پیش بینی سیمپسون ها در مورد ارز دیجیتال که به حقیقت پیوست!

پیش بینی سیمپسون ها در مورد ارز دیجیتال که به حقیقت پیوست!

کارتون سیمپسون ها یک سریال انیمیشنی بدون پایان است که به دلیل توانایی عجیبش در پیش بینی رویدادهای دنیای واقعی شهرت زیادی دارد. در نگاه اول، به نظر می رسد مدیران به آینده سیاست و حتی قیمت سهام نگاه کرده اند. طوری که یکی از پیشرفته‌ ترین و پویا ترین حوزه‌ های فناوری، یعنی ارزهای رمزنگاری شده، از توجه سازندگان سریال دور نمانده است. در این مقاله، پیش بینی سیمپسون ها در مورد ارز دیجیتال را مورد بحث قرار می‌دهیم که احتمالاً فقط یک شوخی نبوده و بسیاری از آنها تاکنون به حقیقت پیوسته است.

پیش بینی تولد کریپتو در کارتون سیمپسون ها

مدت ها قبل از اینکه بیت کوین وجود داشته باشد، سیمپسون ها ایده ارزهای دیجیتال را در فصل 8، قسمت 17، معرفی کردند که برای اولین بار در 2 مارس 1997 پخش شد. کریپتو بارن (یکی از شخصیت های کارتون سیمپسون ها) اشاره کرد که ارزهای دیجیتال نقش بزرگی در چشم انداز مالی آینده خواهند داشت.

همچنین در فصل 31، قسمت 13، لیزا سیمپسون یک ویدیوی آموزشی مربوط به بلاک چین و ارزهای دیجیتال را تماشا می کند که نشان‌ دهنده علاقه مداوم سریال به این موضوع است.

پیش بینی سیمپسون ها در مورد ارز ریپل

سیمپسون ها همچنین قیمت ارزهای دیجیتال مانند ریپل (XRP) پیش بینی کردند. در یک قسمت در سال 2020، بارت سیمپسون در مورد پیش‌ بینی قیمت ریپل روی تخته سیاه می‌ نویسد. با کمال تعجب، در قسمت 17 فصل 8، که در 2 مارس 1997 پخش شد، سیمپسون ها در ساختمانی به نام Crypto Barn قدم می زنند. این ساختمان دارای تابلوهای “کدنویسی” است و 12 سال قبل از راه اندازی بیت کوین از کلمه crypto استفاده می کرد.

♻️در اپیزودی که در سال 2020 پخش شد، دیده می شود که بارت روی تخته سیاه می‌نویسد: “XRP به 589 دلار توسط EOY رسید“. خط‌ نویسی‌ های تخته سیاه بارت برای خود یک داستان است، زیرا اکثر خط‌ نویس‌ های او واقعی بودند.

قسمت‌های دیگری نیز وجود دارد که علاقه‌ مندان به XRP و کسانی که برای خرید ریپل اقدام کرده اند، را مجذوب خود کرد. زیرا به مدیر هومر کارتی داده می شود که دقیقاً شبیه کارت‌های اعتباری یا ویزا مدرن است. این کارت در جعبه ای شیک قرار دارد که برخی از علاقه مندان آن را به این صورت تعبیر می کنند که دارایی های دیجیتال مانند XRP در نهایت کارت های اعتباری خود را خواهند داشت.

جامعه XRP بر این باور است که در حال حاضر به نظر می رسد پرونده Ripple و SEC رو به پایان است و پیش بینی سیمپسون ها ممکن است درست باشد. در زمان نگارش این مقاله، ریپل با قیمت 0.5045 دلار معامله می شود و در دوران اوج خود، ارزش آن به 3.84 دلار رسیده است. اگر کمی فکر کنیم و احساسات را کنار بگذاریم، به احتمال زیاد به این نتیجه می رسیم که احتمال رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به 589 دلار در کوتاه مدت بسیار کم است. البته در نظر داشته باشید که با توجه به ماهیت نوسانی صنعت کریپتو، این اتفاق بعید نیست.

با این حال، اگر روزی ریپل (XRP) به 589 دلار یا بیشتر برسد، این قسمت از Simpsons دوباره مرکز جذابیت خواهد بود. در هر صورت، این پیش‌ بینی قیمت XRP در سال 2020 انجام شد و تاکنون درست نبوده است.

اشاره به توکن های NFT

سیمپسون ها اشاره ای به روند رو به رشد توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در یک قسمت داشتند. این فصل با عنوان “Wild Barts Can’t Be Token” به مجموعه های معروف NFT مانند Beeple و میمون های کسل (Bored Ape Yacht Club) اشاره می کرد. سفر Marge از طریق بلاک چین در این قسمت به تصویر کشیده شد که شامل آواتار های دیجیتال، کریپتو کیتیز (Cryptokittens) و نمایشگاه های هنری می باشد. در این قسمت همچنین چهره مرموز ساتوشی ناکاموتو که بیت کوین (BTC) را در دست دارد، نمایش داده می شود.

تراژدی لونا (LUNA/UST)

بسیاری از علاقمندان به حوزه ارزهای دیجیتال از استعداد سیمپسون ها برای پیش بینی رویداد های آینده و آشفتگی بازار مانند سقوط لونا، مطلع هستند. “آیا ممکن است که نویسندگان سریال به صورت غیر مستقیم و مخفیانه روند وقایع را پیش بینی کرده باشند؟” با توجه به شباهت‌های چشمگیر بین سقوط ارز دیجیتال LUNA و اشاره سریال به بحران‌های مالی، بعید نیست.

پیش‌ بینی می‌ شود پیامد های فروپاشی LUNA باعث واکنش‌ های نظارتی نسبت به استیبل کوین‌ها شود که پیش‌ بینی مرموز سیمپسون‌ها را بیشتر می‌ کند. سیمپسون‌ها حتی مذاکرات جامعه ارزهای دیجیتال و قانون‌ گذاران درباره پیامدهای این دارایی ها را هم پیش بینی کرده اند. یعنی این ها همه تصادفی است یا اینکه یک گوی کریستالی پیشگو ما را در آب‌های متلاطم دنیای ارزهای دیجیتال هدایت می‌کند!

اشاره به افزایش بی نهایت بیت کوین

در قسمتی دیگر، سازندگان سریال افزایش بی نهایت قیمت بیت کوین را پیش بینی کردند. همچنین، در این کارتون، قیمت‌ های سهام خرده‌ فروش بازی‌ های ویدیویی GameStop نشان داده شده است. قیمت سهام این شرکت 1 تریلیون دلار افزایش می یابد و بلافاصله 2 تریلیون دلار کاهش می یابد. این به “پامپ” واقعی سهام GameStop اشاره دارد که توسط جنبش WallStreetBets در Reddit کنترل می شود. از زمان انتشار این قسمت در 11 آوریل 2021، قیمت بیت کوین هنوز تا بی نهایت فاصله دارد. سپس، قیمت اولین ارز دیجیتال حدود 60400 دلار رسید.

اکنون بیت کوین حدود 40 درصد از این ارزش را از دست داده است و در زمان نگارش این مقاله با قیمت 42400 دلار معامله می شود.

لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که بیت کوین در این کارتون ذکر می شود. در سال 2013، در یکی از قسمت ها، کروستی دلقک شکایت کرد که تمام پول خود را در بیت کوین از دست داده است. در قسمت هفتم فصل 25، بیلبوردی ظاهر شد که در آن یکی از قلدرهای مدرسه پیشنهاد کرد پول ناهار خود را به بیت کوین به او پرداخت کند.

پیش بینی سیمپسون ها در مورد ارز شیبا

پیش بینی سیمپسون ها در مورد ارز شیبا

پیش‌ بینی ادعایی سکه شیبا اینو یکی از پیش گویی های آنهاست که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. حامیان شیبا اینو به آن لقب “قاتل دوج کوین” داده‌ اند و این آلت‌ کوین به دلیل حمایت اتریوم، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. از طرفی رمز و راز پیرامون سیمپسون ها با پیش بینی احتمالی آنها از این ارز دیجیتال میم بیشتر می شود.

طبق گزارش‌ها، سیمپسون‌ها قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو را در 8 می 2022 در یک قسمت پیش‌ بینی کردند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که چنین پیش‌بینی‌هایی اغلب تصادفی هستند و بر اساس تحلیل واقعی بازار نیستند.

سالهاست که کارتون سیمپسون‌ ها به‌ خاطر پیش‌ بینی‌ های دقیق‌ اش شناخته می‌ شود و همیشه مخاطبان را با نشان دادن اتفاقاتی که ممکن است در آینده بیفتد، به خود جذب کرده است. به نظر می رسد که تهیه کنند گان این برنامه می توانند به طور غریزی جوهره و احساس زندگی ما را به تصویر بکشند: کافی است برخی از رویدادهای جهان را پیش بینی کنند و حتی در موضوعات ارزهای دیجیتال فرو بروند. شک و تردید واقعاً ستودنی است و نمی‌توان فکر کرد که نمایش برای طرفدارانش چه معنایی دارد. 

جمع بندی

بسیاری از پیش‌بینی‌های سیمپسون‌ها به یک شکل به حقیقت پیوستند. هیچ پروژه دیگری چنین تعداد «بازدید» ندارد، از اولین اپل واچ گرفته تا ویروس ناشناخته چینی که کل جمعیت کره زمین را در خانه هایشان قرنطینه کرد.

با این حال، وقتی صحبت از ارز دیجیتال به میان می‌آید، پیش‌ بینی‌ شخصیت‌ های سریال نمادین بیش از حد خوش‌ بینانه به نظر می‌ رسد. باید برای جامعه ارزهای دیجیتال امیدوار بود که سازندگان نمایش همچنان از استعداد آینده نگری برخوردارند و پیش‌بینی‌های آنها برای رشد XRP و بیت‌ کوین در نهایت درست خواهد بود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ابراهیم عمیدی
ابراهیم عمیدی
3 ماه قبل

پس با این پیش بینیا اوضاع کریپتو خیلی قراره توپ بشه

ملیحه
ملیحه
3 ماه قبل

NFT دقیقا چی هستش شما مقالشو دارید؟؟

پریسا پورعرب
پریسا پورعرب
3 ماه قبل

واقعا از رپل بعیده انقدر زود بشه 600 تا
نهایتا تو کوتاه مدت به 10 دلار برسه

محمد
محمد
پاسخ به  پریسا پورعرب
2 ماه قبل

سلام شما میدونید مارکت کپ ریپل چقدره