

تعدادی از مدیران بایننس در حال حاضر شرکت را در سال جاری پس از اخراج 20 درصد از نیروی کار خود در ماه مه توسط صرافی ترک کرده اند.

از زمان انتشار این خبر، ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) – توکن مبادله بومی بایننس – با 5.2 درصد کاهش به 240 دلار رسیده است.

بایننس هنوز با شکایت های طولانی مدت از سوی تنظیم کننده های مالی دوقلو ایالات متحده مواجه است که ادعا می کند بایننس با دارایی های مشتری سوء مدیریت کرده و نتوانسته است به عنوان یک بورس کالا و اوراق بهادار تحت نظارت ثبت شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نیز روز دوشنبه از صرافی کریپتو مستقر در ایالات متحده به دلیل سوء رفتار مشابه شکایت کرد.

گفت و گوی مدیران Grayscale با SEC در مورد ETF بیت کوین

مدیران Grayscale، از جمله مدیرعامل آن، در 20 نوامبر با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ملاقات کردند تا درباره جزئیات مربوط به پرچمدار Grayscale Bitcoin Trust، که مدیر دارایی می خواهد آن را به یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) تبدیل کند، گفتگو کردند.

جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، به اشتراک گذاشت که Grayscale یک آژانس انتقال و قرارداد خدمات با BNY Mellon، که به عنوان عامل GBTC عمل خواهد کرد، صدور و بازخرید سهام و حفظ حساب های سهامداران را تسهیل می کند.

سیفارت اضافه کرد که توافق گری اسکیل با BNY Mellon “احتمالاً چیزی است که به عنوان قدم اول مورد نیاز است” و نشانگر این نیست که ETF بیت کوین توسط Grayscale به زودی راه اندازی خواهد شد.

این جلسه پس از آن صورت می گیرد که دادگاه استیناف ایالات متحده در ماه اکتبر دستوری برای بررسی تصمیم خود برای رد پیشنهاد Grayscale برای تبدیل GBTC به ETF فوری صادر کرد.

💠پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 بعد از هاوینگ از نظر ChatGPT 💠

سقوط قیمت ارزهای دیجیتال ادامه دارد؟

ارتباط بین ارزهای دیجیتال و رگولاتورها سابقه طولانی در عدم موفقیت دارند. این ممکن است به دلیل تصورات غلط مختلف یا بی اعتمادی نسبت به استفاده واقعی از دارایی های دیجیتال باشد.

در 5 و 6 ژوئن 2023، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایت های مدنی را علیه دو تا از بزرگترین صرافی های متمرکز در کریپتو، بایننس و کوین بیس تنظیم کرد. SEC ادعا کرده است که 61 ارز دیجیتال مختلف که ارزشی معادل 100 میلیارد دلار دارند، اوراق بهادار هستند.

در 21 نوامبر، وال استریت ژورنال و بلومبرگ گزارش دادند که انتظار می رود وزارت دادگستری اقدامات اجرایی را در ساعت 3:00 بعد از ظهر به وقت شرقی (8:00 بعد از ظهر UTC) در تاریخ 21 نوامبر مربوط به Binance اعلام کند. نشانه اولیه وزارت دادگستری حاکی از آن بود که اقدامات قوی علیه بخش کریپتو انجام خواهد شد، اما این پیام مشخص نبود.

گزارش ها حاکی از آن است که بایننس 4.3 میلیارد دلار جریمه خواهد پرداخت و چانگ پنگ “CZ” ژائو قصد دارد به نقض الزامات ضد پولشویی ایالات متحده اعتراف کند و از سمت مدیرعاملی کناره گیری کند.

قیمت ارزهای دیجیتال به شدت تحت تاثیر احساسات سرمایه گذار هستند و این روند به بیت کوین و آلت کوین ها نیز کشیده می شود. تا به امروز، تهدید مقررات غیر دوستانه ارزهای دیجیتال یا در بدترین حالت، ممنوعیت مطلق همچنان بر قیمت ارزهای رمز نگاری شده به صورت ماهانه تاثیر می گذارد.

در 20 نوامبر، SEC شکایتی را در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو تنظیم کرد و مدعی شد صرافی کریپتو کراکن پلتفرمی را راه اندازی می کند که به طور غیرقانونی خرید و فروش کریپتو را تسهیل می کند.

کاهش هیجان جامعه نسبت به راه اندازی ETF بیت کوین و اتریوم

احساسات بازار به دلیل خوش‌ بینی در مورد تایید بالقوه صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) که در نوامبر اتفاق می‌افتد رونق گرفت، اما بعداً توسط SEC در 17 نوامبر به تعویق افتاد. این سرخوشی باعث شد قیمت بیت کوین به بالاترین سطح 18 ماهه بالای 38000 دلار برسد. . با این حال، با کاهش قیمت BTC در 21 نوامبر، به نظر می رسد که سرخوشی در حال کاهش است.

در حالی که بلک راک معتقد نیست SEC هیچ دلیل قانونی برای تایید نکردن ETF اسپات ارز دیجیتال دارد، به نظر می رسد SEC آماده به تاخیر انداختن این اتفاق تا سال 2024 است.

در 15 نوامبر، SEC تصمیم گیری در مورد ETF آتی اتریوم Grayscale را به تاخیر انداخت. 

قابل ذکر است، تنظیم‌کننده اوراق بهادار تصمیم گرفت تا برنامه‌های ETF Hashdex و Global X را در 17 نوامبر به تعویق بیندازد. SEC همچنین باید تا 21 نوامبر در مورد درخواست Franklin Templeton برای ETF بیت‌ کوین تصمیم بگیرد. اگر این کار انجام نشود، مهلت به 2024 می‌رسد.

در حال حاضر، معامله گران احتمالاً به دلیل این انتظار طولانی مدت، سود خود را با قیمت های چند ماهه فعلی در بازار ارزهای دیجیتال تضمین می کنند.

هجوم نقدینگی به بازار مشتقات 

کاهش در ارزهای دیجیتال اصلی منجر به هجوم نقدینگی در بازار مشتقات شده است. تنها در 24 ساعت گذشته، بیش از 148.7 میلیون دلار در پوزیشن های خرید (Long) در سراسر بازار ارزهای دیجیتال نقد شده است که 113 میلیون دلار در 12 ساعت گذشته از بین رفته است. افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بدون هیچ دلیل یا بدون فشار خرید تحت تأثیر منفی قرار می‌گیرند.

در کوتاه‌ مدت، بازار ارزهای دیجیتال به چالش‌های چند وجهی ادامه می‌دهد و کاهش عوامل مختلف اقتصادی و نظارتی بدون شک مسیر آن را برای آینده قابل پیش‌ بینی شکل خواهد داد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments