5 ارز برتر هفته

5 ارز برتر این هفته (20 دی 1400) | کدام ارزها در چند روز آینده پامپ میشوند؟

اگر معامله‌گران احساس کنند که فروش بیت‌کوین رو به اتمام است، آلت کوین های LINK، ICP، LEO و ONE می‌توانند دوباره به جای اول خود بازگردند و بازیابی قابل توجهی را در این هفته از خود نشان دهند.

بیت کوین (BTC) و اکثر آلت کوین های اصلی تحت فشار باقی می مانند زیرا حمایت ها راه را برای ریزش باز می کنند و خرس ها در تلاش برای افزایش فروش هستند. این احساسات منفی باعث شد شاخص ترس و طمع رمز ارزها در 8 ژانویه به 10/100 برسد که پایین‌ترین حد آن تا کنون است. در مقایسه با این عدد، سال 2021 با افزایش 93/100 شروع شده بود که نشان دهنده “طمع افراطی” بود.

این شروع ضعیف در سال جدید، مایک مک گلون، تحلیلگر اطلاعات بلومبرگ را که همچنان معتقد به صعودی بودن بازار است، نگران نکرده است. او در تحلیل اخیرش گفت که ممکن است قیمت بیت کوین (BTC) تا 100000 دلار و قیمت اتر (ETH) تا 5000 دلار در سال جاری افزایش یابد.

با این حال، برخی از تحلیلگران استدلال می کنند که بیت کوین ممکن است برای حفظ روند صعودی خود با شرایطی که نرخ بهره در حال افزایش است، مبارزه کند. هولگر ژاپیتز این سوال را مطرح کرد که آیا بیت‌کوین می‌تواند بدون «نرخ‌های پایین و تریلیون‌ها دلار پول بانک مرکزی و فشار دولت» دوام بیاورد.

آیا بیت کوین می تواند نواحی حمایت قوی را رد کرده و باعث جذب خرید آلتکوین های منتخب شود؟ در ادامه نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه مدت مثبت باقی بمانند، بررسی می کنیم.

بیت کوین (BTC)

روند نزولی بیت کوین به حمایت قوی در 39600 دلار رسیده است. قیمت در 8 ژانویه الگوی کندل دوجی را تشکیل داد که نشان دهنده سرگردانی و تردید بین گاوها و خرس ها است.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک منطقه اشباع فروش است که نشان میدهد مسیر حرکت قیمت با کمترین مقاومت رو به کاهش است. اگر فروشندگان قیمت را به زیر 39600 دلار برسانند، ریزش  تشدید خواهد شد و جفت BTC/USDT می‌تواند حرکت خود را به سمت حمایت قوی بعدی در 28805 دلار آغاز کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، این جفت می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (45876 دلار) برسد. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، نشان می دهد که احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران طی رالی رمزارز خود را می فروشند. این امر احتمال شکست را به زیر 39600 دلار افزایش می دهد.

خریداران باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک بالا برده و حفظ کنند تا شاهد تغییر احتمالی در روند باشیم.

نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که شتاب فروش با یک شکست افزایش یافته و زیر 45456 دلار بسته می شود. گاوها در تلاشند تا کاهش قیمت 40501 دلار را متوقف کنند، اما این تلاش برای بازیابی احتمالاً با فروش قوی در نزدیکی 20-EMA روبرو خواهد شد.

اگر قیمت از 20-EMA کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به زیر 39600 دلار کاهش دهند و سرعت روند نزولی را افزایش دهند.

از طرف دیگر، شکستن و بسته شدن قیمت بالاتر از 20-EMA می تواند جفت ارز را به میانگین متحرک ساده 50 سوق دهد. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از این مقاومت هل دهند، خرس ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند.

چین لینک (LINK)

LINK توکن بومی زنجیره چین لینک در چند ماه گذشته در محدوده وسیعی بین 15 تا 35.33 دلار معامله شده است. گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین های متحرک رسانده اند و RSI تا نزدیک منطقه خرید بیش از حد بالا رفته است که نشان می دهد خریداران در کوتاه مدت کنترل بازار را در دست دارند.

نمودار روزانه چین لینک
نمودار روزانه قیمت چین لینک

فروشندگان در چند روز گذشته با چالشی نزدیک به 27.61 دلار مواجه شدند، اما خریداران اجازه ندادند که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23.23 دلار) برسد. این امر نشان می دهد که احساسات از فروش در رالی به خرید در نزول تغییر کرده است.

اگر گاوها قیمت را بالای 27.61 دلار حفظ کنند، جفت LINK/USDT می تواند تا 30 و پس از آن به مقاومت بالای 35.33 دلار برسد. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و از میانگین های متحرک عبور کند، این نظریه صعودی باطل می شود و این جفت می تواند تا 18 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته قیمت چین لینک
نمودار 4 ساعته قیمت چین لینک

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت بالاتر از مقاومت در 27.61 دلار شکسته است. خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا جلوی قیمت 30 دلاری را بگیرند. اگر اصلاح بعدی به کمتر از 27.61 دلار نرسد، امکان افزایش رالی تا 35.33 دلار وجود دارد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می دهد که شکست بالای 27.61 دلار ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. در ادامه فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به زیر 50-SMA برسانند و اگر موفق شوند، توقف بعدی می تواند 22 دلار باشد.

اینترنت کامپیوتر (ICP)

 قیمت رمز ارز ICP در 4 ژانویه خط روند نزولی را به سمت بالا شکست و در آنجا بسته شد و این اولین نشانه ی احتمالی پایان روند نزولی بود. خرس‌ها سعی کردند گاوهای نر مهاجم را به دام انداخته و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (29 دلار) برسانند اما شکست خوردند.

نمودار روزانه اینترنت کامپیوتر
نمودار روزانه قیمت اینترنت کامپیوتر

گاوها دوباره قیمت را به بالای خط روند نزولی در 8 ژانویه هل دادند. میانگین های متحرک در آستانه یک تقاطع صعودی هستند و RSI به منطقه مثبت جهش کرده است، که نشان می دهد گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند.

اگر خریداران قیمت را به بالای 38.02 دلار افزایش داده و حفظ کنند، جفت ICP/USDT می تواند تا 45.79 دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند، اما در صورت عبور، حرکت صعودی ممکن است به 58.30 دلار برسد.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که شکست بالای خط روند نزولی ممکن است یک تله گاوی بوده باشد.

نمودار 4 ساعته اینترنت کامپیوتر
نمودار 4 ساعته قیمت اینترنت کامپیوتر

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که گاوها قیمت را به بالای 33.29 دلار رسانده اند و در تلاشند تا از مقاومت 38.02 دلار عبور کنند. در این میان خرس ها به فروش نزدیک به مقاومت ادامه می دهند و جفت ارز بین دو سطح در تنگنا قرار گرفته است.

اگر خریداران قیمت را به بالای 38.02 دلار فشار داده و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند حرکت صعودی خود را ادامه دهد. در مقابل، اگر قیمت از مقاومت عقب نشینی کند، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت جفت ارز را به زیر 33.29 دلار بکشند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت می تواند تا 50-SMA سقوط کند.

برای آگاهی از تغییرات لحظه ای نرخ رمز ارزها به صفحه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مراجعه کنید.

لئو ( LEO)

ارز لئو (LEO) در چند هفته گذشته با یک شیب ملایم به سمت بالا معامله می‌شود که در آن میانگین متحرک نمایی 50 روزه (3.55 دلار) به عنوان یک سطح حمایتی قوی عمل کرده است.

نمودار روزانه لئو
نمودار روزانه قیمت لئو

در 7 ژانویه خرس‌ها (فروشندگان) تلاش کردند قیمت را به زیر میانگین متحرک 50 روزه بکشانند، اما گاوها (خریداران) تسلیم نشدند. به همین دلیل شاهد بازگشت قوی روند در 8 ژانویه (18 دی) بودیم که جفت ارز LEO/USD را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3.69 دلار) رساند.

در حال حاضر خریداران در تلاشند که قیمت را از بالاترین سطح تاریخ در 3.92 دلار نیز بالاتر بکشند. اگر خریداران موفق شوند احتمال دارد که ارز لئو روند صعودی خود را از سر بگیرد و به 4.25 دلار برسد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد و ممکن است اصلاح به 3.40 دلار آغاز شود.

نمودار 4 ساعته لئو
نمودار 4 ساعته قیمت لئو

جفت ارز LEO/USD در داخل یک الگوی کانال صعودی معامله شده است. خرس‌ها مقاومت قدرتمندی در نزدیکی 3.85 دلار داشتند که احتمالا باعث سیو سود از سوی معامله‌گران کوتاه‌مدت شده باشد. این جفت ارز را به خط حمایت کانال کشاند که در آن منطقه خریداران وارد عمل شدند و کاهش قیمت را متوقف کردند.

در حال حاضر گاوها تلاش می کنند تا قیمت را از بالاترین سطح تاریخ در 3.92 دلار نیز بالاتر بکشند. اگر خریداران موفق شوند احتمالا جفت ارز روند صعودی خود را از سر می گیرد  و به 4.25 دلار  می رسد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. این می تواند آغاز اصلاح به 3.40 دلار باشد.

هارمونی (ONE)

رمز ارز هارمونی (ONE) در چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.27 دلار) و 0.33 دلار معامله می شود. این نشان می‌دهد که خریداران در کف ها خرید می‌کنند و فروشندگان را در افزایش قیمت از بین میبرند.

نمودار روزانه قیمت هارمونی
نمودار روزانه قیمت هارمونی

حرکت رو به بالا میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در محدوده مثبت، مزیتی را برای خریداران به همراه دارد. اگر گاوها قیمت را به بالای 0.33 دلار برسانند، حرکت صعودی می تواند از سر گرفته شود. سپس جفت ارز ONE/USDT می تواند تا 0.38 دلار افزایش یابد.

برخلاف تصور، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که فروشندگان به خریداران غلبه کرده اند. این میتواند جفت را به SMA 50 روزه (0.24 دلار) و بعداً به 0.21 دلار برساند.

نمودار 4 ساعته قیمت هارمونی
نمودار 4 ساعته قیمت هارمونی

نمودار 4 ساعته در داخل یک الگوی کانال صعودی در حال افزایش است. اگرچه گاوها قیمت را به بالای کانال فشار دادند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها سعی کردند گاوهای مهاجم را به دام بیاندازند.

قیمت دوباره به کانال سقوط کرد اما نکته مثبت این است که از میانگین متحرک نمایی 50 روزه برگشت. این نشان می‌دهد که احساسات بازار همچنان مثبت است  و گاوها در حال خرید در کف ها هستند.

اگر قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی حرکت کرده و افزایش یابد، این جفت ارز می تواند دوباره به خط مقاومت کانال صعود کند. شکستن خط مقاومت و بسته شدن در نزدیکی این سطح می تواند نشانه افزایش حرکت باشد. برعکس، شکستن و بسته شدن به زیر 50-SMA میتواند جفت ارز را به سمت خط حمایت کانال پایین بکشاند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments