5 ارز برتر هفته

5 ارز برتر با احتمال پامپ در این هفته (25 بهمن 1400)| قیمت کدام ارزها افزایش می یابد؟

عملکرد قیمت بیت کوین تاسف بار به نظر می رسد، اما معامله گران امیدوارند که جهش از حمایت 42000 دلاری، الگوی تحلیل تکنیکال صعودی را تکمیل کند و باعث افزایش قیمت بیت کوین و آلت کوین ها شود.

بیت‌کوین (BTC) برخی از دستاوردهای اخیر خود را پس داده است، اما داده‌های زنجیره‌ای Ecoinometrics می‌گوید که نهنگ‌ها در حال انباشت دارایی هستند زیرا معتقدند قیمت در بلندمدت روند جذابی خواهد داشت.

ویلی وو، تحلیلگر بازار کریپتو معتقد است که 33000 دلار پایین ترین سطح برای بیت کوین است. تاجر محبوب توییتر، Credible Crypto با استناد به داده های PlanC گفت که احتمال کاهش بیت کوین به زیر 30000 دلار ضعیف است.

کریس کویپر، رئیس دارایی‌های دیجیتال فیدلیتی، معتقد است که ریسک نزولی قیمت بیت‌کوین در مقایسه با قیمت سایر ارزهای دیجیتال بسیار کمتر است، اما اگر بتواند به عنوان یک کالای ارزشمند قابل نگهداری جایگزین طلا شود، می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

آیا بیت کوین و آلت کوین ها می توانند پس از افت های اخیر بهبودی را رقم بزنند؟ بیایید نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه مدت توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کنند، بررسی و تحلیل کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین از مقاومت 45,456 دلار برگشت اما گاوها اجازه ندادند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (41,383 دلار) برسد.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، خریداران تلاش خواهند کرد جفت BTC/USDT را به بالای 45456 دلار برسانند. بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح یک الگوی معکوس سر و شانه صعودی را تکمیل می کند.

این جفت پس از آن می تواند تا 52088 دلار افزایش یابد، جایی که احتمالاً خرس ها یک چالش قوی را ایجاد خواهند کرد. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند، جفت می‌تواند حرکت خود را به سمت هدف الگوی مورد نظر یعنی 56904 دلار آغاز کند.

اگر قیمت شکسته شود و به زیر 39600 دلار برسد، این دیدگاه مثبت نفی خواهد شد. چنین حرکتی می تواند باعث کاهش احتمالی تا 36250 دلار شود.

نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

در نمودار 4 ساعته این جفت از 45456 دلار کاهش یافت و به زیر میانگین متحرک شکست. خریداران در حال حاضر در تلاش برای دفاع از حمایت جزئی در 41688.88 دلارند اما در میانگین متحرک با مقاومت سختی روبرو هستند.

اگر قیمت از سطح فعلی پایینتر بیاید و به زیر 41688.88 دلار برسد، جفت می تواند به 39600 دلار کاهش یابد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، جفت می‌تواند برای چند روز در محدوده 39600 تا 45456 دلار باقی بماند.

در جهت صعودی، شکستن و بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین های متحرک، اولین نشانه های پیروزی خریداران خواهد بود و در ادامه این جفت می تواند به 43920 دلار و حتی به 45456 دلار افزایش یابد.

ریپل (XRP)

رمز ارز ریپل (XRP) در 7 فوریه بالاتر از میانگین های متحرک قرار گرفت که نشان می دهد روند نزولی ممکن است به پایان برسد. خرس ها سعی کردند قیمت را به زیر سطح شکست 0.75 دلار برگردانند اما گاوها تلاش آنها را ناکام گذاشتند.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

قیمت به 0.75 دلار بازگشت و گاوها در تلاش هستند جفت XRP/USDT را به سمت مقاومت سربار در 1 دلار سوق دهند. بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت می‌تواند درها را برای صعود احتمالی به 1.41 دلار باز کند.

میانگین های متحرک در آستانه یک متقاطع صعودی قرار دارند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد خریداران کنترل بازار را در دست دارند. اگر این دیدگاه مثبت با یک شکست باطل شود، قیمت زیر 0.75 دلار بسته می شود. چنین حرکتی نشان می دهد که خرس ها به فروش خود در رالی ها ادامه می دهند.

نمودار 4 ساعته ریپل
نمودار 4 ساعته XRP/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که خریداران و فروشندگان در نزدیکی مرز 0.82 دلار با هم مبارزه می کنند. گاوها قیمت را به بالاتر از این سطح رساندند اما خرس‌ها رالی را در 0.85 دلار متوقف کردند و جفت را به زیر 0.82 دلار رساندند.

یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها در حال خرید در این نزول و افزایش قیمت به 50-SMA هستند. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، خریداران سعی خواهند کرد جفت را به بالای 0.85 دلار برسانند و مقاومت 0.91 دلار را به چالش بکشند. برعکس، شکست و بسته شدن قیمت زیر 50-SMA میتواند جفت را به 0.75 دلار برساند. شکستن و بسته شدن قیمت زیر این حمایت می تواند نشان دهنده شروع یک اصلاح عمیق تر باشد.

کریپتو دات کام (CRO)

در 7 فوریه، توکن بومی صرافی Crypto.com با نماد اختصاری (CRO) میانگین متحرک 50 روزه (0.47 دلار) را رد کرد که نشان می دهد احتمالا اصلاح این رمز ارز به پایان رسیده است. قیمت این رمز ارز در 10 فوریه، به 0.54 دلار افزایش یافت. این ناحیه جایی است که خرس‌ها در حال دفاع قوی هستند.

نمودار روزانه کرو
نمودار روزانه CRO/USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک در آستانه یک کراس اوور صعودی قرار دارند و اندیکاتور RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد تعداد خریداران نسبت به فروشندگان بیشتر است. اگر بازگشت فعلی نسبت به میانگین‌های متحرک حفظ شود، این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در روند نزولی هستند. پس از آن گاوها سعی می کنند تا قیمت را به بالای 0.54 دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند.

اگر این کار عملی شود، جفت ارز CRO/USDT می تواند تا 0.60 دلار برسد و پس از آن به 0.68 دلار افزایش یابد. در صورتی که این اتفاق نیفتد و قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برگردد، قیمت جفت ارز CRO/USDT می تواند تا 0.39 دلار نیز کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته کرو
نمودار 4 ساعته CRO/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته این جفت ارز نشان می دهد که در داخل یک الگوی کانال صعودی قرار گرفته است و قیمت آن در حال افزایش است. خریداران سعی کردند قیمت را بالاتر از کانال ببرند اما فروشندگان نقشه آن ها را به هم زدند. آنها قیمت را به کانال بازگرداندند و گاوها را به دام انداختند.

خریداران تلاش می کنند تا از 50-SMA دفاع کنند. اگر قیمت در بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه  باقی بماند، گاوها دوباره سعی خواهند کرد این جفت ارز را به بالای خط مقاومت کانال بکشانند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر خط حمایت کانال سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد.

اف تی تی (FTT)

توکن FTT در یک الگوی گسترده در حال نوسان بوده است. خریداران موفق نشدند قیمت این جفت ارز را به بالای خط مقاومت ببرند. این نشان می دهد که خرس ها رالی ها را در این سطح می فروشند.

نمودار روزانه اف تی تی
نمودار روزانه FTT/USDT. منبع: TradingView

با این حال، در این جا نکته مثبت این است که گاوها در حال خرید در کف ها در منطقه بین متحرک نمایی 20 روزه (43.85 دلار) و SMA 50 روزه (41.50 دلار) هستند. اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت پیش رو را از سر راه خود بردارند.

اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ارز FTT/USDT می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. این جفت ارز پس از آن می تواند تا 53.50 دلار افزایش یابد. در این ناحیه ممکن است خرس ها دوباره چالش بزرگی ایجاد کنند، اما اگر این مقاومت از بین برود، رالی قیمت می تواند تا 65 دلار افزایش یابد.

حال اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه سقوط کند، دیدگاه صعودی باطل می شود. این نشان می دهد که جفت ارز FTT/USDT می تواند چند روز دیگر نیز در این ناحیه بماند.

نمودار 4 ساعته اف تی تی
نمودار 4 ساعته FTT/USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران نتوانند قیمت را به بالای منطقه مقاومت 48 تا 50 دلار بکشانند، ممکن است معامله گران کوتاه مدت در این منطقه سیو سود کنند. این جفت ارز به زیر هر دو میانگین متحرک شکسته شده است و می تواند به سطوح اصلاحی فیبوناچی 38.2% در 41.99 دلار نیز سقوط کند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا 41.99 دلار افزایش یابد، این نشان می دهد که خریداران در حال انباشت دارایی هستند. گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای 50-SMA برسانند. اگر آنها موفق به این کار شوند، این جفت ارز می تواند مقاومت بالای سر خود را به چالش بکشد. اگر روند شکل نزولی به خود بگیرد و در زیر 41.99 دلار بسته شود، می تواند نشانه شروع یک اصلاح عمیق تر به سطح 50% اصلاحی در 39.95 دلار باشد.

 تتا (THETA)

در 10 فوریه، قیمت تتا (THETA) بالای خط روند نزولی بسته شد که احتمالا حاکی از پایان روند نزولی است. به طور کلی، یک رالی بالاتر از مقاومت سخت تمایل دارد به عقب برگردد و سطح شکست را دوباره تست کند.

نمودار روزانه تتا
نمودار روزانه THETA/USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند سطح شکست را به سطح حمایت تبدیل کنند، این نشان می دهد که احساسات بازار تغییر کرده است و معامله گران مایلند که به جای فروش در رالی به خرید در قیمت های کمتر روی آورند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3.49 دلار) شروع به رشد کرده است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد. این دو حاکی از آن است که بازی به نفع خریداران است.

اگر قیمت از خط روند نزولی برگردد، گاوها تلاش خواهند کرد یک روند صعودی جدید را آغاز کنند. اگر خط بشکند و قیمت بالای 4.39 دلار بسته شود، می تواند خریداران بیشتری را به خود جلب کند و قیمت جفت ارز THETA/USDT می تواند تا 6 دلار افزایش یابد.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین تر بیاید و به زیر خط روند نزولی سقوط کند، دیدگاه صعودی باطل می شود. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست بالای خط روند نزولی می تواند یک تله گاوی باشد.

نمودار 4 ساعته تتا
نمودار 4 ساعته THETA/USDT. منبع: TradingView

این جفت ارز در داخل یک الگوی کانال صعودی قرار گرفته است. بار دیگر گاوها سعی کردند قیمت را به بالای خط مقاومت کانال برسانند اما خرس ها مانع از آن شدند. این امر ممکن است باعث شود که فروشندگان کوتاه مدت شده در این منطقه سیو سود کنند و قیمت را به سمت خط حمایت بکشانند.

قیمت در سه نوبت قبلی از خط حمایت رشد کرده است، بنابراین گاوها دوباره سعی می کنند از آن دفاع کنند. اگر قیمت از این سطح بازگردد و از خط روند نزولی بالاتر رود، بار دیگر روند صعودی می شود. از طرف دیگر، اگر خط روند بشکند و قیمت در زیر خط حمایت کانال بسته شود، می‌تواند حاکی از یک اصلاح عمیق‌تر به 3.20 دلار باشد.

به نظر شما کدام ارزها پتانسیل رشد در کوتاه مدت را دارند؟ تحلیل های خود را در بخش دیدگاه ها با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments