5 نکته در مورد بیت کوین

احتمال سقوط بازارهای مالی در سال آینده | 5 نکته در مورد پایان تلخ امسال برای بیت کوین 

قیمت بیت کوین در یک محدوده بدون روند یا رنج قرار دارد، اما تحلیلگران بیت کوین پایان تلخ سال را برای دارندگان دارایی های ریسک پذیر پیش بینی می کنند.

با وجود اینکه تنها یک هفته تا شروع سال 2023 مانده است قیمت بیت کوین همچنان در شرایط نگران کننده ای قرار دارد.

بسته شدن کندل هفتگی کمی بالای 16700 دلار به این معنی است که قیمت بیت کوین بدون نوسانات عمده در بحبوحه فقدان جهت گیری کلی بازار باقی می ماند.

با مشاهده رفتارهای تجاری نامنظم در مورد آخرین چاپ داده های اقتصاد کلان ایالات متحده، بیت کوین از آن زمان به وضعیت بسیار آشنا بازگشته است. چه چیزی می تواند آن را تغییر دهد؟
این سؤالی است که هر تحلیلگر را درگیر می کند زیرا بازارها به کریسمس نزدیک می شوند و چیز زیادی برای ارائه ندارند.

واقعیت برای دارندگان بیت کوین متوسط سخت است – بیت کوین با قیمتی کمتر از دو سال و حتی پنج سال پیش معامله می شود. چراکه ترس و نگرانی به دلیل تأثیرات صرافی FTX و نگرانی‌هایی که در مورد بایننس بر بازار حکمفرما است. 

در همان زمان، نشانه‌هایی وجود دارد که استخراج‌ کنندگان در حال بهبود هستند، در حالی که شاخص‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که زمان مناسبی برای پایین‌ترین قیمت کلان کلاسیک است.

⁉️آیا بیت کوین در سال جدید بیشتر سرمایه گذاران را نا امید خواهد کرد یا گاوها به رالی صعودی که شدیداً به آن نیاز دارند، دست خواهند یافت؟ کوین تلگراف نگاهی به عوامل تاثیر گذار بر نوسانات قیمت بیت کوین در آینده، می اندازد.

“تسلیم شدن” یا “سقوط بیشتر؟”

پس از پایان هفته با قیمت کمتر از 16750 دلار، بیت کوین بدون نوسانات جدید کندل هفتگی خود را در تاریخ 18 دسامبر بست. 

حتی تاثیری که همراه با داده های تورم ایالات متحده و تفسیر فدرال رزرو بود، عمر کوتاهی داشت و بیت کوین از آن زمان به وضعیت ناامیدکننده ای بازگشته است.

داده‌های TradingView این نکته را ثابت می‌کند – از زمانی که رسوایی FTX در اوایل نوامبر به وقوع پیوست، بیت‌کوین اصلاً تغییرات قابل توجهی در قیمت نداشته است.

چارت هفتگی قیمت بیت کوین

❓برای مفسران بازار، سؤال این است که چه چیزی لازم است تا اوضاع به سمت بالا یا پایین تغییر کند و روند مشخص شود؟

با توجه به سطوح فیبوناچی اصلاحی در نمودار هفتگی، منبع تحلیلی Stockmoney Lizards جرات کرد که BTC/USD در “پشتیبانی کلیدی” قرار دارد.

اگر منطقه حدود 16800 دلار به سمت پایین شکسته شود، سطح حمایت بعدی حدود 12500 دلار است.

نمودار دیگری از آخر هفته، آنچه را که «خروج نهایی» بیت کوین در بازارهای نزولی گذشته نامید، مقایسه کرد. این موضوع این ایده را تقویت کرد که بیت کوین ممکن است ساختار قبلی را کپی کند.

مقایسه سقوط تاریخی قیمت بیت کوین

برخی دیگر بر این باورند که بدترین وضعیت هنوز برای چرخه فعلی در راه است. در میان آن‌ها، معامله‌گر و تحلیل‌گر محبوب کریپتو تونی، که از جمله کسانی است که کف قیمت را حدود 10000 دلار هدف قرار می‌دهد.

او این آخر هفته در یک تاپیک توییتری تکرار کرد:

بنابراین در سال 2023 من انتظار دارم که بیت کوین در سطوحی پایین تر از محدوده ای که در حال حاضر در آن قرار داریم، همراه با پشتیبانی از حجم حدود 11000 دلار تا 9000 دلار شروع به تشکیل یک الگوی نزولی کند تا به کف قیمت برسد. 

باید دید که آیا تسلیم می‌شویم یا باید برای سقوط بیشتری آماده شویم.

او اضافه کرد که “مرحله انباشت” پس از تسلیم انبوه تنها در سال 2023 ادامه خواهد یافت، زیرا بیت کوین برای هاوینگ بعدی در سال 2024 آماده می شود. 

سقوط بیشتر دارایی های ریسک پذیر در پی داده های جدید ایالات متحده 

پس از اتفاقات تلخ هفته گذشته با توجه به داده های تورم و فدرال رزرو، می توان با اطمینان گفت که هفته آینده فشار کمتری را برای سرمایه گذاران بیت کوین خواهد داشت.

گفته می‌شود، رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه سوم ایالات متحده در انتظار رشد است، تخمین زده می‌شود که پس از سه ماهه دوم که شاهد کاهش 0.9 درصدی بود، این رشد مثبت شود.

این مهم است، زیرا در چاپ سه ماهه دوم، علیرغم تلاش‌های سیاستمداران برای انکار وخیم بودن تصویر مالی به همان اندازه که داده‌ها نشان می‌دهند، ایالات متحده از نظر فنی وارد رکود شد.

همانطور که آجی باگا، سرمایه‌گذار بازار خاطرنشان می‌کند، معکوس شدن تولید ناخالص داخلی بیش از حد قوی به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا به افزایش شدید نرخ بهره آمریکا برای مهار تورم ادامه دهد – چیزی که برای دارایی‌های ریسک در سراسر جهان، از جمله ارزهای دیجیتال نامطلوب است.

او در به‌ روزرسانی هفته گذشته نوشت: تخمین مدل GDPNow فدرال‌ رزرو آمریکا برای رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (نرخ سالانه تعدیل فصلی) در سه ماهه چهارم سال 2022، 3.2 درصد در 9 دسامبر است که از 3.4 درصد در 6 دسامبر کاهش یافته است.

فراتر از تولید ناخالص داخلی، شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) نیز مورد توجه است، معیاری که فدرال رزرو هنگام در نظر گرفتن تغییرات سیاستی به شدت به آن توجه می کند.

در آخرین به روز رسانی بازار در 17 دسامبر، شرکت تجاری QCP Capital نیز به تأثیر PCE توجه کرد.

خلاصه شده است: “به لطف فدرال رزرو، هر آنچه که اکنون معامله می کنیم، فقط چاپ تورم و سود حاصل از این تغییرات است”

با این وجود، QCP یک هشدار برای بازارهای دارایی در معرض خطر داشت، که در آینده نزدیک برای همه، از جمله کریپتو، به شکل یک رالی نزولی است.

همانطور که در حال نوشتن بودیم، این رالی موج چهارم کامل را ایجاد کرده است، با آخرین موج پنجم که برای همه بازارها – S&P/Nasdaq، 2yr/10year، USD و BTC/ETH کمتر خواهد بود.

کریپتو تونی این احساس را به اشتراک گذاشت و پیش‌بینی کرد که یک سقوط در انتظار تمامی بازارهای مالی است.

تجزیه و تحلیل عملکرد S&P 500 می‌گوید: 

من به دنبال یک رالی صعودی برای ایجاد یک سقف دو قلو در حدود 4320 بودم، اما نتوانستیم به آنجا برسیم و سقوط کردیم. 

همان تصویر اینجا جایی که من به دنبال یک ضربه پایین دیگر برای تکمیل الگوی WXY هستم که می بینم.

شاخص S&P 500

اتفاقات ناگوار صرافی بایننس و احساس ترس سرمایه گذاران

جایی که FTX شروع شد، بایننس اکنون آن را دنبال می کند.

این برداشت مهمی است که از رسانه‌های رمزنگاری در ابتدای هفته گرفته شد و بایننس به‌طور قاطعانه در حال مبارزه با آنچه مدیرعامل Changpeng Zhao مکرراً آن را “FUD” نامیده بود، در نظر گرفت.

⭕️بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم در هفته های اخیر با واکنش شدید رسانه ها و کاربران روبرو شده است زیرا تلاش هایش برای اثبات ذخایرش متقاعد نشده است.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، یکی از آخرین رویدادها این است که حسابرس بایننس یافته های تکمیلی خود را در مورد وعده های مالی صرافی حذف کرد.

رویترز، گزارشی که بایننس علناً آن را رد کرد، در عین حال جای خود را به انبوهی از تردیدها داد، از جمله یک پست وبلاگی که ادعا می‌کرد بایننس و همتای آمریکایی آن، بایننس یو.اس فعالیت مشکوک دارند. 

در این پست که خود را Dirty Bubble Media می نامد، نتیجه می گیرد: این یافته ها به خوبی با گزارش های قبلی فوربس و رویترز مطابقت دارد که نشان می دهد Binance.US یک ترفند هوشمندانه برای فریب دادن رگولاتورها و مشتریان است.

با این حال، با فروپاشی صرافی FTX، همه نگاه دقیق‌تری به صنعت کریپتو دارند. ما شک داریم که Tai Chi به آنها اجازه دهد تا برای مدت طولانی تری از قانون فرار کنند.

