بررسی 4 دلیل که چرا قیمت ریپل ممکن است سقوط کند!

بررسی 4 دلیل که چرا قیمت ریپل ممکن است سقوط کند!

سرمایه گذاران ریپل باید برای کاهش بالقوه قیمت در هفته های آینده آماده شوند. حداقل چهار شاخص در قیمت ریپل به رالی نزولی در کوتاه مدت اشاره می کنند که ترکیبی از تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و داده های درون زنجیره ای است.

الگوی پرچم خرسی در نمودار قیمت XRP

اولین شاخصی که به یک سقوط بالقوه برای XRP اشاره می کند، الگوی پرچم خرسی است. پرچم خرسی یک الگوی ادامه دهنده نزولی است که با یک مستطیل کوچک با شیب رو به بالا (کانال موازی) تشکیل می شود. زمانی که این الگو در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال نمایان می شود، قیمت با قدرت سطح حمایت کانال را به سمت پایین می شکند و به اندازه ارتفاع میله پرچم کاهش می یابد. 

از 30 ژانویه، XRP به طور نامطمئنی در خط روند پایین پرچم خرس خود نوسان دارد، که نشان دهنده یک شکست بالقوه است. به طور همزمان، شاخص قدرت نسبی هفتگی آن (RSI) حدود 40 است. این یک منطقه خنثی است که کاهش احتمالی بیشتر در بازار را نشان می دهد. از این رو کسانی که برای سرمایه گذاری در ریپل اقدام کرده اند باید نوسانات xrp را با دقت زیر نظر داشته باشند.

چارت هفتگی قیمت ریپل
چارت هفتگی ریپل

بنابراین، شکست به زیر خط روند پایین پرچم، خطر سقوط قیمت XRP را به سمت 0.24 دلار – حدود 55٪ کاهش نسبت به سطح قیمت فعلی – در ماه می یا ژوئن به همراه دارد.

نهنگ های XRP در حال تخلیه هستند!

بر اساس داده‌های Whale Alert، ریپل در آستانه شکست پرچم خرس است، وضعیتی که با فروش قابل توجه ارز دیجیتال XRP، به ارزش صدها میلیون دلار، در صرافی Bitstamp و سایر صرافی‌ های ارزهای دیجیتال همخوانی دارد.

این شامل انتقال 24.75 میلیون دلار توکن XRP توسط ریپل به یک کیف پول ناشناخته در 30 ژانویه می‌شود. این انتقال احتمالاً بخشی از عملیات معمول ریپل است که شامل توکن‌ هایی است که هر ماه در escrow از حالت استیک خارج می شوند.

زمان این انتقالات قابل توجه XRP به صرافی ها قابل توجه است، زیرا با یک تغییر حیاتی در توزیع دارایی های XRP هماهنگ است.

🔺به طور خاص، کاهش قابل توجه ذخایر XRP نهنگ‌ هایی که بین 100 میلیون تا 1 میلیارد توکن دارند (موج تیل)، در کنار افزایش دارایی‌ها توسط نهادهای دارای بیش از 1 میلیارد توکن (موج سیاه)، که می‌تواند صرافی‌های رمزنگاری باشد، وجود دارد.

توزیع عرضه XRP
توزیع عرضه XRP. منبع: Santiment

🔺به دنبال کاهش دارایی های XRP در میان گروهی با 100 میلیون تا 1 میلیارد توکن، افزایشی مشابه در عرضه کنترل شده توسط گروه دارای 10 تا 100 میلیون XRP (موج قرمز) مشاهده شده است.

توزیع عرضه XRP
توزیع عرضه XRP. منبع: TradingView

این نشان دهنده فروش یا توزیع مجدد ذخایر XRP توسط نهنگ ها است.

مشاهده صلیب مرگ و الگو سروشانه در چارت ریپل

فروش XRP به دلیل تلاقی دو الگو تکنیکال نزولی در بازه‌ های زمانی پایین تر، خطر افزایش بیشتر را به همراه دارد.

1️⃣اول، میانگین متحرک نمایی 50 روزه ریپل (موج قرمز) احتمالاً از زیر متحرک نمایی 200 روزه خود (موج آبی) عبور می کند و به اصطلاح “صلیب مرگ” را تشکیل می دهد – که به عنوان یک الگو نزولی دیده می شود. 

به عنوان مثال، یک صلیب مرگ که در نمودار روزانه XRP در دسامبر 2021 تشکیل شده است، از کاهش 65 درصدی قیمت خبر می دهد. 

چارت روزانه قیمت ریپل
چارت روزانه قیمت ریپل

2️⃣دوم، XRP در حال ایجاد الگوی سر و شانه (H&S) در نمودار روزانه خود است.

الگوی سروشانه یک الگوی معکوس روند صعودی به نزولی است که با یک قله (شانه)، به دنبال یک قله بالاتر (سر) و یک قله پایین تر دیگر (شانه) مشخص می شود – همه در بالای یک خط حمایتی مشترک به نام خط گردن تشکیل می شوند.

تحلیلگران هدف قیمت H&S را با محاسبه حداکثر فاصله بین قله سر و خط گردن و شکست آن به سمت پایین از نقطه ای که قیمت از خط گردن عبور می کند، اندازه گیری می کنند.

اگر این اتفاق رخ دهد، قیمت ریپل تا ماه مارس یا آوریل به حدود 0.34 دلار می رسد که 30 درصد از سطح قیمت فعلی کاهش می یابد.

الگو سروشانه در چارت روزانه قیمت ریپل

کاهش چشمگیر معاملات اسپات ریپل

تحلیلگران نسبت به وقوع یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) ریپل چندان خوشبین نیستند که می تواند تقاضا برای XRP در مقابل بیت کوین و اتریوم را کاهش دهد.

دعوای اخیر بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دلیل بزرگی است که در کنار عدم وجود یک ETF آتی XRP در ایالات متحده وجود دارد.

تاونسند لنسینگ، رئیس CoinShares، به کوین تلگراف گفت که برای امکان پذیر شدن یک ETF اسپات ریپل، SEC باید موافقت کند که XRP یک امنیت نیست، سناریویی که در حال حاضر بعید به نظر می رسد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بیژن ایزدجو
بیژن ایزدجو
3 ماه قبل

با فروشای گنده ای که داره رخ میده طبیغتا سرمایه گذار های کوچیک تر رفتار از سر ترس بیشتری هم نشون خواهند داد.

حمید
حمید
3 ماه قبل

کجا میتونیم برای فروش ریپل اقدام کنیم تا دیر نشده

محمود
محمود
3 ماه قبل

کلا ریپل همیشه بخاطر متمرکز بودنش مورد انتقاد بوده