سرکوبی ارز دیجیتال در چین

سرکوب نظارتی چین بر ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد

سرکوب ارز دیجیتال در چین اول با موسسات مالی شروع شد، سپس ماینر های ارز دیجیتال را منع فعالیت کرد و اکنون، شرکت های نرم افزاری را تعطیل می کند. قانون گذاران نظارتی در چین در مرحله بعدی چه بنیادی را سرکوب می کنند؟

قانون گذاران مالی در چین یک شرکت نرم افزاری مستقر در پکن را که به ارائه خدمات به تریدر های ارز دیجیتال مشکوک بود، بازرسی و تعطیل کردند.

در یک بیانیه مشترک در روز سه شنبه، اداره نظارت و مدیریت مالی پکن و اداره مدیریت بازرگانی بانک خلق چین به کلیه موسسات مالی و ارائه دهندگان خدمات پرداخت هشدار دادند که هیچگونه خدمات مرتبط با رمزنگاری به مشتریان ارائه نکنند. این شامل اجازه ندادن به مشاغل برای تبلیغ یا تأمین فضای اداری برای هر “فعالیت تجاری مربوط به ارز دیجیتال” است.

به عنوان بخشی از یک سرکوب نظارتی ، دو گروه اعلام کردند که دستور تعطیلی شرکت توسعه فرهنگی پکن تونگدائو را صادر کرده اند، شرکتی که گفته می شود خدمات نرم افزاری را برای معاملات رمزنگاری ارائه می دهد. نهادهای نظارتی گزارش دادند که وب سایت شرکت را نیز به حالت تعلیق درآورده اند.

“نهادهای نظارتی از مردم خواسته اند “هرگونه نقض قوانین و مقررات مربوط به معاملات ارز دیجیتال را به سرعت گزارش دهند” و در مورد درگیری با مشاغل مرتبط با رمزنگاری هشدار دادند:

“در فعالیت های معاملاتی ارز دیجیتال شرکت نکنید، رفتار سوداگرانه مربوط به ارزهای رمزپایه را کورکورانه دنبال نکنید و از آسیب دیدن اموال و حقوق شخصی خود جلوگیری کنید.” 

سرکوب کردن این شرکت ها ممکن است نشان دهد که حوزه دخالتی قانون گذاران چین فقط به نظارت بر شرکت های ماینینگ و موسسات مالی محدود نمی شود.

در ماه ژوئن نیز، بانک خلق چین به عمده بانک های داخلی و ارائه دهندگان خدمات پرداخت تلفن همراه دستور داد که از ارائه خدمات به مشتریانی که در معاملات مربوط به ارز دیجیتال فعالیت می کنند، خودداری کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments