پیش بینی ChatGPT در مورد قیمت طلا تا پایان 2024 

پیش بینی ChatGPT در مورد قیمت طلا تا پایان 2024 

با توجه به اینکه کالاهایی مانند فلزات گرانبها همیشه مورد توجه هستند و پناهگاهی امن برای سرمایه گذاران ایجاد می کنند که از تورم و رویدادهایی که ممکن است بر بازار تاثیر منفی بگذارد محافظت می کند، معامله گران ممکن است تعجب کنند که قیمت طلا تا پایان سال 2024 به کجا می رسد.
پیش‌ بینی یک محدوده قیمتی خاص به دلیل وابستگی کالاها به رویدادهای جهانی چالش برانگیز است، اما طلا معمولا دارایی ثابتی است.
با در نظر گرفتن این موضوع، فینبولد از ربات هوش مصنوعی (ChatGPT) خواست تا سناریوهای بالقوه و محدوده قیمت در این سناریوها را برای طلا تا پایان سال 2024 ارائه دهد.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان 2024 از نظر ChatGPT

ربات هوش مصنوعی محتمل ترین سناریو را برای قیمت طلا تا پایان سال جاری ارائه کرد، با این فرض که نرخ تورم نسبتاً بدون تغییر باقی می ماند و عملکرد بازار ثابت است، و نشان داد که محدوده قیمتی 1800 تا 2200 دلار در هر اونس قابل قبول ترین است.

محدوده قیمت طلا تا پایان سال 2024 از نظر ChatGPT
محدوده قیمت طلا تا پایان سال 2024 از نظر ChatGPT

سناریو مثبت ارائه شده توسط هوش مصنوعی ادعا می کند که قیمت طلا ممکن است با عوامل مختلف مسیر صعودی را تجربه کند. رکود اقتصادی در سراسر جهان تورم را تشدید کرد یا نا آرامی های ژئوپلیتیکی می تواند سرمایه گذاران را تشویق کند تا به طلا به عنوان یک دارایی امن روی آورند.

🔰علاوه بر این، داده های هوش مصنوعی این منظور را میرساند که اگر بانک‌ های مرکزی سیاست‌ های پولی ملایم‌ تری اتخاذ کنند یا اگر اعتماد به ارزهای سنتی کاهش یابد، تقاضا برای طلا به‌عنوان یک ذخیره قابل اعتماد ارزش می‌تواند افزایش یابد و این دارایی در محدوده قیمت 2200 تا 2500 دلار نوسان داشته باشد.

سناریو صعودی طلا از نظر ChatGPT
سناریو صعودی طلا از نظر ChatGPT

🔺بر عکس، در یک سناریوی منفی، سرمایه‌ گذاران ممکن است تمرکز خود را از دارایی‌ های امن مانند طلا به سمت دارایی های پر ریسک‌ تر مانند خرید بیت کوین با بهترین قیمت در سناریویی صعودی که با اقتصاد قوی، تورم کنترل‌ شده و کاهش تنش‌ های ژئوپلیتیک مشخص می‌شود، هدایت کنند. تشدید سیاست‌ های پولی توسط بانک‌ های مرکزی یا تقویت دلار آمریکا نیز می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر منفی بگذارد و آن را به محدوده 1500 تا 1800 دلار کاهش دهد.

تحلیل قیمت طلا

در زمان نگارش این مقاله، قیمت این کالا 2049 دلار در هر اونس بود که نشان دهنده کاهش 5 درصدی در 24 ساعت گذشته است.

شاخص‌ های تکنیکال این فلز زرد سیگنال خرید را در عدد 14 نشان می‌ دهند. با میانگین متحرک به سمت خرید قوی در عدد 12 و نوسانگرها در عدد 8 خنثی می‌ مانند.

پیش‌ بینی قیمت این دارایی دشوار است، اما سناریوهای مختلفی به عنوان بخشی از تحقیقات برای سرمایه‌ گذارانی که هدفشان تخصیص منابع خود به این سرمایه‌ گذاری است، در جریان است.

منبع: فینبولد 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رجائی
رجائی
3 ماه قبل

تحلیل سیگنالای این طلا با ارزهای دیجیتال خیلی فرق میکنه؟

mr mahdi
mr mahdi
3 ماه قبل

الان این طلا به صورت دیجیتاله؟