تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر پس از جلسه فدرال رزرو و اعلام نرخ بهره

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر پس از جلسه فدرال رزرو و اعلام نرخ بهره (12 بهمن 1402)

قیمت بیت کوین 2.5 درصد پس از ثابت ماندن نرخ بهره توسط فدرال رزرو و امید به کمتر شدن نرخ بهره در ماه آینده کاهش یافت.
بیت کوین روز چهارشنبه پس از اینکه فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد و امید به کاهش بالقوه نرخ در ماه مارس سقوط کرد. این باعث شد یکی از تحلیلگران پیش بینی مشکلاتی را برای سهام ایالات متحده و BTC داشته باشد.
در جریان کنفرانس مطبوعاتی کمیته بازارهای باز فدرال در 31 ژانویه، هیئت مدیره فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره در 5.25٪ -5.50٪ باقی خواهد ماند و افزود که نیاز به “اطمینان بیشتر” دارد که فشارهای تورمی قبل از کاهش نرخ ها برطرف شده است.
تونی سیکامور، تحلیلگر IG Markets به کوین تلگراف گفت که احساسات جنگ طلبانه فدرال رزرو می تواند برای سهام ایالات متحده و دارایی های ریسکی مانند بیت کوین دردسر ایجاد کند.
هیئت مدیره فدرال رزرو در بیانیه ای نوشت:
“کمیته انتظار ندارد تا زمانی که اطمینان بیشتری به حرکت پایدار تورم به سمت 2 درصد پیدا نکند، کاهش نرخ را شروع کند.”

بیت کوین در اوایل ژانویه، نزدیک به 49000 دلار در انتظار راه‌ اندازی صندوق‌ های قابل معامله در بورس بیت‌ کوین (ETF) افزایش یافت، اما پس از تایید ETF بیت کوین، صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) برای فروش دارایی های خود اقدام کرد که فشار فروش ایجاد شده در بازار باعث سقوط قیمت ارزهای دیجیتال شد.

در حال حاضر معامله گران احتمالاً به تدریج تمرکز خود را از ETF به هاوینگ بیت کوین در آوریل تغییر خواهند داد. معامله‌ گر رمز ارز با نام مستعار Rekt Capital در یک پست X (توئیتر سابق) در 29 ژانویه گفت که هرگونه کاهش قیمت بیت کوین در دو هفته آینده می‌ تواند آخرین فرصت برای خرید قبل از شروع رالی هاوینگ 2024 باشد.

⁉️سطوح حمایت و مقاومت اصلی برای از سرگیری حرکت صعودی در بیت کوین و آلت کوین های منتخب کدامند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 29 ژانویه بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (42,893 دلار) بود، اما گاوها نتوانستند حرکت را حفظ کنند و قیمت را به بالای 44,700 دلار برسانند.

چارت روزانه بیت کوین

خرس‌ها سعی کردند در 31 ژانویه قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (42277 دلار) برسانند، اما گاوها موضع خود را حفظ کردند. این نشان می دهد که خریداران در تلاش هستند تا EMA 20 روزه را به حمایت تبدیل کنند.

گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا با سرمایه گذاری در بیت کوین قیمت را به بالای 44700 دلار برسانند. اگر آنها این کار را انجام دهند، جفت BTC/USDT می تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت 49000 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 44700 دلار کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح دفاع می کنند. این جفت ممکن است برای مدتی در محدوده بین متحرک نمایی 20 روزه و 44700 دلار معامله شود.

اتریوم (ETH)

گاوها اتریوم را بالاتر از میانگین متحرک در 30 ژانویه رساندند اما نتوانستند مقاومت بالای 2400 دلار را از بین ببرند.

چارت روزانه اتریوم

فروشندگان در تلاش هستند تا قیمت را پایین تر از میانگین متحرک نگه دارند. اگر آنها موفق شوند، این سیگنال را نشان می دهد که جفت ETH/USDT ممکن است برای مدتی در محدوده 2100 تا 2400 دلار نوسان داشته باشد. میانگین های متحرک بدون نوسان هستند و RSI درست زیر نقطه میانی نیز نشان دهنده تثبیت احتمالی در کوتاه مدت است.

حرکت پر قدرت بعدی احتمالاً با شکست بالای 2400 دلار یا کمتر از 2100 دلار آغاز خواهد شد. اگر سطح 2400 دلار به سمت پایین شکسته شود، این جفت ممکن است به 2700 دلار و در نهایت به 3000 دلار افزایش یابد.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین از خط روند نزولی در 30 ژانویه پایین آمد، که نشان می دهد خرس ها به شدت از این سطح محافظت می کنند.

چارت روزانه بایننس کوین

اگر قیمت پایین تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (305 دلار) باشد، جفت BNB/USDT می تواند به SMA 50 روزه (295 دلار) و پس از آن به حمایت حیاتی در 288 دلار سقوط کند. از خریداران انتظار می رود تا با ایجاد فشار خرید بایننس کوین از این سطح دفاع کنند زیرا در صورت شکست در انجام این کار، جفت یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند. این تنظیم منفی دارای هدف الگوی 238 دلار است.

اگر قیمت از سطح فعلی بالا برود و از خط روند نزولی عبور کند، الگو نزولی را باطل می شود. این جفت ممکن است تا 338 دلار صعود کند.

سولانا (SOL)

شکست سولانا به بالای خط روند نزولی اولین نشانه ای است که گاوها در تلاش برای بازگشت هستند.

چارت روزانه سولانا

خریداران سعی کردند با خرید سریع سولانا، قیمت را به بالای نزدیکترین مقاومت در 107 دلار، برسانند، اما فروشندگان برنامه های دیگری داشتند. سایه بلند روی کندل 30 ژانویه نشان می دهد که خرس ها تسلیم نشده اند و با قیمت 107 دلار به فروش می رسند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین‌های متحرک افزایش پیدا کند، نشان می‌دهد که سرمایه گذاران با کاهش قیمت برای خرید سولانا اقدام می کنند. این احتمال شکست بالای 107 دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت SOL/USDT ممکن است به 117 دلار و سپس به 126 دلار افزایش یابد.

ریپل (XRP)

شکست گاوها در افزایش قیمت XRP به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.54 دلار) در 30 ژانویه ممکن است باعث فروش قوی خرس ها شده باشد.

چارت روزانه ریپل

گاوها در تلاشند تا از حمایت 0.50 دلاری محافظت کنند، اما چندین بار برخورد به سطح حمایت باعث تضعیف آن می شود. اگر قیمت زیر 0.50 دلار باقی بماند، جفت XRP/USDT ممکن است تا سطح حمایت حیاتی در 0.46 دلار کاهش یابد.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه اولین مقاومت کلیدی در روند صعودی است. اگر گاوها بر این مقاومت غلبه کنند، این جفت می تواند به خط روند نزولی صعود کند. سپس انتظار می رود خرس ها از این سطح به طور تهاجمی دفاع کنند.

کاردانو (ADA)

خریداران با خرید ارزان کاردانو، قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.51 دلار) در 29 ژانویه رساندند، اما نتوانستند این سطح را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

چارت روزانه کاردانو

متحرک نمایی 20 روزه و شاخص RSI حرکت خنثی دارند که نشان دهنده یک حرکت بدون روند در کوتاه مدت است. اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد، جفت ADA/USDT می تواند تا 0.46 دلار و بعد از آن به خط حمایت کانال سقوط کند.

در عوض، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای 0.54 دلار برسد، ممکن است جفت به خط روند نزولی صعود کند. سپس خریداران باید بر این مقاومت غلبه کنند تا نشان دهند که اصلاح ممکن است به پایان برسد.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ چند روزی است که در داخل یک الگوی کانال نزولی اصلاح می‌ شود که نشان‌ دهنده خرید با کاهش قیمت و فروش با هر رالی صعودی جزیی است.

چارت روزانه آوالانچ

قیمت از خط روند نزولی در 30 ژانویه کاهش یافت و به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (34.29 دلار) رسید. سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می دهد که جفت AVAX/USDT ممکن است در داخل کانال باقی بماند.

برعکس، اگر قیمت بالا برود و از خط روند نزولی عبور کند، نشان می‌ دهد که گاوها قدرت را در دست دارند. این جفت ممکن است مرحله بعدی صعود را به 44 دلار و متعاقباً به مقاومت روانی در 50 دلار آغاز کند.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در متحرک نمایی 20 روزه (0.08 دلار) بوده است.

چارت روزانه دوج کوین

خرس‌ها بارها تلاش‌ گاوها را برای شکست میانگین متحرک نمایی 20 روزه خنثی کرده‌ اند، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران قدرت خود را حفظ کرده اند. این نشان می دهد که گاوها با سرمایه گذاری در دوج کوین حرکتی بالاتر به سمت خط روند نزولی را پیش بینی می کنند.

این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکست بالاتر از آن نشان دهنده تغییر روند در کوتاه مدت است. سپس جفت DOGE/USDT ممکن است به سمت منطقه مقاومت 0.10 تا 0.11 دلار صعود کند. اگر این جفت ارز کاهش یابد و به زیر سطح حمایت 0.07 دلار برود، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد.

پولکادات (DOT)

پولکادات در 29 ژانویه بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.95 دلار) معامله می شود، اما سایه بلند کندل روزانه، فروش را در سطوح بالاتر نشان می دهد.

چارت روزانه پولکادات

هر دو میانگین متحرک حرکت بدون روندی دارند و RSI درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان می دهد فشار فروش در حال کاهش و سرمایه گذاران به دنبال موقعیت مناسب برای خرید پولکادات هستند. ممکن است جفت DOT/USDT برای مدتی بین 6 دلار و SMA 50 روزه (7.46 دلار) نوسان داشته باشد.

اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد جفت را به SMA 50 روزه سوق دهند. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت میتواند جفت را به 8.50 دلار برساند.

برعکس، سقوط قیمت میتواند جفت را به 6 دلار برساند. اگر این سطح شکسته شود، جفت ممکن است به 4.80 دلار کاهش یابد.

چین لینک (LINK)

چین لینک برای چندین روز بین 12.85 تا 17.32 دلار نوسان دارد که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

چارت روزانه چین لینک

معمولاً در یک محدوده، معامله گران نزدیک به حمایت خرید می کنند و در مقاومت می فروشند. شکست بالاتر از میانگین های متحرک در 29 ژانویه شرایط را برای صعود به بالای مقاومت 17.32 دلار فراهم می کند. این سطح احتمالاً فروش قوی خرس ها را به خود جلب می کند.

اگر قیمت از 17.32 دلار به شدت کاهش یابد، جفت LINK/USDT ممکن است تا چند روز دیگر در این محدوده نوسان داشته باشد. 

گاوها باید قیمت را بالای 17.32 دلار برسانند و حفظ کنند تا نشانه شروع مرحله بعدی روند صعودی باشد. در رالی صعودی بعدی هدف 21.79 دلار است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیرعلی
امیرعلی
3 ماه قبل

ببخشید این نرخ بهره، مربوط به ETF ارزهاس یا نه

ملیکا
ملیکا
3 ماه قبل

شما چین لینک رو برای سرمایه گذاری کوتاه مدت پشنهاد میکنید.؟

پگاه
پگاه
3 ماه قبل

مرسی از پی98 بخاطر بلاگ های همیشه به روزش