ما از ChatGPT پرسیدیم که اگر ETF اتریوم تایید شود، قیمت آن افزایش می یابد؟

از ChatGPT پرسیدیم که اگر ETF اتریوم تایید شود، قیمت آن افزایش می یابد؟

رگولاتورهای ایالات متحده سرانجام صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را تایید کردند و تحلیلگران معتقدند که این حرکت فرصت های خوبی را برای صنعت کریپتو ایجادمی کند. در واقع، احساسات صعودی در رابطه با تاثیر بلند مدت این رویداد، عمدتاً به دلیل پتانسیل آن برای جذب سرمایه گذاران نهادی، وجود دارد.

در این مورد، گمانه‌ زنی‌ هایی وجود دارد مبنی بر اینکه چنین رویدادی احتمالاً برای ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال رتبه‌ بندی شده بر اساس ارزش بازار، اتفاق خواهد افتاد. تحلیلگران همچنین حدس میزنند که احتمال تایید ETF اسپات اتریوم در سال 2024 وجود دارد.

با توجه به اینکه این اتفاق احتمالاً بر ارزش اتریوم تأثیر می گذارد، فینبولد از ابزار هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرد تا یک مسیر قیمتی احتمالی برای اتریوم ارائه دهد. این ابزار سناریوهای صعودی و نزولی را برای اتریوم ارائه داد.

سناریو صعودی اتریوم

بر اساس این ابزار، اگر یک ETF اسپات اتریوم تاییدیه نظارتی را تضمین کند، می تواند لحظه ای مهم برای اتریوم باشد. افزایش علاقه نهادی و پذیرش جریان اصلی ممکن است معامله گرانی را که به دنبال سرمایه گذاری در اتریوم بدون مالکیت مستقیم هستند، جذب کند.

در این سناریوی صعودی، ChatGPT اشاره کرد که قیمت اتریوم ممکن است افزایش قابل توجهی را تجربه کند. همچنین در عین حال یه چالش های احتمالی پیش رو نیز اشاره کرد. با این وجود، ابزار هوش مصنوعی ذکر کرد که این ارز دیجیتال به طور بالقوه می تواند به سطوح بالای 3000 دلار برسد.

با این حال، ChatGPT هشدار داد که چشم انداز صعودی به پویایی بازار، علاقه سازمانی و روند گسترده تر قیمت ارزهای دیجیتال بستگی دارد.

سناریو صعودی اتریوم از نظر chatgpt
سناریو صعودی اتریوم از نظر chatgpt

سناریو نزولی اتریوم 

برخلاف انتظارات، تایید ETF اسپات اتریوم ممکن است احساسات مثبت پایدار بازار را تضمین نکند. این ابزار پیشنهاد کرد که معامله‌ گران و سرمایه‌ گذاران می‌ توانند با شایعه بخرند و با خبر بفروشند که این منجر به اصلاح کوتاه‌ مدت قیمت می‌ شود.

علاوه بر این، عدم قطعیت های نظارتی یا نگرانی در مورد ساختار ETF ممکن است باعث ایجاد شک و تردید در میان فعالان بازار شود.

ربات ChatGPT اشاره کرد که اتریوم ممکن است در یک سناریوی نزولی با کاهش موقت مواجه شود. بسته به میزان واکنش های بازار، قیمت ممکن است به کمتر از سطوح معاملاتی فعلی خود، از 2300 دلار تا 2000 دلار یا حتی کمتر کاهش یابد.

تاثیر ETF اسپات اتریوم بر قیمت آن

در واقع، چهره‌ های برجسته در دنیای مالی نشان می‌ دهند که ETF اتریوم می‌تواند بسیار مهم باشد. به طور خاص، لری فینک، مدیرعامل بلک راک خاطر نشان کرد که پس از راه‌ اندازی موفقیت‌ آمیز ETF بیت‌ کوین، تاثیر را در روند تایید ETF اسپات اتریوم می‌ بیند.

شایان ذکر است که بلک راک، بزرگ‌ ترین شرکت مدیریت سرمایه‌ گذاری در جهان، در نوامبر سال گذشته به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای دریافت سهم در ETF اتریوم اقدام کرد.

علاوه بر این، تصمیم گیری در مورد برنامه های کاربردی ETF اتریوم از ماه مه از SEC پیش بینی می شود. به غیر از BlackRock، دیگر شرکت‌ های قابل‌ توجهی که در صف تایید هستند عبارتند از Invesco، Ark، و VanEck، در کنار Grayscale، که قصد دارد (ETHE) موجود خود را به یک ETF تبدیل کند.

در همین حال، اتریوم با افزایش فشار خرید مواجه است که این برخلاف روند ضعیف بیت کوین پس از تایید ETF است.

سرنوشت بیت کوین پس از تایید ETF ها توسط SEC

تحلیل قیمت اتریوم

در زمان انتشار، اتریوم با قیمت 2548 دلار معامله می شد که نشان دهنده افزایش بیش از 13 درصدی در بازه زمانی هفتگی بود. از نظر تحلیل تکنیکال، این دارایی احساسات صعودی را نشان می دهد. اتریوم در بازه زمانی روزانه در منطقه خرید است، از طرفی میانگین‌ های متحرک “خرید قوی” را نشان می دهد که عدد 13 را نشان می دهد. علاوه بر این، اسیلاتورها با نمایش عدد 8 بیانگر موقعیت خنثی هستند. 

در پایان، تأیید ETF بیت کوین به طور بالقوه احتمال روند مشابه برای اتریوم را افزایش داده است. با این حال، قیمت اتریوم احتمالاً تحت تأثیر احساسات کلی بازار در همان زمان خواهد بود.

منبع: فینبولد

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
هانیه ربیعی
هانیه ربیعی
3 ماه قبل

👏👏👏

ماهان
ماهان
3 ماه قبل

ممکنه تاثیر ETF مثه بیت کوین برای اتریوم هم منفی باشه؟

حمید
حمید
3 ماه قبل

پیش بینی قیمت ارز های دیگه هم امکان پذیره با چت جی پی تی ؟ اکانتش رو از کجا میتونیم تهیه کنیم؟