در همین حال، ژائو همچنان به هیچ گونه اتهامی مهلت نمی دهد و در 17 دسامبر دیدگاه “FUD” خود را تکرار می کند. او متعاقباً کلماتی را از رایان سلکیس، بنیانگذار پلتفرم تحلیلی مساری، بازنشر کرد و در آن اظهار داشت که عنصر «بیگانه هراسی» در انتقاد بایننس وجود دارد.

سلکیس در دو توییت نوشت: بخش خوبی از احساسات منفی بایننس فقط یک بیگانه‌هراسی است.

این واریزی ها برای من بسیار نگران کننده می باشد. به نظر خیلی بد است که چنین درصد بالایی از حجم دارایی از طریق یک صرافی انجام شود. من همچنین لحن برخی از نقدها را دوست ندارم. متاسفم!

با این وجود، همانطور که هفته گذشته کوین تلگراف اشاره کرد، بایننس همچنان یکی از محرک های بالقوه قیمت بیت کوین است.

رقابت ماینرها

پس از سقوط قیمت ارزهای دیجیتال نزدیک به 18 ماه، سختی شبکه بیت کوین قرار است در این هفته شروع به افزایش کند.

بر اساس برآوردهای BTC.com، تنظیم مجدد سختی دو هفته‌ای بعدی حدود 3.8 درصد افزایش خواهد داشت.

فاندامنتال شبکه بیت کوین

این پیامدهایی برای ماینرها دارد که از زمان سقوط صرافی FTX و کاهش 25 درصدی قیمت بیت کوین، تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

با کاهش سود، نگرانی‌هایی به وجود آمد که استخراج کنندگان منتظر یک رویداد بزرگ تسلیم شدن دیگر هستند تا به طور دسته جمعی از فعالیت‌های خود کناره‌ گیری کنند.

همانطور که اخیراً Cointelegraph گزارش داده است، اما همه موافق نیستند – آخرین تفاسیر داده ها به این نتیجه رسیده است که بیشتر سازگاری ها قبلاً انجام شده است.

با افزایش مجدد سختی شبکه این نظریه به عنوان یک مشاهده معتبر باقی می ماند، زیرا افزایش سختی به جای عقب نشینی، به رقابت شدیدتر در میان ماینرها دلالت دارد.

داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode به‌علاوه کاهش 30 روزه ذخایر بیت‌ کوین استخراج‌ کنندگان را با کاهش فروش نشان می‌دهد.

نمودار تغییر موقعیت خالص 30 روزه ماینرهای بیت کوین

در همین حال، روزنامه‌ نگار کالین وو، با تجزیه و تحلیل سهم کلی استخراج‌ کنندگان از عرضه بیت کوین، استدلال کرد که موقعیت آنها لزوماً قابل توجه نیست.

تخمین زده می شود که ماینرهای بیت کوین در حال حاضر حداکثر 820000 بیت کوین و حداقل 120000 بیت کوین تنها 1% تا 4% از گردش بیت کوین را در اختیار دارند، حتی اگر شرکت های استخراج کننده فهرست شده در ژوئن سال جاری بیت کوین های خود را بفروشند 350% این تاثیر کمتر شده است.

نمودار ذخایر بیت کوین تخمینی استخراج کنندگان بیت کوین

پیش‌بینی می‌شود احساسات به پایین‌ترین حد در سال 2022 سقوط کند

بر کسی پوشیده نیست که رد پا سرد نام این رویداد در مورد احساسات کریپتو در این سه ماهه است. به لطف صرافی FTX و اکنون بایننس، احساس مشخصی از ترس در رسانه های اجتماعی وجود دارد و اقدامات قیمت در دارایی های کریپتو هنوز تصویر متفاوتی را ارائه نکرده است.

با این حال، شاخص ترس و طمع کریپتو به طور قابل توجهی بهتر از حد انتظار عمل می کند و همچنان بالاتر از پایین ترین «طمع افراطی» خود قرار دارد.

در عدد 29/100 که خنثی است، حتی می توان گفت که شاخص تا حدودی با احساسات ارتباط ندارد.

با این حال، برای کریپتو تونی، با بازگشت شاخص به پایین‌ترین سطح امسال یعنی تنها 6/100 در سال 2023 این مدت کوتاه خواهد بود.

اگر عدد شاخص ترس شدید را در بازار نشان دهد، به عنوان یک منطقه خرید خوب دیده می شود و برعکس اگر عدد این شاخص طمع شدید را نشان دهد، زمان فروش است. این توضیحات بر اساس روانشناسی انسان، توضیح داده شده است.

در ماه ژوئن ما به 6 رسیدیم ‼️ من انتظار دارم که سال آینده دوباره آن را دوباره بررسی کنیم.

شاخص Fear & Greed در پایان نوامبر از «ترس شدید» خارج شد و هنوز به آن بازنگشته است و در 15 دسامبر به بالاترین حد خود یعنی 31 رسید – این بهترین عملکرد آن از 8 نوامبر است. 

شاخص ترس و طمع

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments