مقابله آمریکا و متحدان با باج افزار ها و حملات سایبری هکر ها

همکاری دولت آمریکا با متحدان خود برای مقابله با باج افزار ها و گزارش تراکنش های مشکوک

گفته می شود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، قصد دارای شرکت ها را از پرداخت باج افزار به هکر ها و سارقین سایبری منع کند. 

طبق گزارش منتشر شده توسط شبکه خبری CNN, کاخ سفید در حال بررسی آخرین مراحل استراتژی مبارزه با باج افزار ها و راه حل های مناسب در خصوص مجرمین و قربانیان می باشد. 

این استراتژی شامل همکاری با کشور های عضو “اتحادیه 5 چشم” می باشد تا صرافی های خارجی را به گزارش تراکنش های مشکوک به دولت ها، وادار کند. 

شورای امنیت ملی قصد دارد که علاوه بر تقویت امنیت سایبری شرکت ها، آنها را همچنین از پرداخت هرگونه باج افزار کاملا منع کند. 

اما هنوز قبل از اعمال تمام اینها، برخی به این ایده ممنوعیت کلی پرداخت ها انتقاد می کنند. مدیرعامل اتحادیه تهدیدات سایبری، مایکل دنیل (Michael Daniel) در این خصوص گفت که این باعث آسیب زدن به قربانیان می شود. 

وی افزود:

ممنوع کردن فوری پرداخت ها استراتژی کارآمدی نیست چرا که باعث می شود قربانیان بهای سنگینی را متحمل شوند. 

برای چندمین بار، پس از سیر زنجیره از حملات اخیر به شرکت نرم افزاری کاسیا (Kaseya) که در میامی آمریکا مستقر است، موضوع باج افزار ها به یک معضل و تهدید ملی تبدیل شد. این حمله اخیر به شرکت نام برده، باعث شد 1,500 کسب و کار از سراسر جهان دچار اختلال در کار خود شوند. 

همانطور که قبلا U.today گزارش کرده بود، این گروه هکر روسی که با نام REvil شناخته می شود، که مسئولیت حمله سایبری به شرکت کاسیا را هم بر عهده گرفت، درخواست معادل 70 میلیون دلار رمز ارز بیت کوین (BTC)، در ازای یک رمزگشای جهانی کرده است. 

گروه هکر REvil همچنین از هریک از قربانیان خود، درخواست معادل  45 هزار دلار رمز ارز مونرو (XMR) کرده است تا در ازای آن، اجازه دسترسی دوباره این شرکت ها به فایل هایشان را بدهد.

رئیس‌جمهور، جو بایدن، از تمامی شرکت ها خواست که هیچ مبلغی در خواست شده ای را ارسال نکنند. 

این هکر ها، حال قیمت درخواستی خود برای ارائه رمزگشای جهانی که پیشنهاد داده اند را به 50 میلیون دلار کاهش داده اند که ممکن است نشانه ای از دلسرد شدن و مستاصل شدن آنها باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments