حتی ویتالیک بوترین هم از تاخیر پیش آمده در انتشار نسخه 2 اتریوم متعجب است

حتی ویتالیک بوترین از طولانی شدن زمان انتشار اتریوم 2 متعجب است

بنیانگذار Ethereum مشکلات مردم را یکی از موانع پیشرفت عنوان می کند.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار آینده نگر ارز دیجیتال اتریوم، در یک کنفرانس در هنگ کنگ درباره موانع موجود در نقشه راه اتریوم 2 اظهار نظر کرده است.

بوترین که در بخش Virtual Fintech Forum در جشنواره StartmeupHK 2021 تا حدی به زبان ماندارین صحبت کرد ، گفت که در انتشار آپدیت برای بزرگترین شبکه قرارداد هوشمند جهان، تنها فناوری مسئله اصلی نیست.

وی اعتراف کرد که ساخت اتریوم زمان بسیار بیشتری از آنچه پیش بینی کرده بود می برد و نسخه ارتقا یافته مدت زمان بیشتری برای انتشار می خواهد.

وی گفت: 

ما فکر می کردیم که انجام اثبات سهام  یک سال طول می کشد ، اما در واقع شش سال طول کشید. اگر کار پیچیده ای انجام می دهید که فکر می کنید مدتی طول بکشد، در واقع به احتمال زیاد زمان بیشتری لازم دارد.

بوترین افزود که در 5 سالی که طول کشید اتریوم تا به جایی که امروز است برسد، درگیری های زیادی بین تیم ها رخ داده است. او گفت:

یکی از بزرگترین مشكلاتي كه در رابطه با پروژه ما وجود دارد، مشكلات فنی نیست و در واقع مشكلات مربوط به مردم است.

این نظرات در یک گفتگو در کنار آتش با Jehan Chu ، بنیانگذار و شریک مدیر شرکت سرمایه گذاری و تجارت بلاکچین مستقر در هنگ کنگ ، شرکت Kenetic صورت گرفت.

بوترین اظهار داشت که اتریوم 2 قادر به نوعی مقیاس پذیری خواهد بود که برنامه های سازمانی در مقیاس بزرگ هنگام ترکیب جمع آوری و شاردینگ (sharding) انتظار آن را دارند. با این حال ، طبق آخرین برآورد نقشه راه ، احتمالاً تا اواخر سال 2022 این امر رخ نخواهد داد.

طبق نقشه راه اتریوم 2، طبق اسناد رسمی که می گوید: دو زنجیره (اتریوم 1 و 2) در اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 با هم ادغام می شوند.

وی افزود:

در ابتدا ، برنامه این بود که قبل از ادغام برای مقیاس پذیری بیشتر روی زنجیرهای شاردینگ کار شود. با این حال ، با رونق لایه دو، اولویت تغییر با مبنای اثبات کار به اثبات سهام از طریق ادغام است.

بوترین گفت که نسخه فعلی اتریوم تا حد زیادی قربانی موفقیت خود شده است، زیرا تقاضا باعث افزایش کارمزد های شبکه به سطح بالایی می شود و باعث می شود اکثر معاملات از نظر اقتصادی برای کاربر متوسط ​​غیرقابل تحمل باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments